Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Speel zelf met de Logitech MX700, dat draait ook prima, en ik heb een standaard wit muismatje (doet optisch het goed op), met een grijze polssteun er voor...
vind zelf de 700 niet fijn omdat je hem tog op moet laden
en als je dat dan vergeet zit je bvb midden in counterstrike zonder muis
en de mx 500 is op het draadloze gedeelte na exact het zelfde als de mx 700
muismat
hmmz die heb ik gewoon niet
ook geen probleempjes mee die muis
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
let wel, de muis is wel wat zwaarder dan de meeste muizen(mx500 geloof ik niet) maar als je daaraan gewend bent is het juist lekker. je kan het er geloof ik ook uithalen
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
De razer 2500 is voorlopig nog niet te krijgen vanwege problemen die de chips op die muis hebben met het verwerken van de data.DeX schreef op 24 September 2003 @ 09:35:
Ik zag de Razer 2500 met een Func matje in 1 pakket.. 70 euri
Op het moment hebben alle razer muizen die uit zijn last van wegschietende cursors op hoge muissnelheden.
Maar het is dan ook een high sens muis. Zolang jij dus games met een hoge sensitivity speelt is de razer een zeer precieze en goede muis.
Nadelen van een razer muis is dat je geluk moet hebben. Een te groot aantal razer muizen krijgt namelijk last van technische problemen. Hierom raad ik een razer muis op het moment niet aan. Pas met het uitkomen van de nieuwe generatie razers (en daarmee bedoel ik niet de razer 2100 die nu op sommige plekken te koop is) wordt deze muis weer interessant.
Zelf ben ik op het moment weg van een Logitech MX300 op een Icemat Black.
Ik heb gekozen voor de Icemat omdat deze 100% slijtvast is. De fUnc1030 kan namelijk na een jaartje intensief muizen nog wel eens sporen van slijtage gaan vertonen.
De mx300 heb ik gekozen vanwege het lichte gewicht en prettige grootte van het ding. Zeker nadat ik het gewichtje had verwijderd uit de muis werd het de ideale muis om op low sens heen en weer te gooien over de Icemat.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Het RSI verhaal kan ik me niet in vinden. Ik heb redelijk grote handen en dan is een boomslang geweldig. Kan me voorstellen dat je als puberkereltje iets meer moeite hebt met de omvang van de muis. Maar mijn ervaring is juist dat wanneer je geen kleine handjes hebt de boomslang een ideale muis is, ook vanuit RSI opzicht en niet alleen voor games.
En de muismat denk ik nog over na...
any suggestions??? (dus niet gaan beginnen over muizen tenzij er nog meer verschillen zitten tussen 500/700)
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Je kan zo'n gelmuismat nemen, deze zijn er speciaal voor ontwikkeld om zo min mogelijk weerstand te hebben maar ik geloof dat ze officiëel niet voor optische muizen worden ondersteund. Ik zou je beter aanraden gewoon geen muismat te gebruiken en het lekker met de tafel te doen waar je nu ook mee muist. Dit levert geen énkel probleem op zolang er geen patronen of weerspiegelingen aanwezig zijn. Bijv. een wit tafelblad of een MDF-plaat (zonder lak) is uitstekend te gebruiken als ondergrond.LiquidT_NL schreef op 24 September 2003 @ 16:15:
okee ik dacht ook aan een mx500/700 ik denk dat ik een 500 neem als het enige verschil de draadloosheid is...
En de muismat denk ik nog over na...
any suggestions??? (dus niet gaan beginnen over muizen tenzij er nog meer verschillen zitten tussen 500/700)
De Razor Boomslang past misschien goed in de hand, maar dat is absoluut niet alles wat nodig is om RSI te voorkomen. Als je bijv. naar de laatste generatie optische muizen van Microsoft kijkt zie je dat ze niet alleen de afmetingen van een gemiddelde mensenhand hebben, maar ook dat ze echt zodanig goed in de hand liggen dat er zo min mogelijk inspanningen vereist zijn om een actie te ondernemen door het ergonomische design. Dit zie je eigenlijk steeds meer bij toetsenborden en muizen terug. Bij de Razor Boomslang is dit niet zo erg het geval als je nu verondersteld.Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 09:52:
Ik zweer toch bij mijn Boomslang 2000 met een fijne Everglide model broodplank.
Het RSI verhaal kan ik me niet in vinden. Ik heb redelijk grote handen en dan is een boomslang geweldig. Kan me voorstellen dat je als puberkereltje iets meer moeite hebt met de omvang van de muis. Maar mijn ervaring is juist dat wanneer je geen kleine handjes hebt de boomslang een ideale muis is, ook vanuit RSI opzicht en niet alleen voor games.
