[php] phpSecurePages en File-Tree *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Ok, ik ben al 3 dagen op zoek om mijn volledig werkende phpSecurePages een file-tree te laten zien, na het inloggen.
Ik heb het volgende mijn Root dir van de website staat dus een index.php om dat login script op te roepen, na het inloggen wil die natuurlijk de rest wat onder het login script gaan laden, echter er staat bij mij niets want ik wil een file-tree laten zien, is dit uberhaupt mogelijk?

<?PHP
$cfgProgDir = 'phpSecurePages/';
include($cfgProgDir . "secure.php");
?>

Ik heb alleen dit staan in de root dir van mijn website, dit staat in een file genaamd: index.php
Na het inloggen wil die echter dus de rest onder dit script laden maar ik wil dat niet, ik wil een file-tree.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik ben nog niet zo erg lang met php bezig maar heb echt enorm veel topics door gelezen en zelfs google na 3 dagen geeft me ook niets.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Dus jij wilt dat je kan inloggen via een PHP-script, en dat dat het gedrag beinvloed van de "index generator (die die leuke pagina met bestanden overview")? ik denk niet dat dat mogelijk is, TENZIJ je je PHP-script een .htaccess laat schrijven, met jou IP allowen. Ik denk echter niet dat dat veilig en verstandig is.

apache zelf biedt met die .htacces files de mogelijkheid voor authenticatie, zonder dat je daar PHP voor nodig hebt. Als je je er even in verdiept (ik weet het namelijk niet). Denk ik wel dat je het voor elkaar kan krijgen om een .htaccess file te maken die om een wachtwoord vraagt, en alleen jou toegang geeft tot die treeview

Ik zou voor die laatste optie kiezen. Hieronder de betreffende handleidingen
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_auth.html
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_access.html

suc6 :)

[ Voor 53% gewijzigd door Bart B op 24-09-2003 00:45 . Reden: dergelijke ]

• GeeMoney
Bart B schreef op 24 September 2003 @ 00:39:
Dus jij wilt dat je kan inloggen via een PHP-script, en dat dat het gedrag beinvloed van de "index generator (die die leuke pagina met bestanden overview")? ik denk niet dat dat mogelijk is, TENZIJ je je PHP-script een .htaccess laat schrijven, met jou IP allowen. Ik denk echter niet dat dat veilig en verstandig is.

apache zelf biedt met die .htacces files de mogelijkheid voor authenticatie, zonder dat je daar PHP voor nodig hebt. Als je je er even in verdiept (ik weet het namelijk niet). Denk ik wel dat je het voor elkaar kan krijgen om een .htaccess file te maken die om een wachtwoord vraagt, en alleen jou toegang geeft tot die treeview
Het is de bedoeling dat ik straks samen met wat klasgenoten het werk op school kan maken en naar mijn webserver thuis kan uploaden en dergelijke.
Ik wil iedereen zijn eigen inlognaam en password geven.
zodra je mijn webserver opgaat word dus gevraagd om je login/password zodra je die gegeven heeft wil ik dat ie een bepaalde map gaat laten zien als een file-tree, net zoals Apache dit dus standaard doet als je de index.html weglaat.

(misschien is er zoiets als een script dat zegt goto:map en dan doet Apache wel de rest, dus er een file-tree van maken?)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 24-09-2003 00:47 ]

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
AH! ok ik heb een beeld gevormd....

Ten eerste moet je denk ik het idee laten varen dat je de treeview van Apache kunt gebruiken in combinatie met PHP. Dit zijn 2 dingen die los van elkaar staan.

Ik denk dat je 2 problemen hebt:
1) generegen van een treeview
2) uploaden
3) authenticatie

punt 2 en 3 lijken me niet zo'n probleem. 1 lijkt me een groter probleem, omdat je dat toch echt door PHP moet laten doen. Ik kan je denk ik niet veel verder helpen, helaas.

Ik denk dat er mogelijk totaaloplossingen te krijgen zijn. Zoek daar ook eens naar. En bezoek een site als www.phpfreakz (daar heb je grote kans dat je onderdelen kunt vinden die je hier voor nodig hebt.)

interressante artikelen:
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=76&page=1
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=9024

Ik ga slapen :Z

[ Voor 12% gewijzigd door Bart B op 24-09-2003 00:58 ]

• GeeMoney
Thnx Bart, ik heb het volgende gedaan:

Mijn upload sectie beveiligd met dezelfde login mogelijk heden als dat ik al wou, beide werkt dus nu alleen mijn Mainsite is nu nog niet beveiligd, in ieder geval ben ik al verder :)
Ik zal eens daar gaan zoeken naar wat oplossingen, bedankt.

• GeeMoney
Ik heb tot nu toe wel wat HTTP Web Based FTP gevonden, maar dit is nou ook niet echt netjes, weet iemand misschien of er iets is zodat phpSecurePages een file-tree laat zien na het inloggen?
Er is toch wel iemand die hier het zelfde wil?
Ook wil ik niet dat de hele map phpSecurePages in elke dir komt te staan die beveiligd moet worden, er staat in de reamde het volgende:

<?PHP
$cfgProgDir = 'phpSecurePages/';
?>

Dit doet ie bij mij dus alleen als de phpSecurePages map in dezelfde map staat als waar ik deze code in voorbreng, maar zo is het dus mogelijk de secure.php te downloaden met alle informatie, ik wil die dus veilig op C:\ nog wat zetten en dat ie alleen aangesproken word zodra het script start.
Dus heb ik het in het volgende veranderd:

<?PHP
$cfgProgDir = 'C:\phpSecurePages\';
?>

Nu gaat dit goed alleen begint ie nu te zeuren over mijn upload script wat eronder komt :?

<?php ini_set ('upload_max_filesize','100000000'); ?>

over deze regel zegt ie nu: Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\program files\easyphp\www\uploads\login.php

Als ik dus de bovenste manier gebruik en dus niet de manier dat ie in C:\ gaat kijken, werkt het upload script wel?

Ik sta echt voor een raadsel

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 24-09-2003 18:42 ]

Pagina: 1