Toon posts:

Nederlandse Sony Vaio Recovery Disk, waar?*

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn ouders een nieuwe PC nodig hadden ben ik samen met hun wezen kijken voor een in Duitsland. Ik had al een lijstje gemaakt met onderdelen die we zouden halen bij een Zaak in aken. Maar op de heenweg gingen we eerst naar de Mediamarkt voor een monitor.
Hier hadden ze ook een Sony Vaio in de aanbieding en wel zo gunstig geprijst dat het een betere keuze zou zijn dan zelfbouw. Het gaat om het model PCV-RSM21.

Nu is alleen het probleem dat het OS en software allemaal in het duits is. En deze is alleen te installeren van een image die op een bijgeleverde CD-ROM staat. De drivers die nodig zijn voor deze Vaio staan dus allemaal op een image en zijn nergens anders te krijgen. :(

Ik heb nu het systeem wel aan de praat gekregen met een Engelse versie van Win XP. Wat nachtwerk is geworden aangezien de drivers die nodig zijn voor de hardware alleen op de Image disk staan. En ook nergens gedownload kunnen worden. Wat resulteerd dat niet alles even goed werkt aangezien de drivers niet allemaal even geschikt zijn, meestal ben ik afgegaan op de verschillende chipsets van de hardware.

Na contact met Sony bleken zijn niet in staat om de image disk om te ruilen voor een in een andere taal. Wat een bekend probleem bleek te zijn ook voor mensen die een laptop in Japan hadden gekocht :)
Weet iemand hoe ik toch aan deze image disk kan komen het liefst in het NLD of anders in het Engels. O-)
Het gaat om de Vaio recovery en documentation disk voor de SONY RS-Serie.

De andere optie is om mijn ouders op hun 50e nog een cursus Duits te geven :) .

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

waarom kijk je niet op aida software en download het ff(url is al download link) en bekijk welk mobo erin zit en dergelijke. Wedden dat je alle drivers enzo kunt downloaden.

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49
bij mijn vaio is het zo dat je na een recovery op de c-drive een map drivers hebt waar al het benodigde spul in staat

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Topics over drivers en tools horen niet in Windows Operated Systems... :)

-> Software Algemeen

+ titel iets aangepast. Is nu wat duidelijker wat je bedoeld

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 24-09-2003 14:05 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

hbongers schreef op 24 September 2003 @ 14:01:
bij mijn vaio is het zo dat je na een recovery op de c-drive een map drivers hebt waar al het benodigde spul in staat
Hier ook, ik weet niet zeker of het in een andere partitie stond, maar ik weet wel dat er automatisch een mapje drivers bij zit. Ik heb voor mijn TFT scherm zelfs een aparte cd erbij gekregen. Het enige dat je kan downloaden, zijn volgens mij updates van drivers en firmware.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

De map drivers moet je op een andere partitie (of een cd) zetten, want die wordt automatisch op de c schijf geinstalleerd.
En een andere taal van de recovery is onmogelijk, ik heb zelf een nieuwe sony vaio laptop, waar twee recovery cd's bij zitten, een in het engels en de ander is nederlands.
De nederlandse versie erop zetten is onmogelijk als er de engelse op staat.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb ook een Vaio.. maar heb er geen cd bij... ik formatteer em gewoon en zet er XP op :)
Nu draait ie slackware... met KDE.. geen problemen mee hoor...

Dus ik geef advies gewoon formatteren en de nederlandse versie van XP (ofzo) erop zetten..

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hmm, blij te lezen dat er nog iemand een vaio heeft, ik dacht dat tweakers alleen met rotzooi werken. Anyway.

Ik heb een Vaio uit de RZ serie, met engelstalige recovery.

Recovery CD's (4) bevatten o.a. WinXP home edition Service pack1, Gigapocket, Click to DVD en alle andere standaard meegeleverde sony applicaties. Ook staan alle drivers erop (verschillende hardware, dus niet alleen van wat er in mijn vaio zit). Zeg maar als je het nodig hebt.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zoek uit wat het nederlandse type is, ga naar de dichtstbijzijnde computerwinkel die een sony dealer is, neem je duitse CD mee, en leg hen het probleem voor. De kans is groot dat ze je een kopietje laten maken van de recovery cd.
Lukt je dit niet, dan moet je proberen achter een serienummer van een nederlandse versie zien te komen. Sony helpdesk bellen, en voor € 20,- sturen ze je dan een nieuwe recovery cd op. Je hebt het serienummer nodig omdat ze aan de hand van dat nummer controleren wat voor type het is, welke taal software er op hoort etc.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Faust schreef op 20 mei 2004 @ 14:25:
Hmm, blij te lezen dat er nog iemand een vaio heeft, ik dacht dat tweakers alleen met rotzooi werken. Anyway.

Ik heb een Vaio uit de RZ serie, met engelstalige recovery.

Recovery CD's (4) bevatten o.a. WinXP home edition Service pack1, Gigapocket, Click to DVD en alle andere standaard meegeleverde sony applicaties. Ook staan alle drivers erop (verschillende hardware, dus niet alleen van wat er in mijn vaio zit). Zeg maar als je het nodig hebt.
Punt 1:

Jij hebt niet te beslissen wat "rotzooi" is en wat niet. Laat mensen in hun waarde als ze in jouw ogen geen goed materiaal gebruiken. Op een publiek forum heb je je gewoon niet zo te gedragen. Als andere mensen jouw zuurverdiende apparatuur als "rotzooi" betitelen wat zou jij daar dan van vinden?

Punt 2:

Lees voordat je replied in een topic. Dit topic is van oktober 2003. Dat is 7 maanden geleden. Intussen zal hij de laptop wel aan de gang hebben.

Punt 3:

Lees die FAQ nou eens door!
Faust schreef op 20 mei 2004 @ 14:14:
Dat krijg je ervan als je gaat rotzooien met je computer.

::modbreak::
So what? Wat doe je überhaupt hier op GoT? Ga je in elk probleemtopic de wijsneus staan uithangen? :/ Dat is niet de manier om te omgaan met andere mensen binnen een community. Herlees eens de netiquette zoals beschreven in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/]. Als je het daar niet mee eens ben, dan adviseer ik je om een ander PC-related techforum te zoeken. BalusC
BalusC heeft je er ook al op gewezen maar je schijnt een beetje traag van begrip te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door max op 20-05-2004 15:43 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, voor dit soort zaken kun je de topicreport gebruiken. Onze verlichte geest mag overigens ondertussen z'n mail checken...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 20-05-2004 16:34 ]

Oslik, blyat! Oslik!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En verder is dit topic een beetje belegen, kan dus wel op slot --> ik hoor het wel als de topicstarter er nog niet uit was :)

Ontopic voor de search: of je de drivers uit het image kan halen weet ik niet (ik ken de bestandsformaten niet) maar een optie is misschien de DLD versie te installeren en dan de drivers te extraheren, om vervolgens te formatteren en die drivers te pakken.

Trouwens IMHO erg slechte service als niet gewoon alle drivers zijn te downloaden :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.