Toon posts:

Computer -Stereo-TV- Draadloos.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanaf mn computer mp3`s op m`n stereo kunnen afspelen.
Ik heb een draadloos netwerk, maar zou eventueel wel vanaf mn router een kabel richting Stereo/tv kunnen trekken. De router staat toch in de buurt van de TV.

Ook, maar dit is geen vereiste, zou ik graag draadloos DivX etc op mn tv willen kijken. Ik heb een videokaart met TV-out. Eventueel zou alles, ook het MP3 gebeuren via de tv aangestuurd mogen worden. (deze staat toch op de stereo aangesloten)

Iemand anders heeft het netwerk voor me aangelegd want ik heb niet zoveel verstand van computers ed.

Maar nu heb ik kort geleden iets gelezen over een MP3 speler voor bij je stereo die je aan je router kon koppelen.

Alle ideeen zijn welkom.

mvg,
Jeroen

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik zou eens gaan denken in de trant van draadloze a/v verzenders, dan ben je zo klaar.

www.marimtek.nl

of direct: http://www.marmitek.nl/nl...uct.asp?taal=1&subgroep=4

Verwijderd

Topicstarter
Het niet verliezen van Audio kwaliteit is overigens een must. Het gaat me dus eigenlijk voornamelijk om de mp3`s. Ik las een aantal draadjes terug dat de apparaatjes die je hier laat zien nogal wat kwaliteits verlies opleveren? Als dit niet zo is dan lijkt dit me de oplossing.

mvg,
Jeroen

Verwijderd

Ik zoek bijna zo iets, het moet alleen velen malen kleiner zijn

Ik heb thuis nu draadloos internet, erg handig voor m'n laptop
ik heb ook thuis een leuk audiosysteem

Nu wil ik dus mp3's van m'n laptop draadloos naar m'n versterker sturen
maar nu wil ik dus niet een aparte kast om dit signaal te verzenden naast m'n laptop hebben staan, eigenlijk alleen maar een stekkertje met een antennetje ofzo.

Is er zoiets verkrijgbaar?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

als je geen kwaliteit wilt verliezen moet je toch echt een draadje gebruiken en zou je het beste een optische kabel kunnen gebruiken. Daarnaast een svideo kabel voor het beeld en je hebt de beste kwaliteit. Draadloos lever je aan kwaliteit in, maar volgens mij merken de meeste mensen dit nie eens! Draadloos zit je idd in de marmitek hoek e.d.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

mp3s zijn toch al niet van superkwaliteit...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb er totaal geen verstand van, maar leg me dit a.u.b. uit.
Een Mp3 is nulletjes en eentjes. Deze kun je toch wel draadloos versturen zonder verlies?
Anders zal ik iets op m`n router moeten aansluiten, maar die is ook draadloos !!!
Ik kan echter wel op m`n ene pc een MP3 aanklikken die ik op de andere afspeel.
(geen verlies)
Dus waar moet ik dit verlies zoeken?

Verwijderd

zodra het uit je soundkaart komt wordt het analoog he, dus je kunt alleen die shit versturen, als je een mp3 decoder hebt op je stereo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank, das duidelijk. Hoe?
Is er een Mp3 decoder die ik ofwel draadloos aan kan sluiten ofwel op mn router en dan naar mn stereo?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
Euh, je router zorgt voor draadloos NETWERK, da's geen AUDIO.
Als jij gebruik makend van dat draadloze materiaal je audiosignalen naar je stereo wil krijgen, zul je daar een extra pc neer moeten zetten, die via het draadloze netwerk de MP3's afspeelt op de stereo.

Er bestaat ook zo'n apparaat van Turtle Beach, 43cm HiFi formaat, die je hele netwerk kan browsen voor MP3'tjes. Dat is misschien iets voor jou. Kost wel zo'n 400 euro
We hebben onlangs in het blad CHIP nog aandacht besteed aan dat ding. Was wel een erg cool apparaat... zal ff opzoeken waar het precies stond.

edit1: in ieder geval op het net gevonden: http://www.mp3hifi.nl/

edit2: zie nu je post boven die van mij: dit is dus zo'n 'decoder' die je in je netwerk kunt zetten en op je stereo kunt aansluiten

[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 24-09-2003 19:22 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Yes, dit lijkt me een prachtig apparaatje..

Andere ideeen blijven welkom.. Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

Verwijderd

Topicstarter
Me toch nog ietsje te duur.. Maar als er 1 schaap de dam over is? Klopt het dat dit apparaatje 40gb opslag heeft? Ik kan me hopelijk inhouden en nog een paar maandjes wachten.. Maar zoiets als dit zocht ik denk ik.. ;-)

<edit>
never mind, geen opslag. een pc moet aanstaan.
Dit betekend m.i. dat de gebruikte hardware en masse zeer goedkoop moet zijn.
Denk aan de DVD speler. Was duur kost nu helemaal niets meer.
Even wachten nog dit een beetje populair wordt en er een beetje concurrentie komt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 19:39 ]

Verwijderd

Als je toch een kabel kan trekken is dit niet wat voor je?

Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Verwijderd

Die AudioTron is een gaaf machien. Ik heb er nu een paar maanden eentje, en bevalt prima. Vreemd genoeg is er nog geen echte concurrentie; terwijl de AT al drie jaar op de markt is. Ja, Philips heeft iets, maar dat is een minisetje met kerstboomverlichting.

Over de kwaliteit: de AudioTron heeft een optische S/PDIF uitgang en kan ook .wav-jes afspelen. Geen kwaliteitsverlies dus. Overigens is een met 'LAME --alt-preset' gemaakte MP3 niet meer van echt te onderscheiden.

In de c't van augustus heeft een test gestaan van de AudioTron met nog vier andere netwerk-MP3-spelers. Toen heb ik de mijne besteld. Zie ook http://www.audiotron.net.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 20:56:
Die AudioTron is een gaaf machien. Ik heb er nu een paar maanden eentje, en bevalt prima. Vreemd genoeg is er nog geen echte concurrentie; terwijl de AT al drie jaar op de markt is. Ja, Philips heeft iets, maar dat is een minisetje met kerstboomverlichting.

Over de kwaliteit: de AudioTron heeft een optische S/PDIF uitgang en kan ook .wav-jes afspelen. Geen kwaliteitsverlies dus. Overigens is een met 'LAME --alt-preset' gemaakte MP3 niet meer van echt te onderscheiden.

In de c't van augustus heeft een test gestaan van de AudioTron met nog vier andere netwerk-MP3-spelers. Toen heb ik de mijne besteld. Zie ook http://www.audiotron.net.
Wat kan die audiotron van 399,- meer dan bijvoorbeeld eerder genoemde kiss 500 eigenlijk? Ik vind het ding nogal duur voor wattie kan..

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
[b][message=18830017,noline]
Oh ja, ik zei al dat 'ie in CHIP stond, maar dat is maar een klein stukje. In c't wordt 'ie inderdaad wat uitgebreider besproken.

Ik vond 't een fantastisch apparaat. We hebben 'm dus ook op de redactie aan het netwerk gehangen en dan kom je er ineens achter hoeveel mensen allerlei MP3 meuk op hun machines hebben staan, in mappen die nog geshared zijn ook :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Zal een DVD speler met netwerkkaart op ongeveer dezelfde manier werken?

Verwijderd

BuG2FiX schreef op 24 September 2003 @ 17:04:
ik zou eens gaan denken in de trant van draadloze a/v verzenders, dan ben je zo klaar.

www.marimtek.nl

of direct: http://www.marmitek.nl/nl...uct.asp?taal=1&subgroep=4
Ik heb ook zo'n setje. Werkt perfect, geen verlies. Is zelfs speciaal voor DVD kwaliteit.
Ik kreeg er ook een serieele ontvanger bij voor 8er de pc, nu kan ik met de afstandsbediening van de tv ook de muis op de pc besturen, dus mijn pc staat boven, ik zit beneden achter tv, en kan toch lekker een ander fimpie opzetten :D
Daar is over nagedacht :Y) :9~ :7

Verwijderd

Topicstarter
bospiraat, heb je een url voor me?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:39:
[...]

Wat kan die audiotron van 399,- meer dan bijvoorbeeld eerder genoemde kiss 500 eigenlijk? Ik vind het ding nogal duur voor wattie kan..
Het grote verschil is, dat de AudioTron een 'slim' apparaat is. Bijna alle andere apparaten moeten worden 'gevoed' door een programma dat je op de PC draait. De AudioTron is zèlf een netwerk-component: sluit hem aan op een Windows-netwerk een hij doet het (in feite gaat het om SMB, dus icm. Mac's en Linux doet hij het ook).

Je kunt meerdere PC's èn meerdere AudioTrons in een netwerk hangen - iedere AudioTron 'ziet' iedere PC zonder dat er iets op de PC geïnstalleerd hoeft te worden. Voor het afspelen van Internet-radio heeft de AudioTron zelfs helemaal geen PC nodig, alleen een router. Ook niet onbelangrijk: de AT is er al drie jaar, dus de bugs zijn er wel zo'n beetje uit. Ik heb gehoord dat er ook een WiFi-AT komt, da's voor een heleboel mensen vast ook interessant...

Verwijderd

Nog een vraagje :

Zelf thuis een router + wifi.

Ik twijfel om nu zo'n marmitek draadloos tv/video setje te kopen.

Maar als ik me niet vergis gebruiken die router en dat marmitek setje beide 2,4ghz frequentie.

Klopt dit ? en zo ja gaat mijn router storen op de tv en/of andersom ?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

ALvast bedankt.
Pagina: 1