Toon posts:

[WC-Tip] 3R Poseidon reservoir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 3R Poseidon waterkoeling setje, inmiddels al 3 maand, en had het idee dat hij lekte (jaja ik weet dat het niet de beste van de wereld is). Ik dus PC los, en de HD koeler na gekeken. Die HD koeler heb ik er namelijk los bij gekocht, en dacht dus dat die slangen niet strak genoeg zaten.
Daar lag het niet aan want ik voelde geen nattigheid :D
Dus ik dacht dat het normaal was dat je na verloop van tijd een halve centimeter moet bijvullen in het reservoir |:( .

Nooit verder problemen gehad totdat ik mijn nieuwe videokaart wilde monteren. Ik heb mijn PC op van dat anti-statische schuim staan om het geluid een beetje te dempen. Een van die stukken was kletsnat, ik dacht dus dat er toch ergens een lek zat. Toch weer niks kunnen vinden, totdat ik mijn reservoir anders neer zette. Die moest ik een kwartslag draaien omdat anders de slangen tegen de videokaart zaten. Ik heb namelijk maar een miditower.
het blijkt dus dat een van de schroefjes van het reservoir waarmee je het deksel er opschroeft te strak is aangedraait, daardoor is het plastic gespleten en sijpelt er tot een bepaalt niveau water uit.
Dus mensen, draai die schroefjes niet te strak aan maar handvast ik vast genoeg.

Ik zal vanaaf even foto's posten van de lekkage en de oplossing. Ik zit namelijk nu nog op stage en fiets zo ff langs de gamma om anti-lek kit te kopen, van dat transparante spul.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb eventueel nog wel een 3R Poseidon reservoir voor je liggen :) mocht het repareren niet lukken :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

Heel bekend probleem onder dit setje is jou ervaring: Het steeds lekken van het resevoir... staan hier op GOT genoeg post dat er weer wat aan de hand is met het resevoirtje...
gewoon dicht lijmen die hap :P

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:58

w0w

Maar heeft je pc geen schade opgelopen?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Vervelend zoiets.. maar wel beter dat je pc geen schade heeft opgelopen.. Was al het water door dat schuim opgenomen?

Maat idd.. gewoon handvast is eigenlijk altijd genoeg...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Tjah, ik ken het probleem helaas ook al, the hard way welteverstaan.
Mijn reservoir staat namelijk op de voeding bovenin de kast en al dat water wat langzaam naar benee komt is niet best voor je hardware :|.

301SQN

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
uiteindelijk is het het beste om een momentsleutel te gebruiken, maar die zijn niet zo goedkoop... :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem dicht gelijmd nu, met ducktape er weer omheen. Pics komen vanaaf, echt :D
Ik heb geen schade gehad, bij reservoir stond gewoon op de bodem van de kast, geluk dat de inverters en sound activate dingetje van sun...... (naam week nie exact) op van dat rubber met klitteband stonden. Daardoor waten ze 5 mm hoger dan het water.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 19:07
.Jep ik heb hetzelfde probleem ook me reservoir was gaan scheuren en ik zit nu met een augurkenpot :+

dit is met de poseidon een extreem veel voorkomend probleem in ik zou ook contact opnemen met de leverancier/winkel aangezien dit een productiefout is.

ik heb de schroefjes altijd nooit vast gezet en ze voorgetapt.
maar helaas na 6 maanden was het raak en door de hitte in de zomer was het snel gebeurd :'(
Lief_Adje schreef op 24 september 2003 @ 13:16:
Ik heb eventueel nog wel een 3R Poseidon reservoir voor je liggen :) mocht het repareren niet lukken :)
oei :X ik durf het niet te vragen maar ik zou em ontzettend graag willen hebben,
ik wil hem wel van je overnemen of ruilen voor iets anders leuks.

ik bezoek veel lans maar sinds me reservoir kapot was en ik nu een glazen pot heb kan ik me pc niet meer meenemen :'( .

[ Voor 108% gewijzigd door _Drake_ op 25-09-2003 19:06 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

Lief Adje

Love is in the air

Drake schreef op 25 september 2003 @ 19:00:
.Jep ik heb hetzelfde probleem ook me reservoir was gaan scheuren en ik zit nu met een augurkenpot :+

dit is met de poseidon een extreem veel voorkomend probleem in ik zou ook contact opnemen met de leverancier/winkel aangezien dit een productiefout is.

ik heb de schroefjes altijd nooit vast gezet en ze voorgetapt.
maar helaas na 6 maanden was het raak en door de hitte in de zomer was het snel gebeurd :'(

[...]

oei :X ik durf het niet te vragen maar ik zou em ontzettend graag willen hebben,
ik wil hem wel van je overnemen of ruilen voor iets anders leuks.

ik bezoek veel lans maar sinds me reservoir kapot was en ik nu een glazen pot heb kan ik me pc niet meer meenemen :'( .
check je m@il :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Pagina: 1