Net weer een van mijn all-time favoriete games, Rally Championship 2000,
van het stof ontdaan en een poging gedaan tot spelen...
Het spel heeft het altijd vlekkeloos gedaan. De keer hiervoor dat ik het speelde ging het prima. Nu niet meer.
De RC2000 interface werkt met 3D objecten die je linksom of rechtsom voorbij kan laten scrollen. Nu wordt er iedere keer 1 overgeslagen. Lang een knop indrukken zorgt dat je met wat geluk een oneven aantal doorschiet. Dit gebeurt overal in het spel. Een rallyproef rijden is er al helemaal niet meer bij omdat van normaal sturen (via keyboard) geen sprake meer is.
Dan ga je terugredeneren en je afvragen wat de veranderingen aan het systeem geweest zijn. BINGO, dat moet de upgrade naar DirectX 9b (vanaf DX8.1) geweest zijn.
Specs: P4 2,66, 512 MB, Radeon 9700, Windows 2000 Servpack 4, DX9b, RC2000 update 6 (v5.30 dus) installed.
Maar hoe ga ik dat ooit nog fixen ?
De makers, Magnetic Fields, zijn gestopt. De website www.rallychampionship.com is al lang uit de lucht en www.rallychampionship.co.uk is nu een algemene rally site. Er zijn geen ook RC2000 fora meer... erhh... HELP!!!
Kortom, RC2000 updates zijn er niet. Legacy settings voor het keyboard heb ik ook niet kunnen vinden. Nergens op de MS knowlegdebase heb ik iets kunnen vinden over 'stuck keys' of 'repeating keys'.
DX9b de-installeren is ook geen optie omdat ik dat o.a. nodig heb voor het spelen van de Homeworld2 demo (en ook HW2 als 'ie hier uit is). Met andere woorden: zwaar kut.
UPDATE: er is nog hoop, via http://www.magneticfields.co.uk kan ik nog wel iets aan bronnen vinden. Maar of het wat oplevert ??
[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 24-09-2003 11:42 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE