Toon posts:

Modelbouw Onderzeeboot ontwerp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een uitgebreide bouw tekening voor een onderzeeboot design. Uiteraard gaat het mij alleen om de fysieke bouw, en eventueel de kleine technische dingen. De rest zal ik zelf ontwerpen.

Er moet vooral in staan hoe ik het duiken stijgen en dergelijke moet regelen en veilig in elkaar kan zetten.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je vraagt eigenlijk twee dingen. Een bouwtekening en een stukje theorie. Dat maak ik althans uit je verhaal op. Heb je het al bij de Marine geprobeerd ?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier staat een artikel (2 delen) over de bouw van een kant en klare Robbe duikboot (bouwdoos), de U47.

Misschien heb je er wat aan. Het wordt in het artikel ingegaan op verschillende technieken zoals het waterdicht maken van de romp en de electronica.

Ik ben nog even op zoek naar bouwtekeningen.

[edit] De volgende website is ook wel interessant voor jou: http://www.modelluboot.de/

[ Voor 23% gewijzigd door Luit op 24-09-2003 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super mensen, ik dacht niet dat er zo snel al duidelijke reactie zou komen, maar thnx ;)

Verwijderd

Topicstarter
Towbitis schreef op 24 September 2003 @ 09:29:
Hier staat een artikel (2 delen) over de bouw van een kant en klare Robbe duikboot (bouwdoos), de U47.
Jammer alleen dat ik bij deze genoemde site alleen maar de link tekst krijg geen plaatjes, en de links erachter niet werken. Kan jij er wel bij?????

Misschien kan je de pdf bestanden ff mailen als dat lukt??? stefan.lelieveld@thebox.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 09:51 ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even de directe links naar het artikel:

Deel 1
Deel 2

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit soort vragen hoort toch niet helemaal thuis in W&L. Bovendien lijkt de reactie die je zocht al gegeven, dus ik sluit dit topic dan maar :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.