Toon posts:

[maya] Deel van blok een ander material?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een behoorlijke Maya n00b, maar op de faculteit bouwkunde in Delft krijg ik het erg snel geleerd. Ik moet nu een huisje maken.

Is het mogelijk om een deel van een polygon cube een ander material te geven zodat ik bijvoorbeeld een raam erin kan maken? Ik zou niet weten wáár ik in de tutorial zou moeten zoeken hiervoor, en search heb ik ook niks aan...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ook al gebruik je Maya en niet 3dsmax, een hoop van de terminologie is hetzelfde. Misschien kun je iets met Oogst z'n tutorials.

Maar ehh.. moet jij dan geen AutoCAD leren? Lijkt me stukken logischer voor bouwkunde dan Maya.. ook al geeft de laatste mooiere plaatjes, van accuratesse heeft 't weinig kaas gegeten.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
In delft begin je met Maya... Tis ook vooral om te leren werken met 3D. Maar over een tijdje krijgen we autocad!

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:48

Trefwoord

blader, blader...

deze site heb je gezien neem ik aan? Daar laten ze zien hoe je een eenvoudig gebouw modelleert en textured.
http://www.bk.tudelft.nl/...de/refguide_tutorial.html

...gevonden!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Yoozer schreef op 24 September 2003 @ 13:03:
Maar ehh.. moet jij dan geen AutoCAD leren? Lijkt me stukken logischer voor bouwkunde dan Maya.. ook al geeft de laatste mooiere plaatjes, van accuratesse heeft 't weinig kaas gegeten.
Autocad leer je pas in het 2e jaar... vraag me niet waarom (en ook daarmee begin je in 3d :? ) Maarre dat je met maya niet accuraat kan werken is complete onzin. als jij goed snapt enz. kan je mega precies werken. Een curve tekenen in maya kan je door relatieve verplaatsingen e.d. prima tekenen ;)

@ D-Smoove
Ik neem aan dat je nu BsC 1 doet. Je hebt net je paviljoen gemaakt. In de 2e les leer je werken met kleuren. Wil je een kant van bv. een kubus is een andere kleur hebben dan doe je et volgende:
selecteer je kubus,
ga in component mode (F8)
selecteer bovenin Faces
klik dan het vlak aan dat je anders wil hebben
vervolgens ga je naar je hypershade
klik met je rechtermuisknop op het materiaal en selecteer assign material to selection.
Zo zou het moeten werken.

Suc-6

KnowYourBeans