Computer-Snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 20:45
Mijn systeem loopt heel erg langzaam als ik Edonkey2000 heb openstaan (die dan download met ca. 20-50 kb/s) dan is mijn computer erg traag, internet is nog veel trager, daar doet ie alleen over startpagina.nl al 10sec ofzo, dit is sinds kort (voordat ik mijn computer compleet heb leeggehaald (geformateerd).
Met mijn internet verbinding (XS4all Basic 768/128 kbit/s, 80,12 kb/s) zou dit toch makkelijk moeten kunnen.

Dit zijn mijn systeemspecificaties:

AMD Athlon 1900+ (niet overgeklokt)
512 MB DDR-RAM Cas-2.5 PC2100
MSI Geforce 2TI 64 MB RAM
K7T266PRO-2 Moederbord
Pinnacle PCTV
On-board Sound
Standard PCI LAN Card
Logitech Cordless Desktop
Liteon LDW-401S DVD+RW (Secondary-Master)
Geen merk DVD-ROM 16x48 (Secondary-Slave)
Samsung 160 GB schijf 2 MB Cache 7200 RPM (Primary-Slave)
Maxtor 80 GB schijf 2 MB Cache 7200 RPM (Primary-Master)
Logitech Quickcam 4000 PRO
HP Scanjet 3500C
HP Deskjet 940C
Iiyama AS4611UT 18" TFT
Alcatel Speed Touch Home ADSL-Modem
Windows XP Home-Edition NL

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
wat haal je bij
www.speedtest.nl
?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke chipset heb je op die NIC zitten. Draai eens ff een driverupdate voor je NIC.

NIC == "Network Interface Card"

Je netwerkkaart dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door DeMoN op 24-09-2003 16:14 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Reanimation
DeMoN schreef op 24 September 2003 @ 16:11:
Welke chipset heb je op die NIC zitten. Draai eens ff een driverupdate voor je NIC.
NIC?? is dat de ship op mn moederbord?? zoja dat is KT266A

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik vind edonkey gewoon bagger, ik had hetzelfde probleem een maat van mij ook ... Maar waar heb je je max. upload op staan bij edonkey? Als jij met je full-speed zit te uploaden, en ook nog wat downloaden, ondertussen allemaal sources aan het refreshen bent en hier en daar wat shit zit te ontvangen/versturen voor spyware wil je verbinding wel eens dood gaan, ik zou zeggen, download Net Peeker en kijk hoeveel kb/s je edonkey echt gebruikt, limiteer het desnoods... Anders d'r af pleuren en IRC gebruiken :)

• Reanimation
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 82.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.9 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 386.0 Conn/min

Dit is zonder Edonkey aan

[ Voor 3% gewijzigd door Reanimation op 24-09-2003 16:13 ]

• Wussie
doet ie hetzelfde met KaZaA / Irc / eMule / Overnet / whatever???

edit: lijkt me trouwens meer een software probleem? :X

[ Voor 31% gewijzigd door Wussie op 24-09-2003 16:31 ]

• Reanimation
WuSSiE schreef op 24 September 2003 @ 16:31:
doet ie hetzelfde met KaZaA / Irc / eMule / Overnet / whatever???

edit: lijkt me trouwens meer een software probleem? :X
Ja.. dat lijkt nu wel zo, maar misschien kom ik wel geheugen tekort ofzo iets

• Wussie
weheheh met 512? d8 ut niet, kijk es hoeveel CPU / MEM usage je edonkey heeft?

• Reanimation
25.100 KB geheugen en 20-40 CPU gebruik

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

En nu eens een speedtest voor edonkey :)

Ik denk dat je je instellingen niet helemaal goed hebt staan. Als je upload max 15 (16?) kb is zou ik de maximale instelling eig niet boven de 12 zetten. Ook het aantal sources per file en totaal is belangrijk. Dit is afhankelijk van je verbinding en expirimenteren geeft de beste resultaten. Met mijn chello lijntje in een goede wijk kan ik max 400 sources/file en 4000 sources totaal instellen zonder negatieve gevolgen. Ik zou zeggen kijk eens wat je er mee kan. (Ik weet niet zeker of dit ook in te stellen is met edonkey, ik gebruik het al een jaar ofzo niet meer in faveure van emule).

Localhost is where the heart is

• Wussie
reanimation schreef op 24 september 2003 @ 18:39:
25.100 KB geheugen en 20-40 CPU gebruik
Da's wel erg veel :S

• Reanimation
Mijn huidige instellingen voor edonkey2000 zijn: max 80 kb/s down max 10 kb/s up max 200 sourches (hij komt toch niet boven de 125)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dat laatste hangt van de bestanden af die je download. Ik lees je startpost nog eens over en ik zie dat je theoretische upload 'maar' 12 kB/s is. Dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn: Je haalt die 12k praktisch misschien niet en met overhead zit al snel je lijn dicht. Om te kunnen downloaden moet je ook steeds ACK (bevestigings) pakketjes terugsturen naar de server, om aan te geven dat het gelukt is met binnenhalen. Treed het probleem nog steeds op als je je max op 7 of 8 zet? (Het downloaden gaat dan wel een stuk langzamer -- bij edonkey krijg je zo uit mn hoofd nog maar 21 k download bij 7k upload bandbreedte.

