Water is pas echt lekker als het bij de brouwerij is geweest...
Als je een IDe streamer hebt, en je koopt een IDE USB bracket, dan werkt het gewoon... Je moet natuurlijk niet een streamer die je normaal op de floppycontroller aansluit nu ineens in een IDE brachet willen stoppen, dat gaat nooit werken...
Maar er bestaan ook gewoon USB streamers hoor, je moet alleen even zoeken, en ze zullen ook erg prijzig zijn.
Maar er bestaan ook gewoon USB streamers hoor, je moet alleen even zoeken, en ze zullen ook erg prijzig zijn.
Dat er een IDE streamer in moest wist ik nog wel. Om het prijsverschil wil "de baas" het ook zo. Er zit wel een paar honderd euro verschil tussen externe USB streamer of externe behuizing en streamer. Nu is er nog een nieuwe vraag bij gekomen, werken deze externe behuizingen ook onder linux?
Dat is een stuk lastiger... Als je een goedkope behuizing neemt moet je erg opletten of ie wel drivers heeft voor linux, hetzelfde voor destreamer...
Is er niet toevallig iemand die dit al voor elkaar heeft met Linux? Die me dus kan vertellen welk USB-bakkie wel zal werken onder Linux?
Hmmm...
En een externe SCSI-streamer met een usb-naar-scsi-adapter-kabel-geval??
Werkt hier als een trein onder linux
En een externe SCSI-streamer met een usb-naar-scsi-adapter-kabel-geval??
Werkt hier als een trein onder linux
externe streamer is juist duur, het moet een interne zijn, die je Xtern aansluit op zo bakkie-geval.
een extern scsi-kastje is vrij goedkoop te krijgen hoor. (daar bouw je dus een intern ding in
)...
maar je kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten
maar je kan natuurlijk niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten
Het hele idee van een tape-streamer aan USB staat me eigenlijk best wel tegen. IDE tape streamers is iets waar je zowieso niet aaan moet gaan beginnen. De enige die dat recent heeft gepruduceert is Onstream, en die bestaan niet meer.
De grote tapestreamer fabrikanten bouwen enkel scsi spul.
De grote tapestreamer fabrikanten bouwen enkel scsi spul.
Pagina: 1