Verhuizen - Whois gegevens aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39
Omdat ik DeHeeg te duur vind heb ik besloten daar weg te gaan en een andere host te kiezen. Echter, nu blijkt dat volgens de whois mijn domein nog steeds op een oud email adres staat en volgens mijn nieuwe provider moet ik via dat email adres straks een bevestiging sturen. Volgens DeHeeg is dit onzin en kan zo'n email adres ook achteraf veranderd worden (wat ik weer een vreemd verhaal vind).

Het probleem is nu dat DeHeeg zegt één a twee weken nodig te hebben om dat adres in mijn whois aan te passen. En dat is lang, aangezien mijn huidige contract bij DeHeeg al heel snel afloopt. Voor die tijd moet ik dus over zijn naar mijn nieuwe provider (Blue Yellow Hosting).

Zijn die 1 a 2 weken normaal, of wil DeHeeg mij gewoon niet kwijt?

omniscale.nl

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
WHOIS gegevens moet je wel binnen een paar dagen kunnen update !
Maar zij hebben ook nog andere dingen te doen denk ik :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:00
Weezer-DC schreef op 24 september 2003 @ 13:28:
WHOIS gegevens moet je wel binnen een paar dagen kunnen update !
Maar zij hebben ook nog andere dingen te doen denk ik :)
Bij een .net/com/org domein kan dit direct gedaan worden.
Vroeger, toen Networksolutions mijn domein had, ging dat via hun site, en nu zit ik bij Gandi. Ook daar kan het gewoon op de site zelf. Alleen voordat 't wereldwijd bijgewerkt is, duurt eventjes.

.nl weet ik niet, maar 1-2 weken lijkt me erg vreemd eigenlijk.

Overigens, als je ZELF de houder van dat domein bent, kun je het mailadres ook zelf laten wijzigen. Neem hiervoor (persoonlijk) contact op met de registrar. (Dus niet deheeg, maar degene die het domein zelf registreerd, bv Joker, Verisign, Netsol, Gandi of whatever). (bij .com/net/org).

Ik heb via een paar faxjes zo in 2 uurtjes een domein over gezet voor een klant: Huidige provider failliet, niet meer bereikbaar. Na wat gebel/gefax met Netwerksolutions (die hadden 't domein geregistreerd) en nadat ik (de klant) zich kon legitimeren als officiele eigenaar was het zo geregeld en was contact-mailadres veranderd.. waarna we netjes zelf konden verhuizen van provider.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 24-09-2003 13:40 ]

• posttoast
DJSmiley schreef op 24 september 2003 @ 13:37:
[...]

Bij een .net/com/org domein kan dit direct gedaan worden.
Vroeger, toen Networksolutions mijn domein had, ging dat via hun site, en nu zit ik bij Gandi. Ook daar kan het gewoon op de site zelf. Alleen voordat 't wereldwijd bijgewerkt is, duurt eventjes.

.nl weet ik niet, maar 1-2 weken lijkt me erg vreemd eigenlijk.

Overigens, als je ZELF de houder van dat domein bent, kun je het mailadres ook zelf laten wijzigen. Neem hiervoor (persoonlijk) contact op met de registrar. (Dus niet deheeg, maar degene die het domein zelf registreerd, bv Joker, Verisign, Netsol, Gandi of whatever). (bij .com/net/org).

Ik heb via een paar faxjes zo in 2 uurtjes een domein over gezet voor een klant: Huidige provider failliet, niet meer bereikbaar. Na wat gebel/gefax met Netwerksolutions (die hadden 't domein geregistreerd) en nadat ik (de klant) zich kon legitimeren als officiele eigenaar was het zo geregeld en was contact-mailadres veranderd.. waarna we netjes zelf konden verhuizen van provider.
Dat vind ik ook. En ik vind het wel érg toevallig dat over 2 weken net mijn contract verloopt...

Hoe kom ik erachter bij welke registrar ik zit?

Aanvulling: ik zie dus net dat ik bij CORE-77 zit. Maar die kan ik nergens vinden... :?

Aanvulling 2: Core-77 is kennelijk een aanduiding voor een bepaalde registrar. Maar welke?

Aanvulling 3: Dat moet dus Wespe.de zijn. Eens kijken of ik iets kan vinden op hun site. Allemaal duits...

Aanvulling 4 ( :P ): De website wespe.de verwijst door naar bcc.de. En daar kan ik dus niet vinden wat ik moet hebben. Wie weet wat te doen?

[ Voor 21% gewijzigd door posttoast op 24-09-2003 13:49 ]

omniscale.nl

• posttoast
Het zal toch niet waar zijn: ik post een topic op GoT en DeHeeg past het gelijk voor me aan. Probleem opgelost dus... :)

omniscale.nl