[Sensor] Onder nul temperaturen

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00
Ik heb sinds enige tijd een peltier element. De coldplate daarvan wordt zo koud dat de temperatuur onder nul daalt. Nu wil ik weten hoe koud deze dan is..

Mijn Digidoc kan geen temperaturen onder 0 weer geven, mijn compunurse censor ook niet. Nu heb ik gezocht op GoT, maar ben er helaas niet wijs uit geworden.
Wie kan mij helpen

Verwijderd

kijk een op www.conrad.nl , daar hebben ze vast wel zoiets

Verwijderd

Misschien kun je de LM61 als sensor gebruiken, deze geeft bij -30 een spanning van 300mV af die vervolgens met 10mV/C oploopt, bij -20C dus 400mV enz.

• arnoman
Ik ben zelf helaas niet zo technisch, dus zelf iets maken is voor mij ook niet echt een optie. Bestaat er niet gewoon een kant en klare temp sensor, zoiets als in die proms?

En ff kijken op Conrad is niet te doen, die site zoekt zo slecht

Verwijderd

welke peltier cooler/element is dat

• arnoman
Kryotherm Drift 0.8

• arnoman
http://www1.nl.conrad.com...E10000000A010251&x=27&y=4
Als ik het goed begrijp ben ik hiermee klaar. Als ik deze module koop kan ik hem gewoon in bouwen en de (mee geleverde) sensor onder de coldplate plaatsen?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:46

AcouSE

Swedish Chef

Je kunt natuurlijk gewoon zo'n cheapass binnen-buiten thermometertje kopen, maar dan moet je niet vergeten dat deze niet zo nauwkeurig zijn...

Dit topic past trouwens beter in DOC.
[CME]->[DOC]

• arnoman
Over het algemeen zijn die sensoren die daar op zitten veel te groot om tussen je coldplate in te klemmen, toch?

Ik dacht dat het hier hoorde in Casemodding en Electronica omdat het naar mijn idee te maken had met electronica?

• arnoman
Wat voor een temperatuur censor zit er dan in die Prom's en Vapo's dan?

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
MBM kan het wel ,ik heb dat probleem ook gehad en je moet in het temperatuur tabblad van mbm een bepaalde winbond sensor instellen (dacht winbond 2 ,ben niet zeker) en dan geeft mbn gewoon de juiste negatieve temp weer van je cpu .
Als winbond 2 sensor niet juist is ga je gewoon effe heel het rijtje af tot je de juiste vind ,want ben echt niet meer zeker welke het juist was .

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Smollys schreef op 25 September 2003 @ 00:53:
MBM kan het wel ,ik heb dat probleem ook gehad en je moet in het temperatuur tabblad van mbm een bepaalde winbond sensor instellen (dacht winbond 2 ,ben niet zeker) en dan geeft mbn gewoon de juiste negatieve temp weer van je cpu .
Als winbond 2 sensor niet juist is ga je gewoon effe heel het rijtje af tot je de juiste vind ,want ben echt niet meer zeker welke het juist was .
ja, das leuk,..... maar LANG niet alle sensorchips die om moederborden verwerkt zitten ondersteunen negatieve temperaturen. (b.v. de nForce2 borden)
zo heb ik dit dus ook bij de hand met mijn 2 nForce2 bordjes. (de EPoX 8RDA+ & de A-Bit NF7-S) ik heb op m'n CPU een prom (1) zitten en lees toch echt +20Graden celcius uit. Na een sensor onder m'n CPU geplakt te hebben kan ik nu eindelijk zien dat ie toch echt -12graden is. (AthlonXP1700+@2315MHz, 11x210@1,93V.)

[@ TopicStarter]
Deze heb ik besteld bij Conrad en heb de sensor onder de core van m'n CPU geplakt. (Produkt nr. 126608) ;)
Ik heb de moeite genomen om de sensor uit z'n "beschermende omhulsel" te slopen, maar je kan er natuurlijk ook een los "micro sensortje" bij bestellen en die aan het draadje solderen, that's up to you.

Ohwja! je kan beter de url naar de produkt omschrijving posten en/of het produkt nr., want een directe link naar het produkt loopt niet lekker bij Conrad. :z

Suc6! :Y)
[/@ TopicStarter]

[ Voor 9% gewijzigd door _Droopy op 25-09-2003 01:19 . Reden: aanvulling sensor ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• arnoman
-25'C tot 70'C, ik neem aan dat in mijn huidige setup wel zou voldoen,thnx

Ennuh ik heb trouwens ook een Nforce bordje en die vond het ook niet fijn toen ik negative waardes wilde weergeven
Pagina: 1