Misschien een rare titel, maar ik ga het uitleggen waarmee ik zit:
Ik heb dus een MS SQL server met een berg tabellen en records daarin.
Nu heb ik niet zoveel ervaring met Query's maar het lukt me tot nu toe aardig, maar ik kom niet uit mijn volgende probleem.
Ik heb 2 tabellen, tabel 1 Subnummer en tabel 2 Tijdlijst.
In de tabel subnummer zit data wat ik eruit wil halen, en elke regel in deze tabel wordt 1 regel in mijn ASP'tje. Maar aan die regel komt nog een optelling uit tabel Tijdlijst. Maar in tabel tijdlijst zitten vaak meerdere regels die ik tot 1 regel samen wil voegen door SUM.
Bijde tabellen worden doormiddel van Ordernummer en Subnummer aan elkaar geknoopt.
Ik heb voor bovenstaande de volgende query verzonnen:
Maar als ik dit draai dan krijg ik van alle subnummers in ordernummer '77.888.9' alles netjes onder elkaar, maar de optelling van de uren (VerwerkUrenUitvoering en VerwerktUrenManagement) wordt veel te hoog?
Ik heb dus een MS SQL server met een berg tabellen en records daarin.
Nu heb ik niet zoveel ervaring met Query's maar het lukt me tot nu toe aardig, maar ik kom niet uit mijn volgende probleem.
Ik heb 2 tabellen, tabel 1 Subnummer en tabel 2 Tijdlijst.
In de tabel subnummer zit data wat ik eruit wil halen, en elke regel in deze tabel wordt 1 regel in mijn ASP'tje. Maar aan die regel komt nog een optelling uit tabel Tijdlijst. Maar in tabel tijdlijst zitten vaak meerdere regels die ik tot 1 regel samen wil voegen door SUM.
Bijde tabellen worden doormiddel van Ordernummer en Subnummer aan elkaar geknoopt.
Ik heb voor bovenstaande de volgende query verzonnen:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| SELECT Sub.Subnummer, Sub.OmschrijvingWerkzaamheden, Sub.StatusOpdracht, Sub.UrenUitvoering, Sub.TotaalGereed, Sub.UrenManagement, SUM(TijdU.TotaalUren) AS VerwerktUrenUitvoering, SUM(TijdM.TotaalUren) AS VerwerktUrenManagement FROM Subnummer AS Sub, Tijdlijst AS TijdU, Tijdlijst AS TijdM WHERE Sub.OrderNummer = '77.888.9' AND TijdU.OrderNummer = Sub.OrderNummer AND TijdM.OrderNummer = Sub.OrderNummer AND TijdU.SubNummer = Sub.SubNummer AND TijdM.SubNummer = Sub.SubNummer AND TijdU.UitvoeringManagement = 'Uitvoering' AND (TijdM.UitvoeringManagement = 'Management' OR TijdM.UitvoeringManagement = 'Engineering') GROUP BY Sub.Subnummer, Sub.OmschrijvingWerkzaamheden, Sub.StatusOpdracht, Sub.UrenUitvoering, Sub.TotaalGereed, Sub.UrenManagement |
Maar als ik dit draai dan krijg ik van alle subnummers in ordernummer '77.888.9' alles netjes onder elkaar, maar de optelling van de uren (VerwerkUrenUitvoering en VerwerktUrenManagement) wordt veel te hoog?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!