Toon posts:

Printknop Landscape Printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

ik heb een aantal HTML pagina's die bij het printen allemaal niet volledig worden afgedrukt.. (Rechts word afgebroken(HTML te breed)).. Nu voordat ik van alle pagina's een printvriendelijke versie moet maken, hoop ik dit probleem te kunnen ondervangen met een printknop die ervoor zorgt dat de pagina's landscape worden afgedrukt..

Nu heb ik dit forum behoorlijk afgespeurd en vond een berichtje uit 2002 over CSS 2..Maarja ik weet niet hoe relevant dit nu nog is..

er moet toch een javascriptje hiervoor zijn???

met vriendelijke groet,

Antjan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij heeft deze site een oplossing:

www.meadriod.com/scriptx

en groeten hoeft niet meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 24-09-2003 09:51 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Als er al een javascriptje voor is, dan zal dat waarschijnlijk activeX en dus IE-only zijn.
Mooier is om voor printen een alternatieve stylesheet te maken waarbij je layout gewoon minder breed is :)

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

BtM909 :: de link werkt niet...

In principe is dit handig op te lossen met CSS en dat je dan de media op print zet. Verder moet je nog rekening houden met de maximale breedte. Er is hier ooit een link geplaatst naar een site daarover. Ik dacht dat je pagina niet breder mocht zijn dan 700 px.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is alleen, dat de pagina nu nog helemaal geen stylesheet of iets bevat, dus de content daarin plaatsen is enorm veel werk... (Heb de pagina overgenomen van iemand anders.... puinhoop) dus een snelle simpele oplossing zou het beste zijn... ((De breedte wijzigen is bijna onmogelijk)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

crisp schreef op 24 september 2003 @ 09:52:
Als er al een javascriptje voor is, dan zal dat waarschijnlijk activeX en dus IE-only zijn.
Mooier is om voor printen een alternatieve stylesheet te maken waarbij je layout gewoon minder breed is :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<link rel="stylesheet" media="print" href="landscape.css" />

of

<style type="text/css">
@media print {size: landscape}
@page {size: landscape}
</style>

de @page rule en @media print zijn wel verschillend, de eerste spreekt een pagina aan zodra je gebruik maakt van een medium dat een pagina indeling kent met opvolgende pagina's voor een document, de tweede is enkel een algemene methode om het gebruik van een printmedium aan te spreken:
volgens mij zouden ze in effect een gelijk effect hebben.

het probleem van ondersteuning is volgens mij overigens niet enkel de browser maar ook vaak de printer-driver die dit moet ondersteunen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

RM-rf :: Overigens heeft W3C hier ook een stuk over geschreven.

Verder kan je dit stukje specificaties van W3C ook nog even nalezen over het gebruik van de @page.
Pagina: 1