[DVD] Dvd speler op je monitor aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Ik heb altijd mijn computer gebruikt voor het kijken van dvd's. Gewoon met Powerdvd en een doorlus naar mijn AV receiver via de digitale uitgang. Maar omdat mijn pc niet helemaal stil is en het gebruiksgemak zonder AB minder is heb ik een tijdje geleden naar oplossingen gezocht om een losse dvd speler te kopen om zo de pc te omzeilen. Maar omdat ik geen ruimte heb voor een tv wilde ik het beeld gewoon op mijn monitor zetten. Na lang zoeken heb ik toen een dvdspeler gevonden met vga uitgang van Marquant. Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/zoom_images/KS101589b.gif
Dit werkt behoorlijk goed maar het is een echte low budget speler met de nadruk op low. Het loopwerk maakt een bromgeluid, de compatibiliteit is matig en de geluidskwaliteit kan ook wel beter. Helaas was dit de enige speler met vga uitgang die ik kon betalen.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar converters om video uitgangen te converteren naar vga. En dan voornamelijk de componenten uitgang omdat die de beste kwaliteit oplevert en progressive beelden kan leveren. De beste scheen de Key Digital KD-CTCA2 te zijn Afbeeldingslocatie: http://www.keydigital.com/images/products/KD-CTCA2.jpg.

Maar deze is behoorlijk prijzig. Adviesprijs $399 en op zijn goedkoopst gezien voor $170. Nu kwam ik opeens op verschillende sites in Hongkong deze tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.divineo.com.hk/divineo/images/products/vid-yprpbrgb.jpg

Hij lijkt sprekend en heeft exact dezelfde functies, maar is wel stukken goedkoper.
http://www.audiotechcity.com
http://www.play-asia.com/...0-2hh-4-5-77--15-vga.html

Zou die acceptabele beeldkwaliteit leveren voor een 21" monitor? Of zijn er betere alternatieven?

Anoniem: 91491

Das nu wel toevallig, ik heb exact deze bij mij thuis liggen (85 euro) ,maar ik ben er niets mee, dus stuur ik hem ff terug voor een complete vga box (svideo,vga,av,component,audio) en deze kan enkel component. Kheb ook gehoord dat de kwaliteit super is, morja ik ben er nieks mee.

• jona
Welke heb je? De Key Digital of de andere? En je hebt hem niet kunnen proberen?

En waar heb je hem gehaald?

[ Voor 17% gewijzigd door jona op 24-09-2003 15:17 ]

Anoniem: 88930

Omvormers leveren altijd een kwaliteitsverlies op.
Als je bereid bent om tot het eerst genoemde bedrag te gaan, kun je beter een andere speler nemen die dit direct aan kan.
Ik heb zelf een Revoy DX3200 en stuur hiermee direct een beamer aan.
De Revoy kun je instellen tot 1600x1200 en dit is progressive scan.
De beeldkwaliteit is fantastisch.
Ik heb um kunnen kopen voor 250 euro en de ombouw naar regiovrij en zonder macrovision koste nog eens 50 euro.
Het enige wat je verder nog nodig hebt is een kabel van Scart naar SD15.

iIk heb die onderste, mor volgens mij zijn die toch identiek. En nee, ik heb hem niet kunnen proberen
1. heb geen componentapparaten
2.er zat geen us=> eur stekker convertor bij

• jona
jojor1

Heeft de Revoy ook een vga uitgang? En hoe bevalt de speler?

Het voordeel van de omvormer was dat ik zelf een goede speler kan uitzoeken, maar een speler met vga is ook een optie.

[ Voor 47% gewijzigd door jona op 24-09-2003 18:54 ]

Anoniem: 44568

http://www.futuremax.nl/xboximg/3in1-vgabox.htm € 59,-

Lik-Sang > PlayStation2 > VGA Adapters

Google: composiet VGA convertorGoogle: VGA scanconverters / Google: VGA video encoders

Daarmee kun je iig 15Khz Scart-RGB/Component signalen omzetten naar 31KHz VGA-RGB signalen.

Over kwaliteit laat ik me niet uit. Tenslotte is het Scart signaal al sowieso inferieur aan true (S/X)VGA noninterlaced...

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 24-09-2003 21:09 ]

• jona
Bedankt voor de links.

Een normaal videosignaal kan inderdaad niet tippen aan vga. Maar ten eerste is dat niet helemaal nodig. Bij filmkijken zit je immers niet dicht op het scherm maar op een paar meter afstand. En dan is zelfs een low-res signaal nog te doen. En ten tweede zoek ik echt componenten naar vga converters. Zoals ik boven zei hebben die de beste beeldkwaliteit voor dvdspelers (beter nog dan RGB scart) en ze kunnen een progressief signaal uitgeven voor projectors - en natuurlijk monitors - als je een geschikte dvd speler hebt.

De converter die ik heb genoemd kan dat. De meeste converters die je hebt genoemd zijn of voor consoles of hebben een tv tuner erbij die alles weer duurder maakt. Bovendien ondersteunen ze geen progressief signaal.

