Smollys schreef op 25 September 2003 @ 00:53:
MBM kan het wel ,ik heb dat probleem ook gehad en je moet in het temperatuur tabblad van mbm een bepaalde winbond sensor instellen (dacht winbond 2 ,ben niet zeker) en dan geeft mbn gewoon de juiste negatieve temp weer van je cpu .
Als winbond 2 sensor niet juist is ga je gewoon effe heel het rijtje af tot je de juiste vind ,want ben echt niet meer zeker welke het juist was .
ja, das leuk,..... maar LANG niet alle sensorchips die om moederborden verwerkt zitten ondersteunen negatieve temperaturen. (b.v. de nForce2 borden)
zo heb ik dit dus ook bij de hand met mijn 2 nForce2 bordjes. (de EPoX 8RDA+ & de A-Bit NF7-S) ik heb op m'n CPU een prom (1) zitten en lees toch echt +20Graden celcius uit. Na een sensor onder m'n CPU geplakt te hebben kan ik nu eindelijk zien dat ie toch echt -12graden is. (AthlonXP1700+@2315MHz, 11x210@1,93V.)
[@ TopicStarter]
Deze heb ik besteld bij Conrad en heb de sensor onder de core van m'n CPU geplakt. (Produkt nr. 126608)
Ik heb de moeite genomen om de sensor uit z'n "beschermende omhulsel" te slopen, maar je kan er natuurlijk ook een los "micro sensortje" bij bestellen en die aan het draadje solderen, that's up to you.
Ohwja! je kan beter de url naar de produkt omschrijving posten en/of het produkt nr., want een directe link naar het produkt loopt niet lekker bij Conrad.
Suc6!
[/@ TopicStarter]
[
Voor 9% gewijzigd door
_Droopy op 25-09-2003 01:19
. Reden: aanvulling sensor ]