Ik zou het wat serieuzer nemen. Zodra je er last van begint te krijgen heb je spijt. Je hand op het randje van het bureau laten leunen is erg slecht voor de doorbloeding.LiquidT_NL schreef op 24 September 2003 @ 22:56:
ik hoef niets tegen RSI ik heb er nooit last van gehad mijn hand steund altijd op het randje van mij bureau en mijn muis staat best gevoelig dus ik hoef minimale bewegingen te doen terwijl ik lkkr steun op het bureau...
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 23:10 ]
Bij professionele muismatten ben ik niet zo bekend, maar voor zo'n €20 heb je een goede, dus in totaal hoef je niet ver boven de €80/90 uit te komen.
Meer informatie en bevindingen over muismatten kan je vinden in het volgende SGD topic: Mousepads & stuff
The devil is in the details.
ik steun op het botje en dat doe ik nou al 7 jaar... Ik neem het wel serieus maar hoe ik zit heb je er geen last van hoor...Nibbles schreef op 24 September 2003 @ 22:57:
[...]
Ik zou het wat serieuzer nemen. Zodra je er last van begint te krijgen heb je spijt. Je hand op het randje van het bureau laten leunen is erg slecht voor de doorbloeding.
Wegens een technisch mankement aan mijn Razer heb ik tijdelijk met een Logitech MX500 gespeelt, maar dat is gewoon niet te vergelijken met de Razer, ff een opsomming:
- De MX500 is zwaarder als de Razer waardoor het meer energie kost om de muis te bewegen over de muismat, met de Razer is het alsof je schaatst.
- De MX500 is te hoog voor een muis en daar hebben heel veel mensen last van.
- Optisch blijft een techniek die op het moment nog steeds niet goed genoeg is om snelle bewegingen van de muis te registreren. Heb heel erg het gevoel dat de MX500 bij een hele snelle beweging niet de volledige uitslag van de muis meeneemt, maar net ietsje minder. Hierdoor is het dus erg moeilijk om je tegenstander te volgen.
- De MX500 is lang niet zo direkt als de Razer, de Razer reageert direkt op een beweging terwijl ik bij de MX500 het gevoel heb dat de cursor altijd net ietsje te laat reageerd.
- De software van de Logitech is erg slecht, bij het gebruik de Logitech MouseWare staat mijn cursor geregeld te 'shaken' op het beeld. Na het gebruik van een aangepaste driver van mijn Razer was dit shaken weg.
Wat betreft de nieuwere versie van de Razer 2100, er zijn mensen met problemen en er zijn mensen zonder. Het is alleen jammer dat alleen de negatieve berichten aan het licht komen.
Verwijderd
Ik persoonlijk heb de Logitech Dual Optical, en ik moet zeggen dat ie precies goed past, hoewel hij voor rechtshandigen is... Hij is lekker snel, beweegt gladjes, geen balletje = geen stoffige wieltjes, en wel met draad...
Fijn dingetje.. maargoed, t is optisch dus tis niet echt geschikt voor gamen..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 08:37 ]
is een topic over muisjes enzo, loopt al erg lang
zelf heb ik een Razer Boomslang 2000 op een IceMat Black
razers willen wel eens kapot gaan, maar zijn wel makkelijk te fixen, ik wil echt geen andere meer.
[ Voor 46% gewijzigd door Bramster op 25-09-2003 08:59 ]
Nu weet ik echt niet wat ik moet nemen:
Kan iemand geen opsomming maken met + en - punten zodat ik kan vergelijken welke nou echt goed is??? Ik wil gewoon optimal gaming en hier is het veel smaak based...
Verwijderd
als muis mat zou ik de func 1030 nemen is iets fijner dan de everglide giganta optical omdat de everglide zo dik is
ondanks dat ik de goedkoopste logitech optical heb die er bestaat , own ik je nogsteeds[ash] schreef op 25 September 2003 @ 08:32:
Zelf gebruik ik op het moment een Razer Boomslang 1000 op een zwarte IceMat en ik wil op dit moment niks anders.
Wegens een technisch mankement aan mijn Razer heb ik tijdelijk met een Logitech MX500 gespeelt, maar dat is gewoon niet te vergelijken met de Razer, ff een opsomming:Ik heb mijn Razer weer gerepareerd en wil echt niet meer terug naar mijn MX500.
- De MX500 is zwaarder als de Razer waardoor het meer energie kost om de muis te bewegen over de muismat, met de Razer is het alsof je schaatst.
- De MX500 is te hoog voor een muis en daar hebben heel veel mensen last van.