Anoniem: 75224

Op Marantz DV8400 zit een DVI uitgang dat is wel het makkelijkste en het beste. Zoizo is dit echt een super high budget speler met zijn 1400 pond.

• jona
Dat is voor mij geen optie. Ik wil onder de 500 Euro of een speler plus converter hebben of een speler met vga of dvi uitgang. En aangezien spelers met vga uitgang voor dat geld haast niet te krijgen zijn was ik op zoek naar een betaalbare converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88930

_Jona_ schreef op 24 September 2003 @ 18:51:
jojor1

Heeft de Revoy ook een vga uitgang? En hoe bevalt de speler?

Het voordeel van de omvormer was dat ik zelf een goede speler kan uitzoeken, maar een speler met vga is ook een optie.
Revoy heeft geen standaard VGA uitgang. De SCART aansluiting kan door middel van een code omgezet worden naar VGA. Om dit dan verder op een monitor aan te sluiten is een kabel nodig die een SCART en een VGA stekker heeft. In deze kabel zit verder geen electronica, dus het gaat puur om de pinout omvorming van SCART naar VGA (15p SD)

De Revoy is eigenlijk gewoon een PC met een hele nette videocontroller.
Via het menu kan ingesteld worden op welke resolutie dat je wilt werken.
Ik heb hem zelf op 800x600 staan omdat mijn beamer niet meer aan kan.
Maximaal is 1600x1200 mogelijk en uiteraard is hij progressive scan.

De beeldverbetering bizar. De verkregen dieptewerking is geweldig.
Ik wil die Revoy voorlopig niet meer kwijt. _/-\o_

Het design van de speler vind ik niet zo denderend en doet een beetje goedkoop aan (staat niet zo bij de rest van m'n spullen). Dit vergeef je de speler echter direct als je de beeldkwaliteit gezien hebt.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de beeldkwaliteit zo goed is dat je nu bij sommige films gewoon kan zien dat er slecht afgewerkte decor's worden gebruikt enzo. :( Je ziet dus echt de fouten in de film. Nu kijk ik zelf naar een beelddiagonaal van 3 meter, dus dan vallen dit soort details sneller op. Ik vermoed dat dit op een 21" buis minder storend is.

Ik vergat nog te vermelden dat ik ook een tijd op zoek ben geweest naar converters (video scalers). Het blijft echter het beste om zo direkt mogelijk het signaal van het schijfje op je netvlies te krijgen. Elk extra component daar tussen levert meestal een verlies op.
Als je een vergelijkbaar resultaat (van de Revoy dus) wilt bereiken met een video scaler, zul je een flink dik spaarvarken leeg moeten halen. Met gestelde budget haal je waarschijnlijk net de aanbetaling voor de video scaler.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 88930 op 29-09-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Bedankt jojor1!

Alleen begrijp ik niet wat zo simpel is aan een SCART naar VGA converter. Het zijn immers twee verschillende soorten signalen. Progressive via componenten zit al stukken dichter bij VGA maar daar heb je ook al een converter voor nodig. Met andere woorden, ik moet toch die VGA uitgang hebben of de bovenstaande converter.

Of bedoel je dat er VGA uit de SCART komt bij je Revoy???
De SCART aansluiting kan door middel van een code omgezet worden naar VGA.
Hoe heb jij trouwens de Revoy op je beamer aangesloten? Via de SCART?

En verder niemand ervaringen met zulke converters?

[ Voor 9% gewijzigd door jona op 30-09-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

De Kiss stuurt Progressive Scan uit over de SCART. Deze gang van zaken wordt niet al te vaak gebruikt, maar goed. Je kan een SCART-->VGA-kabel maken (of tegenwoordig zelfs kopen), zodat je de Kiss rechtstreeks op je projector (of monitor) aan kan sluiten. Het voordeel is dat de Kiss scaled tot 1600 x 1200, wat een standaard PS speler niet doet. Deze sturen 480p en 576p (mits PAL PS, wat tegenwoordig legaal is en steeds vaker wordt gesupport) over component (en sommige ook SDI). De Key Digital maakt van het component-signaal een RGBHV-signaal. Er wordt echter niet gescaled, dus je blijft met 480p/576p zitten, wat waarschijnlijk wat laag is voor een 22".
Echter, op diverse digitale projectoren en instapCRTprojectoren worden vaak deze PS spelers gebruikt en dan is 480p/576p wel genoeg. Voor de betere digitale projectoren en high end CRT's is 480p/576 simpelweg een te lage resolutie, zodat je bij CRT bijvoorbeeld de scanlines gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, nog wat vergeten:
Alleen begrijp ik niet wat zo simpel is aan een SCART naar VGA converter. Het zijn immers twee verschillende soorten signalen.
Je haalt wat dingen door elkaar. SCART is geen signaal, maar een manier van aansluiten. Door SCART kunnen RGB, S-video en composiet. VGA is het RGBHV-signaal wat o.a. uit je videokaartuitgang komt (en sommige DVD-spelers).
Of bedoel je dat er VGA uit de SCART komt bij je Revoy???
Jep, zie vorige bericht.
Er zijn dus kabels verkrijgbaar die van SCART naar VGA gaan, maar je kan ook je Kiss modden met 5 BNC-aansluitingen. Hoe je dit doet, is op htforum.nl te vinden.
En verder niemand ervaringen met zulke converters?
Zie ook htforum.nl, daar zijn talloze gebruikers van de X-Blaster van Key Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Pizzaboer:

