Beste mensen,
Ik ben bezig om een geheel generieke database in Access te maken voor het registreren van fouten. Ik zal eerst de mini uitgangssituatie even geven:
tbl_project
- project_id autonummering
- project_datum datum/tijd
- status_id numeriek
- testtype_id numeriek
tbl_status
- status_id autonummering
- status_naam tekst
tbl_testtype
- testtype_id autonummering
- testtype_naam tekst
Nou hebben alle projecten verschillende statussen en testypes (maar je moet deze wel op een plek kunnen beheren) en deze kan je bij een nieuw project aanvinken, bijv.:
project1
- status2
- status3
- testtype1
- testtype3
project2
- status1
- status4
- testtype2
- testtype3
Is het nou makkelijker om tussentabellen te maken zodat je een hele grote tabel tbl_project krijgt, of is het makkelijker om de status_id komma gescheiden in de tabel tbl_project neer te zetten (en zou het misschien nog weer anders kunnen)?
Carpenter
Ik ben bezig om een geheel generieke database in Access te maken voor het registreren van fouten. Ik zal eerst de mini uitgangssituatie even geven:
tbl_project
- project_id autonummering
- project_datum datum/tijd
- status_id numeriek
- testtype_id numeriek
tbl_status
- status_id autonummering
- status_naam tekst
tbl_testtype
- testtype_id autonummering
- testtype_naam tekst
Nou hebben alle projecten verschillende statussen en testypes (maar je moet deze wel op een plek kunnen beheren) en deze kan je bij een nieuw project aanvinken, bijv.:
project1
- status2
- status3
- testtype1
- testtype3
project2
- status1
- status4
- testtype2
- testtype3
Is het nou makkelijker om tussentabellen te maken zodat je een hele grote tabel tbl_project krijgt, of is het makkelijker om de status_id komma gescheiden in de tabel tbl_project neer te zetten (en zou het misschien nog weer anders kunnen)?
Carpenter