Toon posts:

cdrom leest geen autorun cd's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden wilde ik m'n laptop opnieuw instaleren.
Deed m'n winXP cd in m'n cdrom, en hij begon hard te spinnen maar starte niet automatisch de setup van XP. Probeerde via Run de setup te starten maar ook dit lukte niet, hij bleef spinnen maar starte niet. Heel m'n laptop liep zelfs vast.

Andere cd's leest ie wel gewoon (audio, data) maar wanneer ik een andere cd met autorun erin stopt leest ie hem ook niet en loopt vast.

Ik heb gekeken bij de properties van m'n cd-rom en daar stond alles goed. Ik kon daar de optie autorun uitvinken, maar ook dat werkte niet, want wanneer ik het dan probeerde liep m'n laptop opnieuw vast.

Ik heb in de search gezocht maar kon niks vinden dat een cdrom een autorun cd niet kon lezen. (Wel heel wat topics over het maken van autorun cd's :'( )

Het gaat om een:

Dell Latitude A CPi
4.6 GB
128 MB intern
Win98 SE

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

controleer je CD even op viezigheid, krasjes of scheurtjes....

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
GOTTER schreef op 24 September 2003 @ 09:58:
controleer je CD even op viezigheid, krasjes of scheurtjes....
Ik heb meerdere cd's met autorun geprobeerd maar ze werken allemaal niet

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

ow ok, maar dat is meestal mijn probleem met vastlopende cd's met autorun... just my 2 cents... helaas voor jou :p

1 + 1 = 3

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

mvds

Totally awesome!

Oplossing, gebruik een OEM versie (oftewel, niet de upgrade versie)

Gewoon een schone install, alles van je HD af, een format doen, en XP erop. Je hebt dus iets in je Win 98 zitten wat de setup van XP niet leuk vind....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 20:58
programma's als clonecd kunnen de autorun ook disablen, dus kijk daar ook eens naar :)
Pagina: 1