Logitech draadloos toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 77252

Topicstarter
Beste,

Onlangs heb ik een draadloos toetsenbord en muis aangeschaft van Logitech.

Deze spullen werken dus ook op een tweetal batterijen, dit werkt opzich perfect. Wat ik me nu afvroeg is hoelang zo'n batterij mee gaat. Dit ligt er natuurlijk aan hoe vaak je de computer gebruikt, welk type batterij je gebruikt etc.

Wat me ook opvalt, de muis is namelijk optiche, is dat het lampje continue blijft branden ook als ik helemaal niet aan de computer zit. Dit betekent dus dat het lampje brandt als ik deze helemaal niet gebruik en dus ook de batterijen gebruikt terwijl dit helemaal niet nodig is. Ik neem dus ook aan dat de batterijen nu extra snel leeg gaan. Is dit normaal dat het lichtje van de muis blijft branden ook al gebruik ik hem niet? Zo ja is dit dan niet in te stellen dat na bepaalde tijd het lampje uit moet gaan?
Of moet ik me daar niet zo druk over maken dat het lampje blijft branden en dat het niet zoveel stroom verbruikt als deze blijft branden terwijl ik hem niet gebruik?

Alvast bedankt Ivo.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:25
Welke set? En als het goed is moet ie na een tijdje geen gebruik op een soort spaar-stand springen, waarbij het lampje langzaam knippert.

Topicstarter
Het gaat hier om de logitech cordless desktop deluxe optical

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
is normaal dat het lampje brand als die uit staat

en zelf doe ik ongeveer 2 a 3 maanden met de zelfde batterijen

• Bikkel-Rulez
Anoniem: 77252 schreef op 24 September 2003 @ 10:59:
moet ik me daar niet zo druk over maken dat het lampje blijft branden en dat het niet zoveel stroom verbruikt als deze blijft branden terwijl ik hem niet gebruik?

Alvast bedankt Ivo.
Nou bij mij gaat die ongeveer 2 a 3 maanden mee an dan brand die dag en nacht dus zoveel verbruikt het niet dan hoor...

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Toetsenbord gaat maaaaaanden mee bij intensief gebruik.

Bij de muis ligt het erg aan het gebruik van jezelf. Met goedkope oplaadbare batterijen zul je het niet langer dan een week uithouden. Met alkaline wegwerpbatterijen zal je er veel langer mee doen. Twee á drie maanden kan je wel op rekenen zoals Bikkel-Rulez al zei. Met de wat duurdere oplaadbare batterijen (hogere mAh) zul je er langer mee doen.

Exactere tijden dat je er mee doet per mAh kan ik je niet geven, want ik heb nu een muis met een docking station dus ik ben er niet zo mee bezig.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Maandje of 2 a drie moet zeker lukken.

Vervelende is inderdaad dat er geen 'uit' knopje is voor de muis. Want dat zou zeker zuiniger zijn. Want zoiezo staat ie dan bij maar per dag een uurtje of wat aan. En de rest van de tijd standbij.

Helemaal een crime wordt het als je de muis gebruikt bij je laptop, meeschouwen van je muis = beweging dus staat ie full aan in je tas. Dat is ook niet zo lekker.

• Bikkel-Rulez
toetsen board gaat inderdaad langer mee ongeveer een half jaar.

muis batterijen gaan ongeveer 2 a 3 maanden mee

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
wow wat doen jullie lang met jullie batterijen in de muis zeg.... Mijn batterijen (alkaline of oplaadbare) gaan allemaal maar een week ofzo mee.... Nu heb ik 2000mAh batterijen en ga ik bijna 2 weken mee....
Gebruik ik mijn muis nu zo veel of wat :?

oh btw mijn toetsenbord gaat wel een heel aantal maanden mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Havocnl op 24-09-2003 12:21 ]

Wèh zedde gij??

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, de MX700 muis gaat bij mij maar 1 week mee voordat hij opgeladen moet worden...
Toetsenbord al ruim 6 maanden...

