Booten van ata66 device

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
ff een vraagje,...

Ik heb een abit bp6 mobo en ik heb er net een IBM Janus 13gig 7200, udma66 aangehangen. Aan de ata66 poort (ide3), in de bios heb ik bij ik ingesteld dat hij van EXT moet booten en dat EXT, udma66 is,...maar,...hij boot dus niet,...iemand die me hier ff mee kan helpen??

thanx
Yoda

Verwijderd

Welk besturingssysteem?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zie je helemaal niks, of zegt 'ie dat 'ie geen bootdevices heeft gevonden, of.... misschien kun je iets duidelijker zijn wat er gebeurt.... of wat er niet gebeurt...

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
besturings systeem is Win98se

In eerste instantie geeft hij geen melding maar hij gaat proberen om van cd te booten,..omdat dat de tweede optie is bij Bootsequence in de bios (EXT, CDROM, A), en daarna dus gewoon bootdisk failure.

Bij het opstarten laat hij zien of er iets aan die ata controller hangt en dan ziet hij de ibm schijf, hij wacht ff en dan probeert hij van cdrom te booten omdat het dus bij die ibm schijf niet lukt.

zo genoeg info?

mzzl
Yoda

• koelkast
  • Niet online
Heb ik ook gehad met m'n Quantum Fireball CR 13 GB. Precies hetzelfde. Ik weet niet hoe ik het opgelost heb, maar probeer eens wat aan die jumpers van de harddisk te veranderen. En check of alle stekkers er echt goed inzitten. Enne, je gebruikt toch wel die 80 polige kabel van de BP6 met de blauwe stekker op het moederbord he?

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ik heb hetzelfde met m'n BP6 en IBM Janus 18gig 7200rpm udma66..!

Hij zegt bij het opstarten "ATA66 host adapter not installed" ofzoiets. Dan zoekt 'ie naar een bootfloppy (da's bij mij de 2e bootmogelijkheid). Na een ctrl-alt-del geeft 'ie wél de juiste info, en boot 'ie vrolijk door.. Vaag, maar probeer het bios eens te flashen.

Verwijderd

allereerst moet je harddisk geformateerd zijn anders ziet de pc de schijf niet.
Als ibm niet geformateerd is hang hem dan eerst aan de normale ide controller.. start op met bootdisk en kijk of je met fdisk op de schijf kan komen. zo ja formateer de schijf zoals je hem wilt.
Als dit klaar is plaats je de ibm aan ultra ata controller en verwijder je de andere harddisken. Boot met diskette en probeer of schijf aanspreekbaar is. Zo ja alles werkt.Hang je overige schijven eraan (als je die hebt). Bij fdisk heb je ibm active gemaakt.
Als je een ghost image hebt gemaakt zou ik hem niet gebruiken. Installeer windows opnieuw.

succes

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
KOELKAST:
Ja tuurlijk gebruik ik die 80 polige kabel en hij zit met blauw op mijn mobo.

Jumper instellingen veranderen! weet je hoeveel verschillende mogelijkheden je met zo'n IBM janus hebt?!!?,....16 maar liefst :)

JORMA
Als hij dit "ATA66 host adapter not installed" bij jou zegt,..dan lijkt het me dat je de ata66 drivers niet hebt geinstalleerd.

HOBCAT
Ik heb hem eerst als slave aan die ata66 gehangen. Er zit ook nog een andere hd in met win98se waarvan ik dus geboot heb. De schijf is wel geformatteerd, hij is gepartioneerd met Partionmagic 5.0.
Maar goed ik zal eens proberen om te booten met een diskette en met alleen die ibm aan ata66 eens kijken of ik hem dan kan aanspreken

thanx in ieder gevak voor de reakties

Yoda

• uenk
  • Registratie: November 1999
Yoda ik heb dezelfde configuratie.
Win2000 wilde 'ie eerst ook niet installeren.
Inaccesable boot device.
Toen heb ik de Bios geflashed, met de 1na nieuwste. EXT heb ik op UDMA staan. Wel heb ik eerst via de normale IDE mijn HD geformateerd..

Veel succes..

Uenk.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Even je bios flashen, zit een update in voor de udma/66 controller...

The wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Nou YODA ik denk het toch wel, want ik zei dat 'ie na een ctr-alt-del wél wil booten..

En dan geeft 'ie de juiste dingen aan.
Ik zei dus ook al (netals The Wizard) dat je even je bios moet proberen te flashen.

Verwijderd

Jullie hebben de balle verstand ervan! Niks flashen daar ligt het niet aan! eerst de schijf met een udma33 kabel aansluiten, drivers highpoint controller installeren, daarna PC uitzetten, udma66 kabel eraan hangen schijf aansluiten op highpoint controller, PC aanzetten en daarna detecten in bios..............

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

tuurlijk puffy... hoe moet hij dan de drivers laden als hij niet eens boot van de schijf...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja hoor, puffy, ik heb 4 computers met een UDMA 66 controller en UDMA 66 HDtjes in elkaar gezet en mijn manier heeft altijd nog gewerkt..

En thuis heb ik een Abit BE-6, dus ook met ingebouwde controller en ata66 schijfje...

En het klopt niet wat betreft het detecteren, dat kan niet eens in de Award BIOS, daarom heeft HPT366 controller zijn eigen BIOS voor.

Als je er over mee wil praten kijk het dan eerst even het na, voordat je zomaar conclusies trekt over onze ballen. :)

Groeten The Wizard

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien een stomme vraag Yoda, maar heb je wel de HD geformatteerd?

The Wizard

Sorry, had je wel, slecht gelezen :)

Pagina: 1