Om een kort antwoord lang te maken: je bandbreedte is waarschijnlijk te beperkt.

add. : Het is ook mogelijk dat edonkey op het probleem moment bezig was om bestanden aan te maken. Dit kan je systeem, vooral met maar 1 harde schijf, behoorlijk vertragen. Kun je ook eens kijken wat de doorvoersnelheid van je harde schijf in MB/sec is? Als je daar zo niets voor hebt: in nero zit een tooltje om dat te controleren, onder preferences > cache > test.

Localhost is where the heart is

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Wat breng jij dat toch weer mooi wus :D

Maar 20 / 40 cpu ussage, weet jij zeker dat er niks op de achtergrond draaide of spyware op je pc staat?

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 23:42

Sebastiaan

....

Of draai je hem voor eerst zodat hij nog alle bestanden die je shared aan het hashen is?

• Wussie
tip: zet je max upload speed op 10 k/s, daarvoor krijg je gewoon ongelimiteerde download snelheid... Ik heb dezelfde verbinding als jou en op die manier had ik nergens last van :-/

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik nog weet van mijn eDonkey2000 tijd was dat het eeuwen duurde voordat hij de files heeft gehashed. Daardoor kan je pc traag worden. Defragmenteer je HDD eens en kijk of het helpt.

Dat je internet langzaam is komt omdat je teveel connecties maakt. Ik zelf gebruik eMule en maak maximaal 100 verbindingen. en upload 6 en download 24.

Als ik meer dan 100 verbindingen maak dan heb ik ook geen internet meer. Ik raad je nog steeds eMule aan maar volgens mij heb ik je dat al vaker gezegt ;)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's zeker niet normaal.

Staan alle denkbare DMA instellingen wel goed afgesteld? Check zowel de BIOS en de apparaatbeheer :)

Verwijderd

ad-aware al geprobeerd? misschien hebbie een berg spyware geinstalleerd staan..
www.lavasoft.de

• Reanimation
Nee, er staat geen spyware op (net nog gechecked met ad-aware) en hij staat op al op 10 kb/s up dus ongelimiteerd downloaden... en DMA instellingen.. zou ik even nalopen, hoewel ik daar niet veel verstand van heb.

• Reanimation
The_FrankO schreef op 25 September 2003 @ 09:53:
Wat ik nog weet van mijn eDonkey2000 tijd was dat het eeuwen duurde voordat hij de files heeft gehashed. Daardoor kan je pc traag worden. Defragmenteer je HDD eens en kijk of het helpt.

Dat je internet langzaam is komt omdat je teveel connecties maakt. Ik zelf gebruik eMule en maak maximaal 100 verbindingen. en upload 6 en download 24.

Als ik meer dan 100 verbindingen maak dan heb ik ook geen internet meer. Ik raad je nog steeds eMule aan maar volgens mij heb ik je dat al vaker gezegt ;)
hahaha ja dat heb je al vaker gezegt.. maar ik heb emule wel is gebruikt en die download op een ontzettend lage snelheid, en dat defragmenteren zou ik ook nog een keertje doen

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
start-->run-->cmd intikken vervolgens enteren
Dosscherm intikken "netstat" (zonder aanhalingstekens)

Hoeveel regeltjes heb je daar staan?

edit/
reanimation schreef op 25 september 2003 @ 15:26:
Nee, er staat geen spyware op (net nog gechecked met ad-aware) en hij staat op al op 10 kb/s up dus ongelimiteerd downloaden... en DMA instellingen.. zou ik even nalopen, hoewel ik daar niet veel verstand van heb.
Heb je as-aware geupdate? zo niet? wel doen ;) en vervolgens nog een keer runnen

[ Voor 62% gewijzigd door vacuumcleaner op 25-09-2003 15:34 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Ik wil ook even meededelen dat ik precies hetzelfde probleem heb als de topic starter. PC opnieuw geformateerd, XP erop, ik deel internet met mijn netwerk comp.

Ik heb dus Fast ADSL en hiervoor helemaal geen problemen gehad met de snelheid van mijn verbinding. Terwijl nu, de pagina's hartstikke traag laden en de downloadsnelheid ook maar matig is (30/40kB/sec) op z'n hoogst.

Maar wat wil nu het geval? Ik heb op mijn netwerk-computer het programma Overnet staan. Zodra ik die speedtest doe met mijn netwerkstekker erin krijg ik:

Download
109.9 KByte/sec

Upload
41.9 KByte/sec

En als ik deze stekker er vervolgens uit trek:

Download
209.8 KByte/sec

Upload
57.3 KByte/sec

De laatste is natuurlijk de snelheid zoals het hoort.

Vervolgens heb ik net de Max upload op 10 gezet en de max download op 150 en het loopt weer prima. Lijkt me dus een dikke bug in Overnet, aangezien Overnet zelf ook heel traag downloadde voordat ik deze instellingen had veranderd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1