- Optisch blijft een techniek die op het moment nog steeds niet goed genoeg is om snelle bewegingen van de muis te registreren. Heb heel erg het gevoel dat de MX500 bij een hele snelle beweging niet de volledige uitslag van de muis meeneemt, maar net ietsje minder. Hierdoor is het dus erg moeilijk om je tegenstander te volgen.
- De MX500 is lang niet zo direkt als de Razer, de Razer reageert direkt op een beweging terwijl ik bij de MX500 het gevoel heb dat de cursor altijd net ietsje te laat reageerd.
- De software van de Logitech is erg slecht, bij het gebruik de Logitech MouseWare staat mijn cursor geregeld te 'shaken' op het beeld. Na het gebruik van een aangepaste driver van mijn Razer was dit shaken weg.
Wat betreft de nieuwere versie van de Razer 2100, er zijn mensen met problemen en er zijn mensen zonder. Het is alleen jammer dat alleen de negatieve berichten aan het licht komen.
Verwijderd
Ik heb de Logitech Dual Optical en is echt met afstand de allerfijnste muis die ik heb gehad. Sowieso hoef ik nooit meer een muis met balletje, dat is dramatisch. En die dual optical heeft geen muismat nodig, als de ondergrond maar beetje recht is.
Die bestaat niet meer. Deze is vervangen door de mx500. Wel is dit echt een aanrader. Zelf heb ik de mx700 (draadloos) en deze is ook perfect. Verder: De mx900 is het bluetooth broertje van de mx700.Sm0k3r schreef op 24 September 2003 @ 09:42:
Logitech DUAL OPTICAL
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Geen balmuis nemen ben ik met je eens.Geen muismat nemen en zeker niet voor een bal-muis gaan!!
En die dual optical heeft geen muismat nodig, als de ondergrond maar beetje recht is.
Maar ik neem geen muismat omdat mijn muis (MX500, hiervoor Dual Optical) anders niet goed werkt, maar gewoon omdat het FIJNER werkt dan zonder
NightCruiser schreef op 25 September 2003 @ 22:49:ondanks dat ik de goedkoopste logitech optical heb die er bestaat , own ik je nogsteeds![]()
Je weet toch dat jij een klasse apart bent
Wat nog wel de moeite waard is om uit te zoeken is of alle knoppen van de muis te gebruiken zijn in de games die je speelt. Bij logitech is dat tegenwoordig wel het geval, gezien je elke knop aan een bepaalde toets van je toetsenbord kan koppelen.
Logitech muizen zijn verzwaard met een gewichtje, deze is vrij eenvoudig te verwijderen.
Mijn MX300 is ongeveer 2x lichter dan mijn Razer2k. - De MX500 is te hoog voor een muis en daar hebben heel veel mensen last van:
De MX300 heeft dit probleem minder. Desalniettemin blijft de razer en muis, wanneer je er aan went, die je zowat aantrekt als een handschoen, erg fijn. - Optisch blijft een techniek die op het moment nog steeds niet goed genoeg is om snelle bewegingen van de muis te registreren:
Als je de Logitech Software gebruikt gaat je muis op 800 dpi werken, het probleem in deze modus is dat er een soort van acceleratie op je muisregistratie komt te zitten die niet uit te schakelen is. Als je standaard drivers gebruikt werkt de muis weliswaar op maar 400 dpi, maar heb je dit probleem niet meer.
Het is zelfs zo dat de MX serie muizen een veel hogere snelheid aankunnen dan de Razer Boomslang 1000, 2000 en 2100. Deze high sens muizen krijgen problemen als je ze te hard beweegt:
-balletje slipt
-cursor gaat weird doen (infrarode sensor die beweging van de assen registreert kan de hoge snelheid niet aan, 1000 dpi versie heeft hier minder last van dan de 2000 versie) - MX500 is lang niet zo direkt als de Razer:
Ben ik het niet mee eens, mijn mx300, gebaseerd op dezelfde sensor als de mx500 vind ik juist directer reageren. Neem ipv de crappy logitech driversoftware gewoon de standaard drivers.
Nadeel hiervan is dat de muis dan maar op 400 dpi werkt. - De software:
Helemaal mee eens, logitech maakt, zeker vergeleken met Razer zeer slechte software.
1. Opticals hebben geen lasersVerwijderd schreef op 25 september 2003 @ 22:53:
Die DUAL optical heeft juist wel 2 lasers... Hierdoor schijnt hij beter geschikt te zijn voor gamen dan normale opticals. Zelf heb ik juist de DUAL optical gekocht om te gamen. Zelfs bij heeeele snelle bewegingen springt/slaat deze muis niet over. Ik speel op een Speedpad en dit werkt gewoon perfect..
