vb6 filename met - teken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:12
Halo,

ik heb een programma gemaakt waarmee je de film op een video kaart kan afspelen en op de 2e video kaart is de controlpanel zichtbaar.

hier in kan je een playllist samen stellen, en verplaatsen van items in de playlist.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik bv als filename james bond - golden gun.avi heb crashed mijn programma hierop. haal ik het - teken uit het bestands naam dan werkt het wel.

Hoe kan ik er voor zorgen dat het - teken wel werkt?

items staan als tring in een variabele bv film1="james bond - golden gun.avi"

[ Voor 3% gewijzigd door erwink op 24-09-2003 00:59 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Sjah... het wordt natuurlijk moeilijk om, zonder enige code of foutmelding of wat dan ook, te kunnen vertellen waar de fout vandaan komt of hoe hij op te lossen is. Het lijkt me verstandig om op bepaalde (kritieke) punten breakpoints in je code te zetten om te kijken waar het fout loopt. Post dan relevante code en de fout die je tegenkomt, want op deze manier wordt het wel erg moeilijk koffiedik kijken.

[zeur-mode]
Er staan zoveel fouten in je tekst dat het vervelend wordt deze te lezen. Zou je de volgende keer je tekst een keer willen nakijken op fouten voor je hem post? Dat maakt het voor de mogelijke oplossers makkelijker je post te lezen!
[/zeur-mode]

Je bent sneller met je edit dan ik met mijn post ;)

[ Voor 8% gewijzigd door OZ-Gump op 24-09-2003 01:03 ]

My personal website

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Het zichtbare verband tussen de - in een filename en een crash van je programma is met deze informatie ongeveer net zo duidelijk als het verband tussen een fladderende vlinder hier en een tropische storm in Brazilie.

Beide situaties zijn met de chaostheorie te bewijzen.

Dat soort populairwetenschappelijk geneuzel hoort echter in Wetenschap & Levensbeschouwing thuis.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.