Toon posts:

GTA Vice city probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zal vast wel al ergens een topic over zijn, maar ik kon die iig niet vinden dan...

Als ik VC speel dan loopt hij helemaal prima, maar op een gegeven moment stopt ie ermee :'( , en krijg ik een blauw scherm waarin instaat:
Dat er een probleem met mijn video driver is
Oplossingen:
Ik moet meer geheugen vrij maken
De beeldschermadapter (=videokaart toch?) veranderen
BIOS Shadowing & Caching uitzetten

Ik start de PC opnieuw op (dat staat ook in dat schermpje) krijg ik dit als windows weer is opgestart:
Het systeem is hersteld van een ernstige fout blablabla...

BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : EFEB6675 BCP3 : B60582BC
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini091003-03.dmp
C:\DOCUME~1\Jim\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml_0 Product : 768_1

Dit artikel is eerder gepubliceerd onder NL322205
Symptomen
Nadat u een nieuw hardwareapparaat of nieuwe software hebt geïnstalleerd, wordt uw computer spontaan opnieuw opgestart of worden foutberichten op een blauw scherm weergegeven.
Oorzaak
Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma dat niet juist is voor de versie van Windows waarop u het hebt geïnstalleerd. Ook kan het apparaatstuurprogramma slecht zijn geschreven, waardoor Windows niet langer goed werkt.
Oplossing
U kunt deze problemen oplossen door de stappen in de volgende secties uit te voeren.
Software of stuurprogramma's van andere fabrikanten controleren
Als u software of stuurprogramma's van andere fabrikanten hebt geïnstalleerd, kunt u proberen deze te verwijderen of uit te schakelen zodat ze niet worden geladen. Start de computer vervolgens opnieuw op om te controleren of het probleem wordt veroorzaakt door de software of het stuurprogramma. Als het probleem inderdaad hierdoor wordt veroorzaakt, meldt u dit probleem aan de fabrikant van de software of het stuurprogramma.

blablabla...En verder nog meer gebla maar dat heb ik in een .doc staan.
Maar ik snap het niet, ik heb de nieuwste driver voor de videokaart, meer dan 5 GB vrije ruimte.
Wie weet hier iemand meer van/een oplossing voor?

XP Home edition (Service Pack 1)
Pentium 4 2.4 Ghz
256 mb/ram
GeForce 4 MX 440 64mb

Greetz,
Jim

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
XP Pro installen? Ik heb 1.2 Ghz AMD, toen ik GTA VC Speelde had ik 256 RAM en een GeForce 2 MX 400 (64 MB) en het draaide gewoon... (niet vloeiend ofzow mja)

Verwijderd

Inderdaad. Ik had een P3 1GHz met 384 MB en hij draaide vloeiend (niet vol maar oke ;) ) Probeer anders een vorige versie van je video-drivers te installeren. Help soms ook, omdat sommige nieuwe versies nog niet helemaal af zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
oké, ik probeer ff een oude driver dan...ik post wel ff het resultaat hierzo...

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Mayb patch voor vc downloaden? volgens mij is er een 1.1 versie. Maar of die het fixt is ook maar de vraag :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog een goede site hiervoor, ik ben al op driverguide.com en op pcdrivers.com geweest

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
www.nvidia.com staan vaak ook wel ouwe versies, anders moe je me ff contacten op irc ofzow, kep nog wel ouwe drivers liggen... geef eerst maar es een gil of het lukt met die dingen van nvidia.com :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude driver erop gezet, dit hielp iig niet...:(

Verwijderd

Ohh, dan moet je toch maar proberen om die patch die Ganja zei erop te zetten. Je kan het proberen toch? Als het niet lukt.. heb je het iig geprobeerd

Klik hier maar voor de link

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 15:07 . Reden: URL erbij ]

Verwijderd

Topicstarter
Die patch heeft het ook niet gefixt...
*gefrustreerd*

Verwijderd

Sorry dan weet ik het ook niet :( Veel succes verder!

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt :-)

Verwijderd

Win Home is lauwe zeik...professional heb ik iig geen last mee...probeer eens XP PRO ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet meer geheugen vrij maken
De beeldschermadapter (=videokaart toch?) veranderen
BIOS Shadowing & Caching uitzetten
Waar kan je bij de bios-opties?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben geen computer-genie, maar je kan in de bios instellen hoeveel Ram je je videokaart laat gebruiken (i.i.g. wel bij mijn BIOS). Dit kan het probleem zijn als de standaard-instellingen niet kloppen of als je er een nieuwere videokaart in hebt gegooid.

Je kan bij je Bios-instellingen door tijdens het booten op del te drukken, daar moet je dan ff zoeken.

Hoop dat het je zo lukt, heb zelf namelijk P2 400 met GForce 2 400 MX (64 mb) en het spel loopt vloeiend op hoge resolutie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bij Video Configuration AGP of PCI kiezen en 64, 128, of 256 mb.
Hij stond op AGP 64mb, ik heb em nu op 256 staan, maar ik weet niet of dit goed is voor die videokaart, en wat ik er precies mee verander. Iig kan ik niet Shadowing of Caching uitzetten.

Verwijderd

hooglander1 schreef op 25 September 2003 @ 20:18:

Hoop dat het je zo lukt, heb zelf namelijk P2 400 met GForce 2 400 MX (64 mb) en het spel loopt vloeiend op hoge resolutie.
Vloeiend op hoge resolutie? Dat lijkt me sterk. :o Ik had een P3 1GHz met GForce 2 GTS PRO (wel) 32MB, maar dan nog, ik kon hem zeker niet voluit spelen en ik had ook nog al die extra grafics uitgezet. Jij kon GTA niet op hoge resolutie spelen en dan nog vloeiend draaien.
Maarja, als jij het zegt :X Maar het lijkt me sterk.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

hij liep op 1024*768 vloeiend, het enige probleem wat ik had, was dat de dichtbij-textures soms te laat werden geladen en soms in een heel heftige achtervolging ging het iets schokkerig, verder liep hij wel soepel.

Maar weer on-topic:
Jim666, loopt het spel nu beter?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij kapt er nog steeds iedere keer mee. Ik denk dat ik het maar opgeef. Toch bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1