[WinXP]Wat gebeurt er als ..

Pagina: 1
Acties:

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat gebeurd er als ik Windows XP (legaal) activeer op mijn andere pc.

Heb de search natuurlijk gebruikt, maar kon nou net niet vinden wat er gbeurd bij de 2e activering.

Kan iemand mij helpen hiermee ?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
bij mij is het ook gelukt en geen problemen gehad...

gewoon met de zelfde actieveer code op 2 pc's installeren bedoel je toch?

Verwijderd

BladePHQ schreef op 24 September 2003 @ 11:10:
Wat gebeurd er als ik Windows XP (legaal) activeer op mijn andere pc.

Heb de search natuurlijk gebruikt, maar kon nou net niet vinden wat er gbeurd bij de 2e activering.

Kan iemand mij helpen hiermee ?
Het kan inderdaad, mits er redelijke tijd tussen de activeringsperiode zit :)

Legaal is het uiteraard niet :+

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bikkel-Rulez schreef op 24 September 2003 @ 11:12:
bij mij is het ook gelukt en geen problemen gehad...

gewoon met de zelfde actieveer code op 2 pc's installeren bedoel je toch?
Ja 2x dezelfde inderdaad :)

En wat is een redelijke tijd ertussen ?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het kan gewoon... al is het niet toegestaan. Je hebt maar één licentie dus mag je XP maar op één machine installeren.

Zie ook: Veel gestelde vragen over activering en licenties
Is het mogelijk een licentie over te dragen naar een andere computer?

Gebruikers kunnen in de voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst nalezen of het legaal is een licentie naar een andere computer over te dragen. Maar in gevallen waarin dit is toegestaan, moet het product eerst van de vorige computer worden verwijderd. Het kan zijn dat gebruikers de activering op de nieuwe computer moeten voltooien door te bellen naar een Microsoft-activeringscentrum.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dat ook gedaan bij een klant. 2 computer waren verbonden via een router op internet. Ik had computer 1 geactiveerd en een week later computer 2. 2 weken later was op computer 1 de activering opgeheven en moest opnieuw geactiveerd worden. Dat kwam omdat computer 2 opnieuw geinstalleerd moest worden. Dus je gegevens worden wel degelijk uitgezonden en gecontroleerd. Ik weet niet of het overal gebeurd maar dit vond ik grof van MS.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
het is idderdaag wel ilegaal mag niet of je meot er voor betaald hebben :D

nou ik had er een dag tussen zitten :D dus vindt ik wel lang genoeg

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
itsalex schreef op 24 September 2003 @ 11:31:
Ik weet niet of het overal gebeurd maar dit vond ik grof van MS.
De hele bedoeling van activatie is juist dat je het niet op meer dan 1 PC mag installeren, dus daarom controleren ze dat ook.

[ Voor 7% gewijzigd door blackd op 24-09-2003 11:34 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• itsalex
  • Niet online
Nee daar ging het niet om maar dat zo met je gegevens wordt omgegaan. Je hoeft niet te registeren maar je IP adres wordt wel meegezonden om zo te weten waar je woont en wat je doet. Anders kunnen ze het nooit controleren en je windows deactiveren. Ze zeggen wel dat je niet moet registeren maar wel moet aangeven in welk land je vandaan komt. Dat is volgens mij gewoon puur om het IP adres te controleren of het daar vandaan komt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
itsalex schreef op 24 September 2003 @ 11:35:
Nee daar ging het niet om maar dat zo met je gegevens wordt omgegaan.
Wat is daar zo erg aan, als ik vragen mag?
Je gegevens worden niet zomaar op straat gegooid, niet zomaar doorverkocht... dat zou imho erg zijn. Dat zij jouw gegevens controleren (namelijk de 2 activaties van 1 licentie) vind ik niet vreemd, aangezien ze dat zelfs aangeven van te voren. Je weet dus dat dit gaat gebeuren.
Je hoeft niet te registeren maar je IP adres wordt wel meegezonden om zo te weten waar je woont en wat je doet. Anders kunnen ze het nooit controleren en je windows deactiveren.
Aan een IP adres heeft Microsoft vrij weinig. Een IP adres zal leiden naar een registrar in de whois databases van RIPE en/of ARIN, maar nooit naar jouw persoonsgegevens. Zo boeiend is een IP adres overigens niet, een IP adres wordt wel vaker uitgewisseld.

