Toon posts:

[w2k] Exchange2000 mailbox overname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik als een gebruiker inlog en dan de mailbox open dan kan ik gewoon werken.

Als ik in een andermans mailbox of agenda wil openen/kijken als administrator of wie dan ook dan krijg ik de melding dat de mailbox niet bestaat die ik wil openen. Terwijl ik gewoon een gebruiker uit de adreslijst kies.

Heel vaag.

wie heeft een idee waar het aan kan liggen. Ik kijk morgen weer naar mijn topic.
Gaarne reacties

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Moeten degenen waarvan jij de mailbox wil openen jou niet eerst toestemming in hun outlook daarvoor geven? Is hier ook zo.
I.v.m privacy enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Als administrator??

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 21:45

random

Lost his marbles

Bij Exc 5.5 kon je wel de mailboxen van iedereen openen, bij 2000 is het inderdaad zo dat diegene je eerst moet authoriseren ook al ben je admin.. (inderdaad privacy) :)

[ Voor 7% gewijzigd door random op 24-09-2003 17:27 ]

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

Topicstarter
Dat is verder ook wel geregeld. Als ik als administrator bv een gebruiker mailbox wil toevoegen aan mijn outlookclient(Extra --> serviceses) krijg ik gewoon de melding dat de mailbox niet bestaat. Ik toets het ook niet verkeerd in exchange vult de naam automatisch aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook bij een gebruiker ingesteld dat iemand anders bij de agenda mag komen werkt ook niet. via openen andere gebruikers agenda. Melding komt dat de mailbox niet bestaat.
Het is geen melding dat je er niet voor gemachtigd bent.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

random schreef op 24 September 2003 @ 17:27:
Bij Exc 5.5 kon je wel de mailboxen van iedereen openen, bij 2000 is het inderdaad zo dat diegene je eerst moet authoriseren ook al ben je admin.. (inderdaad privacy) :)
dat is *******(cencure ship by ...........) :+ want dan moet je eerst jezelf permissions geven anders krijg je ook fijn acces is denied.

voor TS.
Je kunt ofjezelf rechten geven op die mailbox(als je die rechten omdat te doen hebt) of je moet de andere gebruiker vragen dat hij jou rechten op zijn mailbox geeft. Is geen van bovenstaande het geval ben je met poging tot hacken bezig welke strafbaar is en in windows2000 zeker getraceerd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 24-09-2003 22:35 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Een mailbox is via de wetgeving inderdaad beschermt (privacy wetgeving) als men jou niet uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven mag je niet in iemand zijn mailbox kijken of het nou de directie is die jou opdracht geeft tot het kijken in zorg dan dat je je eigen six indekt door de directie expliciet via e-mail om opdracht te vragen... dan ben je nog enigzins ingedekt maar nog steeds strafbaar bezig.
Pagina: 1