Toon posts:

[LinkSys BEFSR41] Poort 25 forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte samenvattig:

Linksys BEFSR41 router, server in DMZ gezet.
Op de server draait libranet (debian kloon), met exim (en nog wat andere daemons die perfect werken). Firewall heb ik helemaal uitgezet en toch kan ik van buiten af niet connecten op poort 25, wat tot gevolg heeft dat mail en dergelijke niet aankomt op mijn server.

Als ik met nmap een poortscan uitvoer, staan alle poorten waarvan ik wil dat ze open staan open, en alleen bij poort 25 komt de melding dat deze gefilterd is.

Is er hier iemand bij wie dit probleem bekend voorkomt, en zoja, wat heb je gedaan om dit op te lossen?? Ik heb zelf het idee dat het aan de linksys router ligt, maar ik heb ondertussen op alle manieren geprobeerd poort 25 te forwarden naar m'n server, maar niets mocht baten.

Detail om te vermelden, als ik de server rechtstreeks aan het net hang, zijn er niets geen problemen, mail werkt dan goed. Probleem dan is, dat ik op de rest van m'n computers geen internet meer heb (en nee, de bedoeling is niet dat ik m'n server als gateway ga gebruiken, daar had ik die router voor aangeschaft).

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Ik heb zelf dezelfde router, voor m'n mailserver portforwarding aangezet voor poort 25 naar het interne IP van de mail-server.

M'n andere server staat(stond eigenlijk inmiddels) in de DMZ en verzorgde bijvoorbeeld web- en mysql-diensten.

Nogmaals, bij mij was het geen probleem :-S

Dattie aangeeft dat port 25 gefilterd wordt verbaast me eigenlijk nogal, lijkt me sterk dat de LinkSys dat doet. Bij mij reageert bij een scan gewoon m'n mailserver op port 25...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan moet ik toch eens gaan zoeken in m'n configuratie. Intern in het netwerk zojuist ook een poortscan gedaan, en daar wordt gewoon poort 25 als open gezien.

Welke firmware heb jij in je router zitten? En wat voor mail daemon gebruik je?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je provider kan poort 25 ook nog filteren. @Home doet dat bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ben de gelukkige eigenaar van een aansluiting op het campusnet van de Unie Twente en die zijn zo aardig om niets te filteren :) en zoals ik al eerder had gemeld, server rechtstreeks op het internet gaf geen problemen.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Firmware kan ik vanaf hier niet zien, heb een domino mailserver draaien...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Pagina: 1