Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

harddisk op 11v ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurd er als er ipv 12v slecht 11v wordt aangeboden?

gaat de harddsik trager draaiene en trager werken , of gaat deze niet kunnen werken ?

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
het zal denk ik wel binnen de marge vallen, en het wel doen.
maar het lijkt me beter om het toch op 12 volt te laten draaien

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:05
Een harde schijf doet het of wel of zit niks tussen in. Anders zou die ook harder gaan als je er meer op zet.

Verwijderd

11V, gaat ie wel probs geven denk ik :? Normaal mag er maar 5% afwijking zitten op de 12v lijn. 11.5v zou mss nog gaan, maar 11v wordt al zeer laag

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

...........je geeft hier toch niet mee aan dat voeding maar 11 volt geeft op de 12volt lijn ? Dan moet je NU METEEN een nieuwe voeding kopen voordat de hele boel doorbrandt...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Heb het net ff geprobeerd met een oude 8G schijf, van 9,3V tot 12V is het toerental constant, beneden de 9,3V stopt ie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 14:04 ]

Verwijderd

Wat hierboven gezegd is klopt volgens mij wel redelijk. HedKandi schreef het volgende:
Verwijderd schreef op 11 July 2002 @ 11:19:
Als je 5volts-lijn onder de +/- 4,6volt komt, of je 12volts-lijn onder de 10,8volt (bij HD idle 9,7volt) gaat je harddisk in reset, tot voltages weer hersteld zijn. Als dit te lang duurt, dan schakelt de schijf volledig uit. (Vervolgens start de schijf wel weer op (als voltages weer normaal zijn), maar dan zit je besturingssysteem inmiddels zo vast als een tegel..
Deze quote komt uit dit topic: harde schijf of de voeding?, gevonden met [search=minimale harddisk spanning]. Nog meer informatie: Voeding geeft 13volt ipv 12 volt.

Hij gaat iig niet harder of zachter draaien, alhoewel... Harde schijf overclocken.. :+ ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 14:08 ]

Verwijderd

Ja. klopt, schijf wordt hier uitgeschakeld bij 4,5V.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 14:15:
Ja. klopt, schijf wordt hier uitgeschakeld bij 4,5V.
is denk ik ook per schijf verschillend, hier kapte ie ( WD Caviar 6,4 GB) ermee bij ong. 8 volt (toerental hoorbaar minder).

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Sorry dat ik het zeg hoor, maar waarom wil je dit weten. als je voeding geen 12, maar 11 Volt aanbied zou ik me toch maar gelijk een nieuwe voeding gaan kopen.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Draai hem zelf op 11.59 volt en draait verder allemaal goed. De 5 loopt wel iets hoger 5.03 volt. Niet echt veel hoger maar goed. 400watt voeding is het trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 15:08 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja, antwoord is gegeven en verder mondt dit alleen uit tot een "Oh die van mij kapt bij 0.01 volt minder pas hoor!"-topic. Het verschilt blijkbaar per merk/type.
Slotske :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.