2. De dual optical gebruikt 2 antieke sensoren (dezelfde als in de allereerset logitech opticals)
3. De dual optical gebruikt 2 800dpi, 1500 hz sensoren. De hz waardes mag je bij elkaar optellen, dpi waarde niet omdat er maar 1 sensor tegelijk werkt.
Conclusie is dus dat de Dual Optical qua precisie gelijk is aan de huidige MX serie.
Helaas zijn de twee sensors van de Dual Optical vrij slecht vergeleken met de MX serie. Zo zal een dual optical zijn werk zeer slecht doen op een icemat black, terwijl een MX daar probleemloos overheen zoeft.
Ook kan een MX serie muis hogere snelheden zonder overslaan aan dan de Dual Optical.
[ Voor 23% gewijzigd door Kanarie op 26-09-2003 10:03 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik zelf vind de optische sensor van de MX serie zeer goed.
Opsomtopic
{signature}
Dus dat een Razer beter is omdat hij minder weestand heeft, een bal heeft etc. is gewoon bull... Je vind een muis lekker spelen of niet, of dat nu een Razer is of een MX500 maakt dus weinig uit.
Ik gebruikt opticals sinds de eerste minuut zonder probleem, IK vind het lekker spelen maar zeg niet dat iedereen dat zal vinden.
Technisch maakt het allemaal weinig uit, net zoals al die dure muismatjes. Je kan mikken of je kan het niet, een dure combi zal je daar weinig bij helpen, misschien dat het je "status" wat opkrikt op een LAN maar verder sja, zonde van je geld
Het komt er imho op neer, je vind een combi lekker spelen of niet, een combi die je skills upgraden is er niet (ondanks de mooie praatjes)... gewoon zelf wat uit proberen zou ik zeggen
Was een geintje[ash] schreef op 26 September 2003 @ 09:45:
[...]
offtopic:
Je weet toch dat jij een klasse apart bentmaar echt ownen
, vindt het nog steeds jammer dat je geen rtcw meer met RM speelt.
Wat betreft die muis, zoek een muis die goed in je handen ligt (dit kan je in de meeste winkels wel proberen). Probeer een draadloze te vermijden ivm LAG en batterijen die op kunnen gaan. (zeg niet dat dit niet gebeurt, heb vaak genoeg tegenstanders gehad waarbij dit het geval was).
Wat nog wel de moeite waard is om uit te zoeken is of alle knoppen van de muis te gebruiken zijn in de games die je speelt. Bij logitech is dat tegenwoordig wel het geval, gezien je elke knop aan een bepaalde toets van je toetsenbord kan koppelen.
overigens maakt zon goede muismat wel wat uit, maar niet heel veel ofzo
Aan de enekant heb je gelijk, zonder skills kom je er niet. Maar om te zeggen dat het technisch allemaal niet veel uit maakt geeft aan dat jij je niet echt hebt verdiept in de technieken die de verschillende muizen gebruiken.Redje schreef op 26 September 2003 @ 10:11:
Het maakt echt geen drol uit of je een Razer gebruikt, een MX500 of wat ever.
Dus dat een Razer beter is omdat hij minder weestand heeft, een bal heeft etc. is gewoon bull... Je vind een muis lekker spelen of niet, of dat nu een Razer is of een MX500 maakt dus weinig uit.
Ik gebruikt opticals sinds de eerste minuut zonder probleem, IK vind het lekker spelen maar zeg niet dat iedereen dat zal vinden.
Technisch maakt het allemaal weinig uit, net zoals al die dure muismatjes. Je kan mikken of je kan het niet, een dure combi zal je daar weinig bij helpen, misschien dat het je "status" wat opkrikt op een LAN maar verder sja, zonde van je geld
Het komt er imho op neer, je vind een combi lekker spelen of niet, een combi die je skills upgraden is er niet (ondanks de mooie praatjes)... gewoon zelf wat uit proberen zou ik zeggen
Op moment dat je bijvoorbeeld je tegenstander niet kan volgen, kan dat aan je eigen skills liggen maar ook aan je muis (+mat etc...). In jouw beleving ligt het dus altijd aan jezelf.
En wat nou als je jaren met de 'verkeerde' combi hebt gespeeld, dan ervaar je echt wel een skill upgrade zodra je wat beters koopt.
