Toon posts:

[vastlopers]ene plek wel, andere plek niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier 2 pc's, 1X Win2000Server en 1XWinXPPro.
Klacht: starten niet meer op, W2kS PC doet niks, WXPPro PC blijf in opstartscherm hangen.
Bij mij thuis werken ze beide goed.
De computers hebben bij de andere thuis dezelfde problemen.
Weer bij mij thuis gebracht, perfect werken.
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Wie heeft hier ervaring mee en een mogelijke oplossing.
PS er hangt geen randapparatuur aan de beide PC's als ze getest worden. zowel bij mij als bij de eigenaren.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:53 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe is de randaarde geregeld?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wat heb je in die pc's hangen ram geheugen processor ??

Verwijderd

Topicstarter
Met en zonder randaarde hetzelfde probleem. PC's zijn voorzien van:
XPPro AMD 700 256Mb. W2KS PIV 2000 512Mb

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:42
Als ie bij jou thuis wel goed doorstart, kan je een keer met bootlog opstarten op de plek waar het fout gaat en bij jou kijken wat er dan in die log staat.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:53 ]

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Trekt het stroomnet het? Hang er eens een stekkerdoos tussen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

mvds

Totally awesome!

Speedpete schreef op 24 September 2003 @ 10:44:
Trekt het stroomnet het? Hang er eens een stekkerdoos tussen...
:D

Die is grappig :P Als het stroomnet het niet zou trekken, dan zou er een stop uitspringen. Ik geloof niet dat jij een PC kan hebben staat die een te zware belasting is voor het elektriciteitsnet hoor. :)

En een stekkerdoos gebruiken heeft geen zin, die hangt namelijk aan hetzelfde elektriciteitsnet.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:12

antimute

Developer

Lijkt me idd een stroomprobleem. Is het een bedrijventerrein toevallig? Ik heb dit ook al eens gehad, alleen was er toen een probllem met de netwerkverbinding. Was er een bedrijf in de buurt de boel aan het verstoren wanneer ze hun machines aanzetten.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Gebruik je op beide locaties hetzelfde toetsenbord/muis en monitor

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Kijk eens goed wat nu exact de verschillen zijn tussen de 2 situaties (post zonodig 2 foto's).
Wie weet valt er iets op.

my guesses:
- aarde
- vochtigheid
- licht / warmte / ventilatie

[ Voor 25% gewijzigd door TafkaT op 24-09-2003 10:50 . Reden: toevoeging ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Probeer het eens in safe mode (voor de PC die in het opstartscherm blijft hangen) en wees eens iets specifieker met "doet niks"

Gaan de fans draaien? Gaan er lampjes branden? Geeft ie een piepje? Meerdere piepjes?

• mvds

mvds

Totally awesome!

antimute schreef op 24 september 2003 @ 10:48:
Lijkt me idd een stroomprobleem. Is het een bedrijventerrein toevallig? Ik heb dit ook al eens gehad, alleen was er toen een probllem met de netwerkverbinding. Was er een bedrijf in de buurt de boel aan het verstoren wanneer ze hun machines aanzetten.
Vervuiling van het elektriciteitsnet bedoel je? Is een mogelijkheid ja, een filter (behoorlijk kostbaar) zou helpen. Je kan ook even je energiemaatschappij kunnen bellen om te vragen of ze willen komen meten, als er vervuiling optreed, zullen ze dat erg graag willen weten namelijk. Ze kunnen dan bij de veroorzaker gaan klagen.

Verwijderd

.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Bij het registreren kreeg je onder andere een pagina met huiregels te zien, waarin onder andere staat hoe je een topictitel verzint. Ga dat nog eens herlezen wat dit was een voorbeeld voor hoe het niet moet...

* dion_b past het even aan... ;)

Ontopic:
'geen randapparatuur'- houdt dat ook in geen toetsenbord :? Het zou kunnen dat hun toetsen borden gaar zijn. Als ook zonder toetsenbord dit gebeurt, zou ik alleszins naar de electra kijken- teveel belasting levert doorgeslagen stoppen op, maar brownouts en sags (te weinig voltage) niet, terwijl ze wel dit soort symptoom kunnen leveren. Laat iemant even met een multimeter de stopcontacten daar controleren.

En tot slot een link naar nog veel meer tips:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 24-09-2003 11:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Phantomastique schreef op 24 September 2003 @ 10:47:
[...]

:D

Die is grappig :P Als het stroomnet het niet zou trekken, dan zou er een stop uitspringen. Ik geloof niet dat jij een PC kan hebben staat die een te zware belasting is voor het elektriciteitsnet hoor. :)

En een stekkerdoos gebruiken heeft geen zin, die hangt namelijk aan hetzelfde elektriciteitsnet.
Je zou je nog verbazen...

Ik bedoel met het strekken van het stroomnet, is dat de pc net iets teveel vraagt. Ik heb een keer iemand gehad met de melding dat z'n (bij mij rockstable) pc onstabiel was... ik zet hum bij hem aan en de lampen gingen even uit.

Met een stekkerdoos heb ik het ook ooit eens meegemaakt. Direct in de contactdoos niks doen, maar in de contactdoos wel. Klinkt vreemd maar ineens werkt het dan wel :?

Overigens een bekend verhaaltje is dat van de pc die elk kwartier rebootte... en op dat moment kwam juist de tram langs...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Speedpete schreef op 24 september 2003 @ 11:37:
[...]

Je zou je nog verbazen...

Ik bedoel met het strekken van het stroomnet, is dat de pc net iets teveel vraagt. Ik heb een keer iemand gehad met de melding dat z'n (bij mij rockstable) pc onstabiel was... ik zet hum bij hem aan en de lampen gingen even uit.

Met een stekkerdoos heb ik het ook ooit eens meegemaakt. Direct in de contactdoos niks doen, maar in de contactdoos wel. Klinkt vreemd maar ineens werkt het dan wel :?

Overigens een bekend verhaaltje is dat van de pc die elk kwartier rebootte... en op dat moment kwam juist de tram langs...
Dat heeft te maken met vervuiling van het net. Als de spanning ineens inzakt of een piek krijgt, dan kan het zijn dat apparaten die daarvoor gevoelig zijn er problemen door krijgen. Jouw PC kan niet een hogere belasting geven op het net dan wat het kan leveren hoor... Een stopkontakt kan 3680 watt leveren, en een piek van vele malen dat getal. Wat wel kan is dat de voeding brak is, en zijn schakelvervuiling teruggeeft aan het electriciteitsnet.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Speedpete schreef op 24 September 2003 @ 11:37:
[...]
Dat komt omdat zo'n ding een enorm magnetisch veld genereert, ik heb ook eens gezien dat bij mensen de tv alle kleuren van de regenboog liet zien wanneer de tram langskwam.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• mvds

mvds

Totally awesome!

bobo1on1 schreef op 24 September 2003 @ 11:59:
[...]

Dat komt omdat zo'n ding een enorm magnetisch veld genereert, ik heb ook eens gezien dat bij mensen de tv alle kleuren van de regenboog liet zien wanneer de tram langskwam.
En normaal geeft ie zwart-wit beeld? :P ;) (tv geeft altijd alle kleuren van de regenboog, maar ik snap wat je bedoelt)
Pagina: 1