Toon posts:

[NT Server] Raar Replicator probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een dag of 20 heb ik om de 2 minuten medlingen in mijn Logboeken van Windows NT

Zal even de situatie schetsen:

1 - Primairy Domain Controller 1000 gebruikers.

2 - Backup Domain Controller.

Zoals normaal synchroniseren deze hun databases.

Alleen nu zie ik dus ineens (sinds +/- 20 dagen) om de 2 minuten de melding in System Log op de PDC een info bericht van Event Source NETLOGON - Event ID 5711:

The partial synchronization request from the server <NAAMBDC> completed successfully. 2 changes(s) has(have) been returned to the caller.

en op de BDC om de 2 minuten in het system Log een info bericht van Event Source: NETLOGON - Event ID 5715:

The partial synchronization replication of the SAM database from the primary domain controller \\NAAMPDC completed successfully. 2 change(s) is(are) applied to the database.

---------------------

Is dit normaal en heb ik ergens wat aangezet dat er meer info in het logboek wordt weer gegeven of is er ergens een probleem dat ie elke 2 minuten 2 changes doorvoert ??

Hopelijk weten de techneuten iets. Ik vindt het erg verdacht.

Alvast bedankt,

Marco

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

De samdatabases synchroniseren policy changes rechten changes gelijk door naar elkaar. Dus er worden waarschijnlijk rechten aangepast. Het eventid 5715 geeft alleen maar aan dat de synchronisatie tussen de PDC en BDC succesvol is verlopen. De synchronisatie tijd is normaal elke 15 minuten zo uit mijn hoofd maar dit kun je in de registry aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door mutsje op 24-09-2003 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou betekenen dat er constant, dus ook 's-nachts rechten worden aangepast.
Dit zou dus volgens mij niet moeten. De rechten worden in iedergeval niet aangepast.

Is er ergens een logfile die ik kan inzien over wat er gedaan wordt ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Security log als je die audit kun je zien welke veranderingen er plaats vinden. Het kan ook zijn dat iemand de synchronisatie tijd aangepast heeft dan moet je binnen je eigen beheerclub gaan na gaan vragen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
het zijn ook elke 2 minuten 2 changes? dus altijd 2 stuks :?

doe eens ' net accounts /sync' vanaf de cmd prompt, dan gaat ie de hele database even syncen (check eventlog)

en niet doen over een wan ;)

A wise man's life is based around fuck you