Toon posts:

Netwerk camara, stream met Windows Media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige dagen opzoek naar een goede netwerk camara en mijn oog is gevallen op 1 van Axis(www.axis.com)

mijn vraag is nu of ik op 1 of andere manier bij Windows media services of encoder, het ip van die camara als source kan gebruiken en zo kan broadcasten, doormiddel van een plugin of een encode programmatje die de stream door kan pushen naar de media service

op de site van axis kan ik er niets over vinden, verder heb ik op google gezocht maar daar is ook niets uit gekomen
ik heb windows media al op de server draaien en in de help gekeken over de mogelijkheden, maar daar staat niets over netwerk camara's

het moet dus een Live Stream worden! en niet om de zoveel seconden een nieuwe plaatje...

Verwijderd

Topicstarter
!schop, niemand ?:(

Verwijderd

Graag antwoord.

Ik vraag me het ook af of het mogelijk is.,

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15

pistole

Frutter

Wat je wellicht zelf kan uitzoeken (en daarna hier posten ;) ) is:

-specs van die netwerk cam opzoeken
-specs van Windows Media Services opzoeken

En deze naast elkaar leggen. Dat zou een indicatie kunnen geven of het kan gaan werken.
edit:
ik zie dat de cam een mpeg4 stream aanbiedt. Volgens mij ondersteund WMS geen mpeg4 - maar ik weet het niet zeker

[ Voor 21% gewijzigd door pistole op 15-12-2005 13:59 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

1e hit in Google: http://www.umediaserver.net/download.html (veel plugins, UAxisVideo, en tutorials)

[ Voor 26% gewijzigd door dominic op 15-12-2005 14:00 ]

Download my music on SoundCloud

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

CodeIT

Code IT

en dan helemaal onderaan de pagina: DirectShow source filter for Axis network video cameras.
Met deze filter kan je de Axis als source kiezen in Windows Media Encoder en dus streamen over IP.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeIT op 15-12-2005 14:02 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
Zie mijn topic (WME beelden van netwerkcamera via computer streamen) ook, ik heb een zelfde probleem.
Wij willen hetzelfde als jij wil. Een oplossing die ik gevonden heb is om op een pc waar WME op staat ook de stream te bekijken via de browser en die met een software pakket te capturen en uit te sturen met WME. Dit is wel een omslachtige oplossing maar zover ik zien kan werkt het wel. Het software pakket dat je hiervoor kan gebruiken heet SoftCam. Met dat pakket kan je een gedeelte van het scherm capturen en als webcam gebruiken. Dit is voorlopig de enige oplossing die ik gevonden heb. Natuurlijk hou ik dit topic ook in de gaten ;)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Download het tooltje op http://www.umediaserver.net/download.html

Dit werkt perfect!
urk_forever schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:02:
Zie mijn topic (WME beelden van netwerkcamera via computer streamen) ook, ik heb een zelfde probleem.
Wij willen hetzelfde als jij wil. Een oplossing die ik gevonden heb is om op een pc waar WME op staat ook de stream te bekijken via de browser en die met een software pakket te capturen en uit te sturen met WME. Dit is wel een omslachtige oplossing maar zover ik zien kan werkt het wel. Het software pakket dat je hiervoor kan gebruiken heet SoftCam. Met dat pakket kan je een gedeelte van het scherm capturen en als webcam gebruiken. Dit is voorlopig de enige oplossing die ik gevonden heb. Natuurlijk hou ik dit topic ook in de gaten ;)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:28
Jup, ik heb het even gedownload en het werkt inderdaad. Alleen wordt je computer er niet zo snel van ;)

Hail to the king baby!

Pagina: 1