Toon posts:

Dialer installeerd zonder enige toestemming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Gisteren was ik aan het surfen op internet en ik kwam via bij een website terecht. Zonder ook maar iets aan te klikken installeerde 2 dialers zich, volledig automatisch dus.
Uiteraard heb ik de search gebruikt. Ik heb installatie op afroep uitgeschakeld voor IE en overige.
Maar dat mag dus niet baten. Ik vraag me af of dit soort praktijken normaal zijn, :r hier ook van.
Ik vermoed dat het iets met java te maken heeft o.i.d.
Maar deze staat bij mij ook op strenge beveiliging.
Misschien hebben jullie ook ervaringen met dit soort asociale praktijken, en een mogelijke oplossing voorhanden?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
meestal voor dat die een dialer kan downloaden vraagt die ja of nee meestal druk je automatisch op ja en dan download die hem op je pc

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Welke website? Dan kunnen we even testen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
active x aanstaan?

Verwijderd

Bikkel-Rulez schreef op 24 September 2003 @ 10:12:
meestal voor dat die een dialer kan downloaden vraagt die ja of nee meestal druk je automatisch op ja en dan download die hem op je pc
Nee deze worden automatisch geinstalleerd
zonder dat je wat merkt..
best wel lullig
heb ik ook welles als ik op bepaalde pr0n site kom uch* 8)

offtopic:
Je mag niet inetten op stage jongeman! eheheh >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet via de kabel dus het inbellen is het probleem niet. Maar ik baal ervan d at deze zooi geinstalleerd wordt. Ik heb alles in het register moeten verwijderen. Standaard heb ik add-aware en regcleaner gedraait.
De website is knip en als je dan een letter aanklikt ben ik het haasje.

Mod-break:

Laat cracks & serials sites maar weg van GoT ;)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 24-09-2003 10:43 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb het even getest en ik krijg hier toch echt gewoon de vraag of de 'Global Dialer SL' geinstalleerd mag worden. Mijn settings van IE staan allemaal op default (van tevoren even gechecked). Dus het zal toch wel een setting van je systeem zijn en de 'praktijken' van die site vallen dus wel mee. ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
je kan toch gewoon activeX uitzetten of niet dan

of je surft met een _normale_ browser, zoals mozilla.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In je explorer kijken bij extra - internetopties - geavanceerd.
Kijk maar eens even bij installatie op afroep. Ik denk dat er daar wat vinkjes staan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

ze kunnen ook 'cancel' instellen als de submit knop. Da's nog lulliger. Ook plaatjes kunnen een submit knop zijn, en met ActiveX kan er dan direct een bestandje gedwonload worden. Die weer een aantal programma's installeerd (zoals XXX viewers, 'spam' removers, "hulpjes" etc.)

kijk maar even op je /program files folder naar directories die vandaag (of gisteren in jouw geval) zijn aangemaakt/veranderd. Ff S&D of Adaware er overheen, en klaar!

[ Voor 30% gewijzigd door jonggoud.nl op 24-09-2003 10:22 ]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 10:17:
Ik heb internet via de kabel dus het inbellen is het probleem niet. Maar ik baal ervan d at deze zooi geinstalleerd wordt. Ik heb alles in het register moeten verwijderen. Standaard heb ik add-aware en regcleaner gedraait.
De website is www.****.net en als je dan een letter aanklikt ben ik het haasje.
Haal die toch maar even weg want dat is gewoon warez :) Bij mij wordt overigens netjes gevraagd of ik die bestanden wil opslaan of niet :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Inderdaad ik krijg dezelfde vraag, dus ik denk dat het iets met je settings te maken heeft. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ActiveX kan idd het probleem zijn moet ik effe checken als ik thuis ben later.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ben ook eens op de site geweest (www.illegalewarez.net) en bij mij vraagt hij om een dialer te installeren. Ik heb gewoon op "nee" geklikt en verder niets ....
Ik heb daarna op een letter geklikt, en ik heb nog steeds geen dialer :) :)

Volgens mij kan je best uw internet settings op "default" zetten. Ik heb hier altijd
alles op "default" staan.
Misschien heb je vroeger wel eens geklikt op vinkje in zo'n kaderke : "allways trust content from Global Dialer ...." ?

[ Voor 19% gewijzigd door Kees op 24-09-2003 10:40 ]

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik nooit een dialer met toestemming heb geinstalleerd, en zo'n vinkje zetten doe ik al helemaal niet. Of mijn vrouw moet ooit eens gedaan hebben....maar die ontkent standaard natuurlijk :( .
Maar ik zal iig die settings eens op standaard zetten, misschien dan verholpen 8)7
En anders moet ik maar een scheiding gaan regelen :*)
Pagina: 1