Ik zette mijn pc aan en knalt er ineens iets achter uit mijn pc, dat was dus de voeding, natuurlijk meteen pc uitgezet. Je kon het ook ruiken enz. Nu heb ik er een andere voeding in gezet, maar nu doet hij het niet. Hoe groot is nu de kans dat dit alleen aan het mobo ligt(hij gaat trouwens wel aan de voeding, maar verder gebeurd er echt niks). Kan het ook zo zijn dat de processor het heeft begeven door het opblazen van mijn voeding en dat mijn mobo gewoon nog goed is. Stel dat mijn voeding mijn mobo naar zijn grootje heeft geholpen, hoe groot is dan de kans dat andere componenten zoals geheugen, videokaart en processor ook kapot zijn?
Verwijderd
Bij het plat gaan van een voeding, lopen er meestal grote stromen door de computer heen. Door alle onderdelen. Dus het is niet zo te zeggen wat er dan stuk gaat, het kan alles zijn.
Wat je wel kan doen is in ieder geval een ander moederbord 'lenen' van iemand, en alle onderdelen testen. Dan weet je het in ieder geval zeker wat er stuk is.
Wat je wel kan doen is in ieder geval een ander moederbord 'lenen' van iemand, en alle onderdelen testen. Dan weet je het in ieder geval zeker wat er stuk is.
Ik denk dat je mobo een flinke knauw heeft gekregen toen je voeding sprong. Ik denk dat er verschillende onderdelen kapot kunnen zijn. Je zal ze afzonderlijk moeten testen in andere systemen.
edit:
twee zielen één gedachte
twee zielen één gedachte
[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 24-09-2003 16:17 ]
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Enige manier om er achter te komen is uitsluiten. Dus testen. Wij kunnen het vanaf hier onmogelijk vaststellen natuurlijk 
Als je niet over de mogelijkheid beschikt dingen te testen (dus o.a. cpu in een ander mobo, grafische kaart in een ander mobo etc.) zou je kunnen overwegen naar een pc shop te gaan. It's gonna cost ya, maar da's beter dan de huidige situatie. Ik doe 'm iig dicht omdat we helaas niet over helderziende gaven beschikken.
Als je niet over de mogelijkheid beschikt dingen te testen (dus o.a. cpu in een ander mobo, grafische kaart in een ander mobo etc.) zou je kunnen overwegen naar een pc shop te gaan. It's gonna cost ya, maar da's beter dan de huidige situatie. Ik doe 'm iig dicht omdat we helaas niet over helderziende gaven beschikken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()