Nou heb ik MouseBungee besteld zodat ik geen last meer van het draadje hebt wat geregeld tegen de muur aankomt waardoor ik ineens meer weerstand ondervindt bij het bewegen van de muis. Hierdoor komt het geregeld voor dat ik mijn tegenstander niet kan volgen. Ik weet zeker dat ik hierdoor een kleine skill upgrade ervaar.
het blijft jammer Rev
Logitech MX 500
Teflon stripjes eronder (van de gamma
Func 1030 muismat (black)
Die muis hoort het toch gewoon lkkr te doen op die mat en die teflon van de gamma is toch ook wel geschikt???
Technisch weet ik wel degelijk hoe een Razer of andere muis werkt, wat ik eigenlijk bedoelde is dat het technisch allemaal even goed is. En je niet bv. een balmuis of optical moet kopen omdat dat beter zou gamen. Beide zijn technisch goed.[ash] schreef op 26 september 2003 @ 12:32:
[...]
Aan de enekant heb je gelijk, zonder skills kom je er niet. Maar om te zeggen dat het technisch allemaal niet veel uit maakt geeft aan dat jij je niet echt hebt verdiept in de technieken die de verschillende muizen gebruiken.
Op moment dat je bijvoorbeeld je tegenstander niet kan volgen, kan dat aan je eigen skills liggen maar ook aan je muis (+mat etc...). In jouw beleving ligt het dus altijd aan jezelf.
En wat nou als je jaren met de 'verkeerde' combi hebt gespeeld, dan ervaar je echt wel een skill upgrade zodra je wat beters koopt.
Nou heb ik MouseBungee besteld zodat ik geen last meer van het draadje hebt wat geregeld tegen de muur aankomt waardoor ik ineens meer weerstand ondervindt bij het bewegen van de muis. Hierdoor komt het geregeld voor dat ik mijn tegenstander niet kan volgen. Ik weet zeker dat ik hierdoor een kleine skill upgrade ervaar.
offtopic:
het blijft jammer Rev
Hopelijk wat duidelijker zo
Als ik mijn target mis is het omdat ik ernaast zit en niet omdat mijn muis of mat niet deugt.
Zolang je geen crappy spul gebruikt en als je mat gewoon constant is is het goed.
Een mousebungie kan best helpen, het is heel irri als je draadje v/d muis achter je buro blijft hangen, ik tape daarom mijn draadje altijd op het buro vast, dan heb je er ook geen last van
Ik speel na veel geprobeert te hebben met een optical (nu MX500) en Fellowes matje. Het gaat bij mij om het gevoel, voelt het goed, dan speelt het goed...
Dit is nou een goeie tip, had ik dit vorige week geweten had het me een mousebungee gescheeld.Redje schreef op 26 September 2003 @ 15:45:
Een mousebungie kan best helpen, het is heel irri als je draadje v/d muis achter je buro blijft hangen, ik tape daarom mijn draadje altijd op het buro vast, dan heb je er ook geen last vanIk tapete mijn muismat ook altijd vast...
Verwijderd
Die combi heb ik ook (behalve die stripjes dan, niet nodig imo) ... werkt superLiquidT_NL schreef op 26 September 2003 @ 15:07:
Okee dit wordt het denk ik:
Logitech MX 500
Teflon stripjes eronder (van de gamma, ga ik samen met rafe kopen)
Func 1030 muismat (black)
Die muis hoort het toch gewoon lkkr te doen op die mat en die teflon van de gamma is toch ook wel geschikt???
Het is zo'n hardplastic ding en het is een soort gaas, als je em scheef houdt lijkt het net een groot raster met heeeeeele kleine gaatjes.
BTW, weet iemand hier hoe je dat teflon van de gamma/praxis/karwei aanbrengt op een muis??
[ Voor 14% gewijzigd door LiquidT_NL op 27-09-2003 19:06 ]
Schijntperfect te zijn voor games (smooth) en is duurzaam.
Heb zelf filmpje op duitse side bekeken waar ze een duurzaamheidstest deden tussen V-1 en V2 door er met verschillende kalliber wapen op te schieten
X-Board V2 donderdag besteld en krijg hem vandaag geleverd volgens de Tracking en tracing website.
Ik heb de transparante versie genomen , schijnt mooi het rode van de muis door , X-Board is speciaal ontwikkeld voor optische muis.
Ik heb als muis de MX500.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Het bewegen erover geeft wel wat meer geluid als m'n stoffen mat deed..logisch en kwestie van wennen.
De muis glijdt er lekker over en het rode van de MX500 schijnt ietwat door de mat , dat zal 's avonds nog mooier zijn!
Ik ga gauw ff fraggen, kijken hoe t voelt
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
het slijt volges mij wel snel eens in de 1 a 2 weken is geen overbodige luxe...