MSN Chatrooms dicht op 14 Oktober, Messenger ook ?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

sus

is druk :+

Topicstarter
Volgens een bericht op teletekst, pagina 121, zal Microsoft op 14 Oktober de MSN-Chatrooms sluiten in 28 landen, waaronder Nederland. Hier een kopie van het bericht. Alleen in Canada, Brazilie, de VS en Japan blijven de chatrooms open, onder voorwaarden.

Nu vraag ik me af, zou dit ook voor de Messenger gaan gelden. Per 15 oktober moet je daar een patch hebben geinstalleerd, omdat je anders zowiezo niet meer op het netwerk kan. Er is al gespeculeer over een betaalde dienst, maar ik denk dat dat helemaal het einde wordt voor MSN.

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

KeesV

Zonder titel

Ik hoorde net op de radio (8 uur nieuws, 3FM) dat de Messenger service gewoon blijft bestaan. Ze hadden het inderdaad over een betaalde dienst als vervanging van de MSN-Chatrooms. Zo kunnen ze dan beter in de gaten houden wie er zit te klooien (pedofielen e.d.) en die mensen aanpakken.

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

ohw Msn Chat roommdicht boeiend dat dat zelfs het 8 uur nieuws haalt dat verbaasd me
en als ze msn messenger dicht gooien

ZEG dan maar zo ICQ rulez :P

• Genghis Khan
  • Niet online
Het verbaast me persoonlijk niets dat Microsoft deze chatboxen sluit. Er schijnen kinderen in contact gekomen te zijn met pedofielen op deze manier wat een bedrijf als Microsoft gewoon écht niet kan gebruiken voor zijn imago. Bovendien was er niet veel te verdienen aan deze dienst en valt er in de toekomst ook niet veel mee te doen, in tegenstelling tot Messenger, waar er inderdaad in de toekomst nog geld voor gevraagd kan worden. Dit doe je niet zomaar met een chatbox. Het zou uitermate dom zijn van Microsoft om de stekker uit MSN Messenger te trekken. Ze zouden een dief van hun eigen portemonnee zijn omdat MSN veel te succesvol is om zomaar mee te stoppen. Geld vragen zou veel slimmer zijn en ook logischer voor een relatief gezien kapitalistisch bedrijf als Microsoft.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

sus

is druk :+

Topicstarter
Genghis Khan schreef op 24 September 2003 @ 08:25:
Het verbaast me persoonlijk niets dat Microsoft deze chatboxen sluit. Er schijnen kinderen in contact gekomen te zijn met pedofielen op deze manier wat een bedrijf als Microsoft gewoon écht niet kan gebruiken voor zijn imago. Bovendien was er niet veel te verdienen aan deze dienst en valt er in de toekomst ook niet veel mee te doen, in tegenstelling tot Messenger, waar er inderdaad in de toekomst nog geld voor gevraagd kan worden. Dit doe je niet zomaar met een chatbox. Het zou uitermate dom zijn van Microsoft om de stekker uit MSN Messenger te trekken. Ze zouden een dief van hun eigen portemonnee zijn omdat MSN veel te succesvol is om zomaar mee te stoppen. Geld vragen zou veel slimmer zijn en ook logischer voor een relatief gezien kapitalistisch bedrijf als Microsoft.
Toch stappen een hoop gebruikers per 15/10 over naar een andere messenger, juist vanwege die patch. Een patch op zich is niet zo erg, maar dat je meteen accoord moet gaan met andere voorwaarden is voor mij (en vele anderen) een reden om MSN aan de kant te gooien.

• Genghis Khan
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 24 September 2003 @ 08:30:
[...]

Toch stappen een hoop gebruikers per 15/10 over naar een andere messenger, juist vanwege die patch. Een patch op zich is niet zo erg, maar dat je meteen accoord moet gaan met andere voorwaarden is voor mij (en vele anderen) een reden om MSN aan de kant te gooien.
Zijn er mensen die die voorwaarden überhaupt lezen dan? Ik zou ze van Hotmail of MSN dus echt niet op kunnen noemen. MSN heeft zich in ieder geval allang ingedekt qua betalingen met hun license agreement dus dit kunnen ze zonder al te veel problemen invoeren. Wat staat er nog meer precies in die voorwaarden?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Messenger blijft wel bestaan hoor ik net op het journaal.
Microsoft zou een heleboel mensen niet echt blij maken als ze zouden stoppen met de messenger service.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Ik las een gerucht dat "oude" versie's niet meer zullen gaan werken. Dit zou iig heel erg naar zijn voor mij op me werk want daar werkt alleen versie 4.5

Is hier meer over bekend bij iemand ?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Andre-85 schreef op 24 September 2003 @ 08:37:
Messenger blijft wel bestaan hoor ik net op het journaal.
Microsoft zou een heleboel mensen niet echt blij maken als ze zouden stoppen met de messenger service.
Zo, jij hebt het journaal nodig om die conclusie te trekken :+