We have just one world, but we live in different ones...

• Bikkel-Rulez
ik koop gewoon paar van die goed kope dingen bij de aldi doen het super zoals je ziet :D

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Hier dezelfde ervaringen....
Ik heb maar oplaadbare NiMH batterijen gekocht, die werken ook uitstekend. :)

Senile! Senile Oekaki

Anoniem: 21405

Ik heb een niet-optische muis en doe zeker een jaar met de batterijen met intensief gebruik.... zo zie je maar, optisch VREET batterijen.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
Anoniem: 21405 schreef op 24 september 2003 @ 12:33:
Ik heb een niet-optische muis en doe zeker een jaar met de batterijen met intensief gebruik.... zo zie je maar, optisch VREET batterijen.
Oppassen hoor anders krijg je de discussie wel of niet optisch weer.
Ik ben er iig een voorstander van.

Maar ff ontopic, ik gebruikte eerst van die oplaadbare batterijen van de kruidvat (ja lekker cheap :P) en daar deed ik in mijn logitech cordless desktop optical (de muis dan) ongeveer een week mee. Nu heb ik duurdere 2000mAh (vraag me niet welk merk) en die gaan 2x zo lang mee. Toch wel een vooruitgang ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Havocnl op 24-09-2003 12:46 . Reden: typo's ]

Wèh zedde gij??

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik gebruik nu oplaadbare batterijen die ik gekocht heb bij BCC deze hebben een capaciteit van 2100MAH ben dus erg benieuwd hoelang deze het gaan doen.

Even off-topic ik ben ook zeker wreed met dit draadloos spul, het is zoveel gemakkelijker, alleen ze vreten idd erg veel batterijen als ik het zo hoor ;)

Groeten.

Anoniem: 91510

Omdat het hier gaat over toetsenbord en muis maar even de volgende vraag:

Is de cordless desktop mx black met muis te gebruiken voor linkshandigen ?? _/-\o_

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 91510 schreef op 24 September 2003 @ 21:23:
Is de cordless desktop mx black met muis te gebruiken voor linkshandigen ?? _/-\o_
Ik gebruik ivm RSI de muis zelfs de meeste tijd met m'n linker hand ;)
Hij zit natuurlijk wel een beetje raar omdat ie speciaal voor rechtshandigen is gevormd. Als je overweegt hem te kopen zou ik hem even uitproberen in de winkel.

Topicstarter
Tijdens het installeren van de muis kun je ook aangeven aan welke kant de muis naast het toetsenbord ligt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook fijn werkt. Dit zul je dan ook in de winkel moeten proberen.

Anoniem: 21405

Nibbles schreef op 24 September 2003 @ 22:27:
[...]
Ik gebruik ivm RSI de muis zelfs de meeste tijd met m'n linker hand ;)
Hij zit natuurlijk wel een beetje raar omdat ie speciaal voor rechtshandigen is gevormd.
Daar zou ik toch mee uitkijken als ik jou was. Ik heb dat ook eentijd gedaan (microsoft muis, zo'n gebogen geval) maar na een tijd kreeg ik dus links ook flink last, nadat mijn rechts al jaren onbruikbaar was. Toen ik laatst een universele muis ging gebruiken merkte ik het verschil al na een paar dagen; veeeel beter.

Anoniem: 86528

toetsenbord gaat best lang mee maar dat kan ik jammer genoeg niet over die muis zeggen.. hij werkt heerlijk maar met die el-cheapo batterijen die ik gebruikte was het na 2 dagen intensief gebruik wel gedaan.. heb nu een mx500 muis (met staart) gekocht..

Anoniem: 83846

Bij mijn ouders smelten de toetsen :). iemand ooit van dit probleem gehoord. Blijkbaar maakt er iets kortsluiting ofzo. heel vreemd verhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91510

Iemand andere suggestie voor een knap zwart toetsenbord en muis.
Draadloos en liefst optisch
Pagina: 1