Toon posts:

Symantec antivirus houd email tegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de installatie van Norton Antivirus Corporate Edition op bijna alle clients, komt interne email welke verstuurd is met Microsoft Mail, niet meer automatisch binnen.

Zodra je op verzenden/ontvangen klikt komt alles binnen, mail die b.v. 2uur eerder verstuurd is. Dit terwijl ingesteld is dat elke minuut op nieuwe mail gecontroleerd wordt.

Indien een client die VERZEND geen symantec antivirus aan heeft komt deze mail bij alle clients WEL automatisch binnen.

In de antivirus staat geconfigureerd: file system, lotos notus en microsoft exchange real time protection. De laatste twee zijn eigenlijk niet nodig.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wat van verbinding heb je dan??

staat er geen fout in microsoft exchange??

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk. De verbinding is via een proxy server en de email wordt ontvangen/verzonden via Ms Outlook2000. Microsoft mail draait op een novell server.

Exchange wordt niet gebruikt.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
hij hadden het namelijk ook hier maar kwam omdat er een fout in de mail server stond
en wij hebben hier ISDN vandaar dat ik het even vraag want die fout in de mail server en kan alleen voor komen met ISDN van kpn vandaar..

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heeft echt met de antivirus te maken. Als de antivirus uitstaat bij de verzender komt de mail bij de ontvanger wel automatisch binnen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
offtopic:
Microsoft Mail op een Novell Netware server???? Waarom gebruiken julie geen Groupwise?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 24 September 2003 @ 18:28:
offtopic:
Microsoft Mail op een Novell Netware server???? Waarom gebruiken julie geen Groupwise?
Tja zo kun je ook vragen waarom we geen Win. 2003 server draaien. Ooit heeft iemand die server hier opgezet, het draaide tot nu toe goed dus waarom veranderen?

Binnenkort gaan we toch een nieuwe server neerzetten met exchange, die vervangt dan meteen Microsoft mail. Tot die tijd zit ik met een probleem dus als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag!

edit:
Ik heb net ontdekt dat de optie Network bij File System Realtime Protection voor het "tegenhouden" van de email zorgt.

Nu heb ik alleen nog een oplossing nodig hoe ik deze optie WEL aan kan houden en er toch automatisch email ontvangen kan worden?!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 13:47 ]

Pagina: 1