Hoe weet jij overigens wat ik doe, aan de hand van mijn IP adres? Ook mijn woonplaats kun je niet middels mijn IP adres terugvinden.

Bovendien zie de link van XceeD:
Wordt de activering opnieuw gecontroleerd na de eerste activering? Worden er geheime gegevens naar Microsoft verzonden?

Het product controleert zichzelf van tijd tot tijd, om te kijken of het is geactiveerd en of het nog op dezelfde pc staat waarop het oorspronkelijk is geactiveerd, maar er worden ten gevolge van de Product Activation nooit gegevens naar Microsoft verzonden, behalve wanneer de gebruiker het systeem werkelijk activeert. Er is absoluut geen "geheime" overdracht van gegevens.
Het is dus logisch dat een van jouw PC's gedeactiveerd wordt, aangezien jij 2 PC's op 1 licentie laat draaien (daar gaat dit topic immers over) en dit regelmatig gecontroleerd wordt bij MS.
Ze zeggen wel dat je niet moet registeren maar wel moet aangeven in welk land je vandaan komt. Dat is volgens mij gewoon puur om het IP adres te controleren of het daar vandaan komt.
Nou, dat zou ik wat vergezocht vinden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

itsalex schreef op 24 September 2003 @ 11:31:
Ik heb dat ook gedaan bij een klant. 2 computer waren verbonden via een router op internet. Ik had computer 1 geactiveerd en een week later computer 2. 2 weken later was op computer 1 de activering opgeheven en moest opnieuw geactiveerd worden. Dat kwam omdat computer 2 opnieuw geinstalleerd moest worden. Dus je gegevens worden wel degelijk uitgezonden en gecontroleerd. Ik weet niet of het overal gebeurd maar dit vond ik grof van MS.
Best wel grof dat je bij je klant(en) illegaal windows installeerd :z

• itsalex
  • Niet online
Ok dat is waar maar je gaat niet 2 keer een licentie draaien en ze wilde heel graag Windows XP maar ze hadden zelf erop gezet. Dus ik dacht kan het wel proberen maar Microsoft zag aan het adres waar het vandaan kwam. De 2 computer waren wel identiek maar niet het macadres en daar ging het om.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16
Klein schopje.

Ik heb via mijn werk een SLIM pakketje gekocht met daarin XP Prof en Office 2003. Nu kwam ik thuis en me pa begon te mekkeren dat hij die XP prof er ook wel op wil hebben.

Nu zei hij iets wat ik me nu dus afvroeg. Is het niet zo dat Microsoft recentelijk de regels zodanig heeft aangepast dat je thuis je Windows wel op je eigen meerdere pc's mag installeren?

Ik heb daar toen ook wat over gelezen alleen ik kan het helemaal niet meer terugvinden. Weet iemand hier meer over?

ps: die etter van een pa heeft vanochtend vroeg mijn office op zijn pc geinstalled en geregistreerd :(

Verwijderd

Kaap,

Er geen nog steeds geen regels veranderd. Elke single xp licentie blijft voor 1 single stand alone pc.
Je mag natuurlijk te alle tijde windows opnieuw installeren en opnieuw registreren.
dat is geen geen probleem.
Als je windows xp op meerdere hardware installeerd, kan het hooguit 1 maand duren waarbij de eerst geinstalleerd pc softwarematig zodra je daarmee online bent geweest.
Buitendat is office beter beveiligd dan xp besturing.

Orakel
Pagina: 1