Toon posts:

gateway???!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een beursman een PC gekocht.. alles draait TOP maar ik ben er niet helemaal uit wat voor hardware er allemaal in zit (mobo, cd-rom)
Als ik de PC aanzet komt er zo'n gateway logo in beeld (grote kubus met koeien print en met groene letter er onder GATEWAY)te staan net als bij de pc die de primafoon verkoopt.
Zit er zo'n mobo in die kast? of alleen de bios? Hoe kom btw in die bios..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een aantal van de hedendaagse BIOS-leveranciers bieden de mogelijkheid om een logo in de BIOS op te slaan. Hoewel dat eigenlijk alleen bedoeld was voor leveranciers (zoals Gateway), zijn ondertussen voldoende programmaatjes beschikbaar om dat ook als hobbyist te kunnen doen. Het is dus waarschijnlijk dat de PC een ouwe Gateway-er is, maar Gateway was alleen maar een assembler, en maakte geen eigen onderdelen.
Als er op het scherm al niet verschijnt hoe je in de BIOS komt, probeer dan eens :
DEL (meest gebruikelijke)
ESC
F1
F10
en shift/ctrl/alt in combinatie met deze.
Ook werkt het vaak lekker om je toetsenbord eruit te halen, 9 van de 10 PC's bieden je dan de optie om ofwel op een toets te drukken om door te gaan (zag dat zojuist nog toen ik toetsenbord en muis verwisseld had, terugwisselen en het werkte nog ook) ofwel met een andere toets de BIOS in te duiken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ja je kan ook nog tijdens het opstarten een toets ingedrukt houden. Meestal krijg je dan een keyboard-error voor je kiezen en kun je meteen het bios in :)

/edit
oh en 100 tegen 1 dat het een INTEL-moederbord is (niet of nauwelijks over te klokken maar goed)
Gateway heeft een eigen FTP-server draaien met biossen enzow voor hun plankies, maar als je kunt achterhalen welk type je mobo is kun je ook de intel-biossen gebruiken (die zijn vaak nog wat recenter en iets uitgebreider + je krijgt dat Gateway-logo niet meer voor je kiezen)
/edit