Gisteren heb ik een Q Tec Wireless/wired Router aangeschaft voor mijn Chello verbinding.
Link: http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13539
Het interne netwerk had ik al vrij snel draaien vi deze router, het heeft me echter heel erg veel moeite gekost om met deze router een IP adres te krijgen van Chello.
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is namelijk om het LAN-IP en het WAN-IP van de router aan elkaar gelijk te stellen.
Als de situatie dus als volgt is:
Het IP, DNS, Gateway blijven op 0.0.0.0 staan.
Uit een uiterste wanhoopspoging heb ik de settings in zoverre aangepast dat ik nu wel kan internetten maar hier klopt geen hout van.
Deze settings gebruik ik nu:
Ik heb al geprobeerd om mijn Chello IP statisch in te voeren maar dit werkt niet, dan krijg ik geen internet.
Ik kom er even niet meer uit...is er iemand die weet wat ik eventueel verkeerd doe?
Link: http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13539
Het interne netwerk had ik al vrij snel draaien vi deze router, het heeft me echter heel erg veel moeite gekost om met deze router een IP adres te krijgen van Chello.
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is namelijk om het LAN-IP en het WAN-IP van de router aan elkaar gelijk te stellen.
Als de situatie dus als volgt is:
Met bovenstaande situatie werkt mijn interne netwerk perfect ik krijg echter geen ip adres van Chello.Mac adres oude netwerkkaart gekloond
LAN IP Router: 192.168.0.1
WAN IP Router: DHCP
De router deelt via DHCP ip adressen uit aan mijn clients tussen de 192.168.0.50 en de 192.168.0.100.
Het IP, DNS, Gateway blijven op 0.0.0.0 staan.
Uit een uiterste wanhoopspoging heb ik de settings in zoverre aangepast dat ik nu wel kan internetten maar hier klopt geen hout van.
Deze settings gebruik ik nu:
Echter, nu deelt mijn router ook IP adressen uit in de range van 213.93.107.50 tot 213.93.107.100 en dit kan nooit goed zijn, deze range is gekoppeld aan het ingestelde LAN IP.MAC Adres nog steeds gekloond.
LAN IP Adres: 213.93.107.xxx (Mijn Chello ip die ik altijd van hun dhcp krijg uitgedeeld.)
WAN IP Adres: DHCP
Ik heb al geprobeerd om mijn Chello IP statisch in te voeren maar dit werkt niet, dan krijg ik geen internet.
Ik kom er even niet meer uit...is er iemand die weet wat ik eventueel verkeerd doe?
[ Voor 5% gewijzigd door GaMbiNo op 24-09-2003 13:10 ]