Upgraden sony Vaio laptop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Het geval: heb 2e hands een sony vaio laptop op de kop getikt (pcgf305), ding heeft een I440bx mobo (chipset...), 192mbram, dvd spelertje etc. En de standaard PII366 cpu. Nu vroeg ik mij af, kan ik die cpu ook nog upgraden? Like een mobile PIII500 oid :?

Heb gezocht in de search en google maar hier wordt eigenlijk niets nuttigs over geschreven... beetje wazig. Volgens intel site moet die 440bx wel PIII kunnen draaien maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee. (Ooit een 440LX gehad incombi met een PII300 maar dat was een gewoon mobo... geen mobile)

Anyway, hoop dat iemand wat duidelijkheid kan verschaffen, zou leuk zijn wanneer deze laptop nog wat opgelapt kan worden. Gaat die weer wat langer mee :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Een 440BX kan wel een PIII slikken, maar ik denk dat het met laptops niet opgaat. Daar zit de cpu vaak vastgebakken in het moederbord. Voor laptops gelden dus hele andere regels dan gewonen mobo'tjes. Ik denk dus niet dat het makkelijk zal lukken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 15:28
Bij mijn Sony VAIO PCG-FX405 is de CPU te vervangen. Hij zit niet vastgebakken op het mb. Voor mijn VAIO heb ik een Service Manual gevonden op: http://www.myplc.com/sony/ Hoe het met Intel base VAIO's zit weet ik niet.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
op mijn latitude c600 kan ik ook gewoon de cpu vervangen... (iemand nog een mobile P3 1ghz :) )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Smarron schreef op 24 September 2003 @ 13:14:
Een 440BX kan wel een PIII slikken, maar ik denk dat het met laptops niet opgaat. Daar zit de cpu vaak vastgebakken in het moederbord. Voor laptops gelden dus hele andere regels dan gewonen mobo'tjes. Ik denk dus niet dat het makkelijk zal lukken.
sony heeft meestal wel de mogelijkheid om de cpus te vervangen.
Ligt er aan wat voor socket dat het is.
Hoewel ik niet weet of er ook losse P2 mobiles zijn zeg maar.
Mister_X schreef op 24 September 2003 @ 17:22:
op mijn latitude c600 kan ik ook gewoon de cpu vervangen... (iemand nog een mobile P3 1ghz :) )
offtopic:
Ja, ik ken iemand die een P3 1000 mobile heeft liggen.
ICQ me er even over

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op 24 September 2003 @ 18:12:
offtopic:
Ja, ik ken iemand die een P3 1000 mobile heeft liggen.
ICQ me er even over
En dat ben ik

ik heb een P!!! 1000 mobile over, fcpga2 tualatin core

als je interesse hebt handelen we dit verder af per mail...

mmijdam [apenstaartje] home [punt] nl

[ Voor 6% gewijzigd door MaNdM op 24-09-2003 18:21 ]

To be determined...

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Hmm, ik zal dan binnenkort maar even contact opnemen met Sony Nederland. Misschien dat ze er iets over kunnen (willen) zeggen. Echter hoopte ik hier een eenduidig antwoord te krijgen, zodat ik ergens 2e hands een fpcga cpu kon opscharrelen. En dan is 500mhz al mooi natuurlijk.

Anyway, misschien komt er straks of morgen nog iemand posten die wel ervaring heeft :)
Pagina: 1