Toon posts:

Redhat en 64 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie wel weten is de athlon 64 (FX) uitgekomen. Redhat ondersteunt een 64 bit versie voor Itanium. Is deze 64 bit versie ook gewoon te gebruiken voor de amd 64 bit processor?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:24

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, simpel..

je moet daarvoor de redhat taroon amd64 pakken
maar ik raad je bij deze af om redhat te gebruiken, pak suse, die geven veel betere ondersteuning op de maillists en ontwikkelen behoorlijk wat actiever dan redhat. En ja, ik heb ietwat ervaring met het opteron platform onderhand ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
het zal nog wel even duren voor ik overstap naar amd 64, maar wil liever niet overstappen naar suse. Redhat ondersteunt Gnome heel goed.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Redhat ondersteund helemaal niets eisenhower, als het je proc niet ondersteund.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Heb idd al van verschillende mensen (waaronder Kees) vernomen dat de Red Hat voor AMD64 (nog) erg hard schijnt te zuigen.

Dit is wel echt een zoekvraagje IMHO - als je met dit soort platformen aan de slag gaat zul je Google de komende tijd nog wel 'es vaker nodig gaan hebben vrees ik :X . Dat Itanium een fundamenteel andere architectuur is dan de AMD64, mag onderhand toch wel bekend zijn denk ik zo...dus natuurlijk gaat een Itanium-versie dan niet gewoon werken op een AMD64.

Daarom gaat deze dicht, als je echte problemen tegen gaat komen bij de installatie, kun je daarvoor natuurlijk in NOS terecht (al zullen er niet zo veel mensen zijn met ervaring op dit gebied, vooralsnog...)

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 24-09-2003 14:05 ]

Dit topic is gesloten.