Toon posts:

Asus L8400 Openschroeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is de processor-fan van mijn Asus L8400 laptop kapot en moet er een nieuwe in komen. Aangezien hij toch al een heel aantal jaartjes oud is vind ik het onzin om deze daarvoor terug naar de dealer te sturen. Heeft toch geen garantie meer en puur aan onderzoekskosten ben ik al meer kwijt dan dat ik er eigenlijk aan uit wil/kan geven. :)
Nou heb ik zelf redelijk wat ervaring met gewone systemen maar nou is de L8400 toch net ietsje anders. Er schijnt namelijk geen makkelijke manier te zijn om bij de processor te komen.

Mijn vraag is dus of iemand hier op het forum ervaring heeft met dit type (of een vergelijkbaar type) laptops en mij evt. uitleg zou kunnen geven over hoe ik het makkelijks bij de processor zou kunnen komen.

Verwijderd

Neem een kijkje op de site van Ome Tom. Die hebben namelijk ook een L8400 gesloopt een keer om te kijken wat er allemaal in zit. Ik heb er namelijk ook een.

Maar om bij de processor te komen hoef je alleen maar het toetsenbord te verwijderen (aan de bovenkant van het toetsenbord zitten 3 klemmetjes, die moet je even indrukken). Daarna kun je bij 2 schroefjes die het gaasje boven je toetsenbord vasthouden. Die ff losmaken en je bent bij het hart van je flaptop!!

Edit: heb ff de link opgezocht voor je: http://www.tomshardware.com/mobile/20010202/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 11:19 . Reden: Link added ]