Hoe maak ik van mijn PC kast een Speaker ...

Pagina: 1
Acties:

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Ik zat gister te denk ... mmh ... ik denk dat het gaaf is als ik van mijn BiG-Tower ook gelijk boxen kan in bouwen ... gewoon de speakers in de zij platen zetten ... alleen toen vroeg ik me af ... in hoever is dit realiseerbaar ...

I think therefor I am ... I think

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Het is opzich niet zo moeilijk. Ik neem aan dat je ook de kast nog als computer wilt gebruiken?
Je moet alleen oppassen met de achterkant dat die niet te diep in de kast komt. En als je aan beide kanten een box wil dan heb je denk ik een probleem aan de rechter kant (als je hem van voren bekijkt) omdat daar die plaat zit waar je je mobo op vast heb geschroeft.....
Gewoon een groot gat zagen :+

Wel een leuk idee maar ik vraag me af of het goed is... :?

succes

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou ze niet te dicht bij je HDD tray monteren :)

Ik kan met trouwens niet voorstellen dat dat echt mooi geluid is. Zo'n mooie akoestiek zal een computerkast niet geven en 2 speakers tegenover elkaar in een kast van 20 cm lijkt me ook niks (tenzij je 2 kasten hebt.. 1 links 1 rechts).
Op zich wel een leuk idee, maar of het echt iets is..

• Ordilogicus
Ikzelf dacht dat bijv. rezonantie enz. een probleem zouden geven ... maar dat van die moderbord plaat is geen probleem ... ik wou de woofers dan helemaal boven in doen en daar komt die plaat niet meer ...

Verwijderd

Mmmmmm......Basbox :)

Niet doen...koop gewoon een stel goede boxen.

Verwijderd

Hmm zou het niet doen.
Als je naar de Speed & Design beurs bent geweest, weet je waar ik het over heb.

Flinke bass ff en het plaat werk gaat op en neer.

• Ordilogicus
Uhm zou je de randen dan niet kunnen isoleren ofzo ... iig zorgen dat je geen last van resonatie hebt ... met tape moet dat lukken ...

Verwijderd

ik zou me meer zorgen maken over het relatief sterke magnetische veld dat je speakers creeeren...
de trillingen die ze overbrengen zijn slecht voor je harddrive, maar hij overleeft 't vast wel...
verder (al gezegd uiteraard) totaal ongeschikt als klankkast, niet alleen door de vorm, maar ook door het materiaal, alle luchtgaten en losse dingetjes die er in/aan vastzitten

• Ordilogicus
Nou jah de qualiteit hoeft niet bijzonder goed te zijn ... (zijn toch al geen uitstekende speakers) ...

Verwijderd

Hoezo dat er zit toch al een PCspeaker in de kast ?? :p

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Ik zou et ook niet doen, ten eerste trillen al je schroefjes los na verloop van tijd, en je hele kast gaat mee-resoneren...

\o/

Verwijderd

Ik zou het ook zeker NIET doen! Zoals al eerder aangegeven staat bij reply's geef ook ik aan dat dit een schadelijk magnetisch veld in je computer tot gevolg heeft. Alles gaat natuurlijk ook los rammelen.
Zou dit het allemaal echt waard zijn? Nee! De kwaliteit van een metalen klankkast is om te :'(!! Begin er niet aan...

Verwijderd

Achja, als je je comp dood wilt hebben, en je bovendin je oren wil martelen, is het geen slecht plan:

1: het klinkt slecht...
2: Die trillingen zijn niet echt lekker voor je comp
3:Heb je weleens gezien watvoor magneten er aan een speaker zitten????

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
je hebt ook speakers die magnetisch afgeschermd zijn

• Ordilogicus
Neeh ... ok jammer het leek me wel een gaaf gezicht ...

Verwijderd

Clithopias: I know...

Maar ik neem aan dat je toch een redelijk mooi geluidje wilt, en de meeste shielde speakers klinken nou niet zo geweldig. Behalve die studio-monitor dingen natuurlijk, maar die kosten redelijk hard pieken :P
Pagina: 1