Toon posts:

[p800] Defect display €300??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik liet vanochtend mijn P(leasure)800 vallen, en daarna was het beeld ge(punt)spiegeld, en knipperde. Ik ben naar GSMShop (Den Haag) gegaan, en die kunnen hem alleen opsturen naar sony-ericsson, en vertelde mij dat het waarschijnlijk €300,- gaat kosten!!!

Klopt dit?
Is there another way?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Garantie?

Verwijderd

Gewoon de SE helpdesk opbellen oid, en vragen naar garantie en eventuele reperaties en dergelijke.

Normaal gesproken zou het binnen garantie moeten vallen en reperatie voor niks zijn ;)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:19:
Gewoon de SE helpdesk opbellen oid, en vragen naar garantie en eventuele reperaties en dergelijke.

Normaal gesproken zou het binnen garantie moeten vallen en reperatie voor niks zijn ;)
Valschade onder garantie? Dat moet ik nog meemaken :)

HODL

Verwijderd

Ralphie schreef op 24 September 2003 @ 13:21:
[...]

Valschade onder garantie? Dat moet ik nog meemaken :)
Dat weet de helpdesk toch niet ;)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 13:21:
[...]

Nee dat niet, maar als hij gerepareerd moet worden, dan moet je wel een hele schele monteur hebben wil hij het niet zien. En valschade (user abuse) is denk ik echt het eerste waar naar gekeken word.. 8)7

HODL

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er is geen enkel display voor welke telefoon dan ook wat 300 euro kost. Vragen ze dat wel dan ben je vet genaaid.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:21:
[...]

Misbruiker en maar zeiken dat het zo slecht gaat met de economie.

Ik weet niet hoeveel het apparaat gekost heeft, maar inderdaad kunnen schermen duur uitvallen. Niet alleen omdat ze veel kosten, maar de manuren om het apparaat te repararen.
Dat kost nu eenmaal geld.

• sebastius

sebastius

En zowiezo zien reparateurs echt wel dat ie is gevallen (weet ik uit ervaring, ik ben zo'n reparateur, maar dan voor Nokia)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:19:

ik zie al voor me als je bedrijf begint |:( |:( |:(
val schade val niet onder garantie staat ook in de handleiding. De reparateurs kunnen zien dat eht een vl schade is en enit mechanische schade. want je display gaat nooit zo maar barsten.

het display kan wel zo duur zijn. want onderdelen vervangen zijn bijna duurder dan nieuw toestel. ze reken ook onderzoekkosten en administratie kosten.

had ook met mijn XDA gelukkig had ik verzekering aangesloten.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
Maar bijvoorbeeld een los scherm laten bestellen en bij een 2de hands gsm winkeltje erin laten zetten is waarschijnlijk niet goedkoper?

• sebastius

sebastius

Ga nou maar gewoon ermee naar SonyEricson, dan weet je iig zeker dat het goed gaat. En hij kost echt geen 300 euro. Je kan ook nog een prijsopgave aanvragen van te voren he.

• limit28

limit28

Loading.....

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 13:38:
Maar bijvoorbeeld een los scherm laten bestellen en bij een 2de hands gsm winkeltje erin laten zetten is waarschijnlijk niet goedkoper?
die scherm kan je neit zomaar bestellen. alleen bij sony ericsson service point kunnen ze maybe bestellen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens wat rond gaan bellen, naar alle servicepoints in de omgeving, en het rare is dat ze allemaal wat anders zeggen. Ze hebben het allemaal al eens meegemaakt dat ze een scherm moesten laten vervangen, maar de prijzen varieren van €120-€160-€242-€292-€400 euro. En dit zijn allemaal prijzen waarvan zij zeggen dat Sony-ericsson ze doorberekent, dus zij doen er niks bij.

Beetje raar...

Heeft iemand op GOT ervaring er mee? Wat heb jij betaald?

• limit28

limit28

Loading.....

ik heb geen ervaring mee met de p800, maar mijn xda moest ik 287 euro betalen. gelukkig had ik verzekering. dus verzekering gebeld die zei die rekening zijn voor hun kosten })

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:38

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 14:16:
Ik ben eens wat rond gaan bellen, naar alle servicepoints in de omgeving, en het rare is dat ze allemaal wat anders zeggen. Ze hebben het allemaal al eens meegemaakt dat ze een scherm moesten laten vervangen, maar de prijzen varieren van €120-€160-€242-€292-€400 euro. En dit zijn allemaal prijzen waarvan zij zeggen dat Sony-ericsson ze doorberekent, dus zij doen er niks bij.

Beetje raar...

Heeft iemand op GOT ervaring er mee? Wat heb jij betaald?
Dan is de oplossing toch simpel: je pakt de goedkoopste.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Het is toch ook een touch-screen? Wellicht moet daarvan ook een gedeelte worden vernieuwd, waardoor het maybe duurder word?

Ik zou iig naar de zaak gaan waar ze de laagste prijs opgeven, en dan een prijs garantie afspreken (dus van: ik wil hem gerepareerd hebben, zolang het maar niet meer als ** euro gaat kosten) ..

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar dat is het vreemde; ze sturen hem namelijk allemaal gewoon op naar Sony voor de reparatie. Dus de prijzen zouden identiek moeten zijn...
Ik krijg sowieso eerst een prijsopgave.

• limit28

limit28

Loading.....

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 14:35:
Tja, maar dat is het vreemde; ze sturen hem namelijk allemaal gewoon op naar Sony voor de reparatie. Dus de prijzen zouden identiek moeten zijn...
Ik krijg sowieso eerst een prijsopgave.
als je met de prijs neit mee eens is, moet je toch nog rond de 25 euro betalen voor onderzoek kosten etc. of je kan kiezend at je toestel niet terug hoefde dan hoef je niets te betalen

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Stuur dan eens een mailtje hierover naar SE en vertel ze over die uiteenlopende prijzen die je verteld zijn; mijn ervaring is dat ze meestal wel reageren op dat soort vragen.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
http://gamaelectrica.com/tienda/index.htm

hier kun je een p800 display kopen voor 140 euro (ff op et english tekentje drukken,en dan products > spare parst > displays > ff doordrukken tot je bij de p800 bent)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
NightCruiser schreef op 24 September 2003 @ 16:53:
http://gamaelectrica.com/tienda/index.htm

hier kun je een p800 display kopen voor 140 euro (ff op et english tekentje drukken,en dan products > spare parst > displays > ff doordrukken tot je bij de p800 bent)
Juist, een echte tweaker weet hoe het werkt: lekker thuis prutsen... :/

Wanneer je zelf gaat prutsen kun je in de toekomst natuurlijk ook geen beroep meer doen op de garantie, dus maak wel even een afweging tussen meer betalen en garantie houden, of minder betalen en zelf prutsen.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik probeer em alleen te helpen huilie

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk gelukt op garantie!!!

Opgestuurd met mededeling "scherm doet raar", en ik hoefde niks te betalen bij de phoneshop in Den Haag!
Pagina: 1