Toon posts:

[linux]snelheid X via vnc?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bak1, linux debian unstable, vncsverver draaiende.
Op bak 2 met winXP draait de alom bekende realVNC viewer.
Nou werkt alles prima, op want kleine font issues in xmms na, maar ik zit me toch af te vragen of het niet te langzaam is.
Vncserver staat op 1024 24 bit, als ik dan bijvoorbeeld een Aterm window verplaats duurt het ongeveer 4 seconden voordat dit op het scherm volledig klaar is. het moven van b.v de analoge xclock, default size, duurt visueel 2 seconden.
Is deze snelheid zo'n beetje het beste dat ik verwachten kan of is er toch iets mis?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:15:
Is deze snelheid zo'n beetje het beste dat ik verwachten kan of is er toch iets mis?
Welke versie ? 4 is een heeeeeeeeeeeeeel stuk beter als 3.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat is het probleem, netwerk- of processorbelasting? Als je netwerk te weinig brandbreedte heeft, kan je TightVNC proberen te gebruiken, die comprimeerd meer (en waarschijnlijk is het je netwerk, niet je processor die de bottleneck is).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
weet ook niet wat er precies mis is met vnc op linux, laatst ook een aantal keren geprobeerd vanaf een linux bak te connecten naar een vncserver die onder windows draait.

scherm opbouw was erg traag, niet echt wat ik gewend ben met windows -> windows.
was wel bij iemand ander, maar had ook windows erop staan en daar werkte die weer snel.

weet niet of het moelijk qua code is om van linux -> windows en andersom te gaan, want het is behoorijk traag.

wat ik er van heb gehoord, is dat vnc onder linux het niet zo cool vind als je 32-bit draait, maar of dit de clue is weet ik nog niet, omdat ik het simpelweg niet niet heb kunnen testen

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb alleen gewerkt met WinVNC en tja...VNC is niet snel nee.....er zit altijd wel een paar seconden vertraging in ( zeker als je grote windows opent ) . Ik heb eens geprobeerd om GTA III via een VNC te spelen en behalve dat het netwerk verstopt was had het geen zin aangezien ik elke seconde maar een update kreeg van een kwart van het scherm.

Tja. Dat speelt lekker.

Dus vertraging hangt echt af van wat je doet......

There is no place like ::1

• Cardinal
swampy schreef op 24 september 2003 @ 13:21:
Heb alleen gewerkt met WinVNC en tja...VNC is niet snel nee.....er zit altijd wel een paar seconden vertraging in ( zeker als je grote windows opent ) . Ik heb eens geprobeerd om GTA III via een VNC te spelen en behalve dat het netwerk verstopt was had het geen zin aangezien ik elke seconde maar een update kreeg van een kwart van het scherm.
het is remote desktop het is niet de bedoeling van het programma dat je via vnc spelletjes gaat spelen 8)7

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

cardinal808 schreef op 24 september 2003 @ 13:24:
[...]

het is remote desktop het is niet de bedoeling van het programma dat je via vnc spelletjes gaat spelen 8)7
Nou, genoeg mensen spelen mijnenveger via VNC :-p

Waarom zou ik dan iet zoiets als GTA III of Unreal Tournament online kunnen spelen via VNC!

het probleem ligt gewoon dat de framerate voor de ontvangende kant is...minder dan 1 FPS :-)

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 24-09-2003 13:34 ]

• Cardinal
swampy schreef op 24 September 2003 @ 13:29:
[...]
Nou, genoeg mensen spelen mijnenveger via VNC :-p

Waarom zou ik dan iet zoiets als GTA III of Unreal Tournament online kunnen spelen via VNC!
omdat het te zwaar is? omdat het te veel data vergt om alles te sturen?
zit een behoorlijk verschil in online gamen en online vnc gebruiken.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
..omdat je puur op je CPU een geaccelleerd spel probeert te spelen? :/

TS: Als je niet helemaal tevreden bent over VNC kun je er ook voor kunnen kiezen op de Windows computer de (gratis en vrije) Cygwin omgeving installeren. Daarmee kun je via XDMCP software op je Linux computer gebruiken op je Windows desktop. Via SSH bijvoorbeeld.

XDMCP is bij lokale netwerken over het algemeen sneller en directer dan VNC, als de verbinding over het Internet loopt is VNC de absolute winnaar.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

cardinal808 schreef op 24 September 2003 @ 13:40:
[...]

omdat het te zwaar is? omdat het te veel data vergt om alles te sturen?
zit een behoorlijk verschil in online gamen en online vnc gebruiken.
Daar was ik ook allang achter hoor :-p

Tja, VNC gebruikt ik ook eerst alleen maar om mijn router-pc in te stellen maar wou gewoon proberen of je via het netwerk ook een spelletje kon spelen...tja...mijnenveger ja.....

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Als je een lokaal netwerk hebt kun je ook gewoon een X-server voor Windows gebruiken, zoals Exceed of X-win-32 (spelling kan een lettertje verschillen).

Tja, VNC is niet zo snel nee. Omdat je verder geen informatie geeft over de snelheid van je verbinding e.d. is hier verder weinig zinnigs over te zeggen. Ook is dit al wel vaker aan bod geweest, en komt er weinig uit (VNC is niet snel maar werkt wel handig cross-platform, een X server werkt wel snel - mits het netwerk snel is - maar is minden cross-platform). Bij lage bandbreedte helpt TightVNC zeker wel!

Maar goed, dit is nou eenmaal zo, weinig aan te doen. Omdat er verder weinig over te zeggen valt gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.