• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik draai thuis een netwerkje met een 3 tal pc's (allen XP pro), dit netwerk is ingericht met een workgroup.

Ik zou nu graag gebruik maken van roaming profiles maar ik zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet/kan krijgen.

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om onder XP pro met roaming profiles te werken? En zo ja hoe krijg ik dat dan voor elkaar (kan nu nl alleen voor local kiezen)

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug (minder dan twee weken) een zelfde post geplaatst.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 12:45:
XP: roaming profile op peer-to-peer

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
yip je zal toch echt een plaats moeten hebben waar de profiles op geslagen worden hè :?. Een windows 2003 server met AD is een goede oplossing maar wel prijzig ;) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Swa-baldie
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 12:45:
En daar is eigenlijk ook niet na bevrediging op geantwoord. Ik bedoel volgens mij hoef je niet perse een server variant te installeren. Moet ook op een client kunnen lijkt mij waar enkel XP pro op staat (en dat je deze dan als een soort van server laat fungeren in het geheel).

Hopelijk weet iemand dit (of ontkracht wat ik zeg, dan heb ik er ook vrede mee)

Verwijderd

Je kunt met poledit een policy maken waarin je, meen ik, kunt opgeven waar een bepaald gebruikersprofiel vandaan gehaald moet worden?
Wellicht kun je hierin de profile directory instellen op een servershare? (dus iets als \\Servertje\profiles) Hier heb je dus geen Windows 2003 server ofzo voor nodig.

Tevens kun je ervoor kiezen om Linux en Samba in te zetten op een aparte PC. Hiermee kan het zeker!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:45
Volgens mij moet je gewoon in local users and groups, de users aanmaken. Op een van je pc`s vervolgens een profiles dir aanmaken. Vervolgens bij de gemaakte user het UNC path naar de profiles dir maken. \\server1\profiles\testuser bijv.

HODL

Verwijderd

Ralphie schreef op 24 September 2003 @ 13:15:
Volgens mij moet je gewoon in local users and groups, de users aanmaken. Op een van je pc`s vervolgens een profiles dir aanmaken. Vervolgens bij de gemaakte user het UNC path naar de profiles dir maken. \\server1\profiles\testuser bijv.
Je gaat, volgens mij, door voor de koelkast :D, dat is de goede oplossing denk ik zo... :)

voor de TS: Ga naar configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, gebruikers, klik daar rechts op je gebruikersnaam, dan op profile, en zet daar iets neer als \\server\profiles\ik.

• Swa-baldie
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 13:24:
[...]

Je gaat, volgens mij, door voor de koelkast :D, dat is de goede oplossing denk ik zo... :)

voor de TS: Ga naar configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, gebruikers, klik daar rechts op je gebruikersnaam, dan op profile, en zet daar iets neer als \\server\profiles\ik.
Helaas, bovenstaand werkt dus niet helemaal.

Heb op pc1\profile aangemaakt. daar tevens user1

heb op pc2 user1 aangemaakt en daarbij het profile path laten verwijzen naar de dir op pc1 (dit heb ik tevens gedaan bij user1 op pc1)

Kan dus nu ook kiezen voor roaming profile, maar er wordt geen profile weggeschreven in deze dir.

Dus op pc2 zal user1 dus geen gebruik maken van het profile van user1 op pc1

Hoe los ik dat op dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Swa-baldie op 24-09-2003 17:14 . Reden: resultaat ]

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:45
Heb je de profiles map geshared? En je moet je User Profile kopieren naar deze map. Dat doe je op deze manier:

Start -> Settings -> Control panel -> system. Dan kiezen voor users en profiles. Kies nu de user waarvan je het profiel wilt kopieren en druk op de "copy to" button.
Nu moet je dit dus kopieren naar de map waar de profielen worden opgeslagen.

[ Voor 84% gewijzigd door Ralphie op 24-09-2003 17:27 ]

HODL

Pagina: 1