is warmte de enigste beperking cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Heey, ik heb een amd xp 2000+ die op 1.667mhz 28C idle en 33C stressed is (behoorlijk koel 8) voor een spire falconrock 2 van 15€, en okee 5 casefans).

Als ik de fsb omhoog gooi met de easytune4 software van giga-byte kom ik op max 158mhz cpu loopt dan op 1975mhz (waar ik al heel tevreden mee moet zijn volgens mij :) ) temperatuur is dan 'nog' maar 37C idle en 41C stressed (en het moederboard 35). Voor zover ik weet mag een athlon xp tog wel zo'n 55C worden, toch haal ik de >2000mhz niet (windows slaat vast).
ik denk dat het komt omdat me agp frequentie ook mee omhoog gaat, kun je dat voorkomen want nieuwere type proc lopen standaart toch ook al op 166fsb zonder dat je videokaart ofzo gaat flippen :? .

(ps van 133-152fsb loopt me 3dmark score op, maar na de 153 weer naar beneden is dit logisch? B) )

alvast bedankt. :*)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Je moet ook niet vergeten je voltage voor je CPU en memory omhoog te gooien. Maar verder weet ik et ook niet precies, et is niet alleen de warmte van de CPU die bepaald hoever je over kan klokken.

Et verschilt gewoon per CPU & mobo

[ Voor 2% gewijzigd door lawtshjj op 24-09-2003 02:07 . Reden: typo ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

een Athlon kan wel 85 graden hebben...

Hangt helemaal af van je mobo, geheugen hoever je kan klokken. Of je AGP bus frequency omhoog gaat hangt ook af van je moederbord. Bij nwe (nforce2) borden kan je AGP en PCI locken op 66 resp. 33 MHz dan is het niet zo'n probleem. Of kan je met behulp van dividers je pci en agp weer richting de normale waarden krijgen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Misschien kun je wat vinden in de DOC FAQ en dan met name bij over warmte en koeling en tot hoever kan ik overclocken. Eigenlijk staat die hele FAQ vol met nuttige tips :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

In in verband met de verhouding FSB en AGP kun je eens zoeken op divider. Er is namelijk een verhoudigsgetal als in 5:4:1 voor bijvoorbeeld FSB staat tot AGP staat tot PCI. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik ook (nog) niet. Als je dat kunt aanpassen kan je de FSB hoger opschroeven zonder dat je AGP of geheugen over de zeik gaat.

.

Verwijderd

nee ik vind dat niet de enigste beperking

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 08:00 ]

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 08:00:
nee ik vind dat niet de enigste beperking
Wat vind je niet de enigste beperking?

:?

[ Voor 27% gewijzigd door dijkp op 24-09-2003 08:07 ]

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

dijkp schreef op 24 September 2003 @ 08:05:
[...]

Wat vind je niet de enigste beperking?

:?
Kijk eens goed naar de namen van de TS en die waar jij op reageert :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 08:09 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Neem de tips van Lawtje.com, Frag or die, en Riffic ter harte, dan kom je al een heel eind. Er zijn gewoon geen garanties te geven hoe ver je komt met oc'en, juist omdat er zoveel factoren bij komen kijken. Oftewel, enige voorbereiding en dit topic was niet nodig geweest ;). soad en dijkp, als je niets toe te voegen hebt aan een topic, post dan niet ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.