Toon posts:

[vb6 webclasses] dll bakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond beste tweakers :)

Ik heb een probleempje met het bakken van de dll van m'n webclass.
Als ik de dll gemaakt heb en in de browser de boel wil openen, krijg ik keurig de startpagina van m'n projectje, maar als ik dan een webevent wil laden blijft ie maar bezig met laden en krijg ik verder niks meer te zien.

Ik heb al om te testen ff iis als administrator draaien, maar dat schijnt niks uit te maken.

Iemand een idtje hoe dit komt?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dit is ongeveer hetzelfde al "ik heb een schaap maar hij blaat niet. wat nu?". Het kan een aantal oorzaken hebben. Post de code 'ns en daarbij jou pogingen om tot het gewenste resultaat te komen. Oneindige loop, niet bestaande server, locking.... het kan allemaal.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
Public Function exe() As String
    Dim s As String
    Set server_shell = Server.CreateObject("wscript.shell")
    s = server_shell.Run("D:\exe\ping.exe localhost", 0, True)
    exe = s
End Function

Dus in visual basic 6, activeX dll met webclass zooi. Als je dit runt vanuit VB zonder de Server. voor createObject dan loopt het goed. Als je het dan probeert rechtstreeks te runnen vanuit je browser krijg je een oneindige laad tijd.
Als je de Server. er wel voor hebt staan (moet dacht ik ook) dan krijg je ook een oneindige laad tijd als je het start met VB en rechtstreek vanuit je browser.

Misschien is het iets met de rechten? Er staan exec rechten op de gesharede webdir. Ook is windows scripting host 5.6 geinstalled.
In IIS staat alleen anonymous user aangevinkt met als user IUSR_[computernaam].
Het OS is windowsXP.

Een COM object aanmaken en runnen van een programma kon ik wel...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 01:12 ]