Toon posts:

+12 Volt = +.303 Volt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jajah, elke keer als m'n PC opstart dan geeft 'ie een fout en de melding dat ik bij m'n power setup moet kijken. Daar wordt dan vervolgens aangegeven dat de +12V spanning maar 0.303V is. Toch werkt mijn systeem wel, alles doet het enzovoort.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en belangrijker, wat ik er aan kan doen zodat +12 weer +12 wordt. :o

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:44
nieuwe voeding erin

of, als je er verstand van hebt, voeding openmaken en doormeten/repareren

Verwijderd

Topicstarter
Maar...hoe verklaar je dan dat alles nog gewoon werkt?

Verwijderd

waarschijnlijk is de spanning in orde
maar treed er een fout op bij de meting.

je kan in de bios instellen dat die spannings controle genegeerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, die optie heb ik gezien

maar is er een manier waarop ik het zeker kan weten? Zijn er bepaalde plekken/polen op het mobo waar ik de spanning van kan meten??

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt kijken of je koelers draaien. Die werken op 12 volt. Als die draaien moet je voeding dus een goeie 12-volt-spanning afgeven en is alleen je spanningsmeter een beetje ziek :).
Als je koelers niet draaien 3 dankgebeden bidden en een nieuwe voeding halen :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ze draaien wel mAAr, niet allemaal hard genoeg zie ik nu. De proc. cooler wel gelukkig (temp=26C) maar de kastcoolers zijn er 2 van die het niet goed doen.

Ik zal eens wat gaan spelen met mijn bekabeling in de kast.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:44
|:( ik moet beter lezen...
idd dan is er met de voeding niks mis

de 12 volt kan je gewoon meten bij de draadjes die uit de voeding komen. geel-zwart moet 12 volt zijn
Pagina: 1