Ik zit met het volgende probleem en erger mij daar kapot aan.
Probleem:
De wLAN nic (Edimax EW-7126) op mijn broer’s pc (en laatst ook op mijn laptop (SMC2635W) krijgt niet meer het juiste IP aangewezen door de router (SMC2404WBR). Op 1 of andere manier krijgt ie het normale standaard windows IP. Wanneer ik via mijn laptop of andere pc internet deel, werkt dit ook al niet. Kheb verder nix verandert en instellingen staan ook goed. Er iz namelijk wel verbinding met de router, want het grafiekje geeft mooi 4-5 streepjes aan.
De DHCP lease staat op 1 dag en de range is 192.168.2.100 tot 199
Voorheen werkte alles perfect en zonder problemen.
Al geprobeerd:
- Nic van PCI slot verwisselt.
- Verwijderd uit systeem config en op nije geinstalled
- Meegeleverde software programma gebruikt (monitoring progje)
- Internet delen vanaf andere pc (voor tijdelijk gebruik)
- Herstellen van IP (krijg foutmelding dat het niet gelukt is en contact moet opnemen met ISP)
Werkende oplossing:
Het Herinstalleren van windows (heb ik dus bij lapdoos maar weer gedaan). En DIT wil ik dus vermijden!!!! (kheb ook geen backup) Er moet toch een betere oplossing zijn.
Specificaties:
AMD 1200
Asus A7V333
512 MB
GeForce 3
EW-7126 (wLAN nic) (laatste drivers)
10/100 mbit nic
Windows XP + SP1 en de nodige updates van ms.com
(ik ben nu ook het grote wireless topic II aant doornemen, maar ben nog nix vergelijkbaars tegen gekomen
)
Wat ik nog wil proberen:
- De DHCP server van router uitzetten en de nic een static IP geven (geen idee wat dat doet, maar misschien dat iemand mij dat ff kan uitleggen? Voordat ik thuis kom van werk).
Probleem:
De wLAN nic (Edimax EW-7126) op mijn broer’s pc (en laatst ook op mijn laptop (SMC2635W) krijgt niet meer het juiste IP aangewezen door de router (SMC2404WBR). Op 1 of andere manier krijgt ie het normale standaard windows IP. Wanneer ik via mijn laptop of andere pc internet deel, werkt dit ook al niet. Kheb verder nix verandert en instellingen staan ook goed. Er iz namelijk wel verbinding met de router, want het grafiekje geeft mooi 4-5 streepjes aan.
De DHCP lease staat op 1 dag en de range is 192.168.2.100 tot 199
Voorheen werkte alles perfect en zonder problemen.
Al geprobeerd:
- Nic van PCI slot verwisselt.
- Verwijderd uit systeem config en op nije geinstalled
- Meegeleverde software programma gebruikt (monitoring progje)
- Internet delen vanaf andere pc (voor tijdelijk gebruik)
- Herstellen van IP (krijg foutmelding dat het niet gelukt is en contact moet opnemen met ISP)
Werkende oplossing:
Het Herinstalleren van windows (heb ik dus bij lapdoos maar weer gedaan). En DIT wil ik dus vermijden!!!! (kheb ook geen backup) Er moet toch een betere oplossing zijn.
Specificaties:
AMD 1200
Asus A7V333
512 MB
GeForce 3
EW-7126 (wLAN nic) (laatste drivers)
10/100 mbit nic
Windows XP + SP1 en de nodige updates van ms.com
(ik ben nu ook het grote wireless topic II aant doornemen, maar ben nog nix vergelijkbaars tegen gekomen
Wat ik nog wil proberen:
- De DHCP server van router uitzetten en de nic een static IP geven (geen idee wat dat doet, maar misschien dat iemand mij dat ff kan uitleggen? Voordat ik thuis kom van werk).
jB