Je hebt grote kans dat je voor een paar van de functies van MSN Messenger moet gaan betalen in de nabije toekomst en zodra dat gebeurt heb je weer een grote kans dat de massa gewoon over gaat op een andere IM :)
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 10:32:
Ik las een gerucht dat "oude" versie's niet meer zullen gaan werken. Dit zou iig heel erg naar zijn voor mij op me werk want daar werkt alleen versie 4.5

Is hier meer over bekend bij iemand ?
Dat klopt, oude versies worden afgesloten met een verandering in het protocol. Ook proberen ze non-microsoft clients af te sluiten maar die hebben er alweer wat op gevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door supakeen op 24-09-2003 10:35 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik hoop dat msn wel blijft bestaan anders zouden we met zu'n alle over moeten gaan op ICQ en msn vindt ik toch wel fijner

Verwijderd

Dat klopt, oude versies worden afgesloten met een verandering in het protocol. Ook proberen ze non-microsoft clients af te sluiten maar die hebben er alweer wat op gevonden.
Wat is het voordeel voor Microsoft als ze dit doorvoeren, zo lopen een een groot aantal gebruikers mis en daardoor ook inkomsten doormiddel van reclame etc.

Dit is echt heel erg jammer...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 10:43:
Wat is het voordeel voor Microsoft als ze dit doorvoeren, zo lopen een een groot aantal gebruikers mis en daardoor ook inkomsten doormiddel van reclame etc.
Vertel mij eens hoe Microsoft dan reclame inkomsten van mij krijgt doordat ik Miranda IM gebruik?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Maverick2001
  • Laatst online: 19:57

Maverick2001

Never look back

Microsoft gaat hiermee de bestrijding van ongewest gedrag tegen. Laat me niet lachen. Hun non-profit proberen ze gewoon om te turnen in een profit product.

Het is volgens mij over 2 jaar heel gewoon om voor MSN ook te gaan betalen... moeten ze eerst nog wel even AOL inhalen maar als het 1 keer zover is kan het wel een drastisch gaan veranderen.

Pura Vida

Verwijderd

Natuurlijk niet, maar er zijn genoeg gebruikers die versie 5.0 of lager gebruiken, dan zie ik het nut er niet van in dat ze dat dicht gooien.

Er zullen altijd andere worden gebruikt, thuis gebruik ik ook gewoon GAIM, maar om nou alles dicht te gooien vind ik persoonlijk geen leuke maar ook geen slimme zet.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 10:58:
Natuurlijk niet, maar er zijn genoeg gebruikers die versie 5.0 of lager gebruiken, dan zie ik het nut er niet van in dat ze dat dicht gooien.
Zal hier wel mee te maken hebben:
nieuws: Microsoft Messenger EULA-detail: 'betaal upgrade of stop'

Achja, het boeit mij niet zoveel. Naast MSN Messenger Service zijn er nog andere IM protocollen en clients dus voorlopig keuze zat.
Er zullen altijd andere worden gebruikt, thuis gebruik ik ook gewoon GAIM, maar om nou alles dicht te gooien vind ik persoonlijk geen leuke maar ook geen slimme zet.
Waar ik op doelde is dus dat ze juist reclameinkomsten missen van third party clients, zoals gaim, miranda im, trillian. Dus qua marketing helemaal geen domme zet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Erg jammer dus allemaal, en wat je zegt heb je gelijk in door die andere software lopen ze reclame mis.

Ben erg benieuwd waar straks alle het bReEzEr-volk gebruik van gaat maken, want ik neem aan dat weinig mensen hier mee akkoord gaan.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Ik denk dat het hun bar weinig kan schelen.
Die installeren vrijwel meteen de nieuwste versies als ze daar bericht van krijgen. :)

Zolang je niet hoeft te betalen (en dat zal nog wel een hele tijd duren) zullen ze er gewoon gebruik van maken.
Tenzij iemand een supercompressie voor audio/video uitvindt en iedereen een webcam heeft, zodat je die ander ook kunt zien. :+

let the past be the past.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maverick2001 schreef op 24 September 2003 @ 10:57:
Microsoft gaat hiermee de bestrijding van ongewest gedrag tegen. Laat me niet lachen. Hun non-profit proberen ze gewoon om te turnen in een profit product.
Zohee, schandalig! Dat een bedrijf dat doet!

Verwijderd

messenger blijft gewoon

Verwijderd

Wel stom, ze laten op editie NL nieuws zien dat iemand aan het chatten is met messenger
Nu gaat iedereen denken dat msn messenger gaat stoppen haha

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 18:21 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
In MSN Messenger zit (of zat :? ) wel een menu-optie naar de chatruimten te gaan. Dat zal dus komen te vervallen. Dus een een BEEEEEETJE gelijk hebben ze dan wil in het radionieuws :P
Pagina: 1