Ik heb nog nooit gehoord van een SCART naar VGA kabel. Voor zover ik weet kan er geen progressief signaal over RGB, S-video of composiet, dus ook niet over SCART. Of is dit een speciale mogelijkheid van je Kiss/Revoy die dan het signaal overzet? En welk model heb je dan die dit ondersteund? Dan zou het inderdaad wel interessant zijn.
Er wordt echter niet gescaled, dus je blijft met 480p/576p zitten, wat waarschijnlijk wat laag is voor een 22".
Mijn huidige Marquant speelt nu ook op 480p en het is inderdaad erg laag. Van een afstand is het niet echt zichtbaar maar het is onder de standaard Dvd resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog nooit gehoord van een SCART naar VGA kabel.
Het zit er toch echt op. Welk type weet ik niet precies, kan je ongetwijfeld wel vinden op bv. htforum.nl
Als je de juiste pinnen pakt van de SCART-aansluiting heb je het RGBHV-signaal te pakken. Het vreemde hieraan is natuurlijk dat geen enkele TV PS via SCART ondersteunt, dus je zou denken, waarom dan deze oplossing? Misschien omdat een gewone VGA-uitgang niet mag ofzo, ik weet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog nooit gehoord van een SCART naar VGA kabel.
Het zit er toch echt op. Welke type's weet ik niet precies (ben er niet echt mee bezig), maar dat kan je ongetwijfeld wel vinden op bv. htforum.nl
Als je de juiste pinnen pakt van de SCART-aansluiting heb je het RGBHV-signaal te pakken. Het vreemde hieraan is natuurlijk dat geen enkele TV PS via SCART ondersteunt, dus je zou denken, waarom dan deze oplossing? Misschien omdat een gewone VGA-uitgang niet mag ofzo, ik weet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik heb een review op dvd.nl gevonden waar dit inderdaad in staat. De Revoy gooit namelijk de progressive scan signalen over de scart en dan is alleen een verloopkabeltje nodig om een Vga aansluiting te krijgen ofwel een componenten aansluiting. Zo gezien is de Revoy wel een interessante optie. Even kijken of het verloopkabeltje ergens goedkoop te krijgen is.

http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Naar aanleiding van dit topic heb ik de Revoy 3200 gekocht met een scart-vga kabel. Ik heb de dvd-speler op mijn 21" scherm aangesloten maar ik krijg geen beeld bij het afspelen van R2 dvd's. Andere regio's doen het bijna altijd perfect maar R2 dvd's geven geen beeld maar wel geluid. Ik heb nog contact opgenomen met de winkel waar ik hem had gekocht en die wist het niet op te lossen behalve met een firmware update. Ze schenen het al eerder te hebben ontmoet en volgens hen lag het aan de macrovision protectie (waarom hebben ze me niet gewaarschuwd zou je zeggen!). Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de techsupport van Revoy. Maar als enige antwoord kreeg ik een mailtje met 'bel dit 0900 nummer maar' van 0,70/min. Omdat ik hier geen zin in had en omdat in de handleiding gewoon een emailadres stond en ze ook beantwoordden heb ik nog een mailtje gestuurd. Maar ik krijg letterlijk dit antwoord:

sorry, maar wij moeten ook leven!
dan zoek je de info maar op een andere manier!

Ik ben zo boos geworden (ik heb gewoon recht op techsupport) dat ik het nu zelf probeer op te lossen.

Heeft iemand van degene die de Revoy hebben aanbevolen ervaring met dit? Of zou het probleem zich met een beamer niet voordoen omdat die met macrovision kunnen omgaan? Ik heb geen zin om te wachten tot dit evt is verholpen met een firmwareupdate. Anders is de Revoy niet DE oplossing om je dvd-speler op een monitor aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33
http://www.allied-electro...schap/show.php?typeId=431

bij mediamarkt iets van €100, met rechtstreekse aansluiting voor monitor. VGA, geen DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Die speler heb ik nu zoals staat in de eerste post. Maar ik was op zoek naar een betere oplossing. De Marquant is een echte low-budget speler en was op zoek naar iets meer kwaliteit. Maar zoals nu lijkt is het aantal mogelijkheden erg beperkt voor iemand als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu ondertussen al de corecte vga box.
Die levert zeer goede beeldkwaliteit!!
Het enige probleem dak ik heb is overbelichting (het wit is té fel)
De instellingen van mijn (stand alone) pc scherm zijn : brightness=0 en contrast=75
Er zijn ook 4 verschillende kleurinstellingen :
9300k (general use)
5300k
RGB
User : rood, groen en blauw kun je apart instellen

Heeft er iemand een oplossing?

Het isecht irriteren, vooral bij dvd's
Pagina: 1