Sweex 100K webcam niet te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik open een nieuw topic, want de search geeft geen oplossing. Daarnaast laten driverguide en google mij ernstig in de steek :(

Ik heb hier een webcam liggen: een Sweex 100K pixels. Deze krijg ik echter met geen mogelijkheid aan de praat.

Eerst maar installeren volgens de handleiding:
- CD laden
- Drivers installeren
- Camera inpluggen

Geen resultaat: zodra ik de camera inplug (USB) krijg ik een foutmelding: A problem occured during the installation.

Camera verwijders en vervolgens geprobeerd of Windows XP er zelf iets mee kan:
- Camera inpluggen (new hardware found)
- CD laden
- Windows laten zoeken naar install prog
- Installatie

Weer niet :(
Alles weer verwijderd en op de site van Sweex de driver gedownload. Zelfde resultaat als hierboven.

Vervolgens geprobeerd het installatie programma uit te voeren met de Program Compatibility Wizard: ingesteld op Win98. Wederom geen resultaat.

Ik weet het even niet meer. Hoe kan ik deze camera aan de praat krijgen?

Zoeken naar drivers op driverguide levert geen resultaten op. Het merk Sweex is amper bekend daaro.

Mijn OS: WinXP Prof UK SP1

Iemand die dit ding wel werkend heeft gekregen onder WinXP of iemand die een link heeft naar een driver die WEL werkt? _/-\o_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
http://www.sweex.com/product.asp?pid=71&s=2 voor de officele site met drivers. koste me 3 sec met google

edit:
staat ook een nederlandse handleiding bij :+

[ Voor 23% gewijzigd door mrboomblaster op 24-09-2003 00:18 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 24 September 2003 @ 00:15:
http://www.sweex.com/product.asp?pid=71&s=2 voor de officele site met drivers. koste me 3 sec met google

edit:
staat ook een nederlandse handleiding bij :+
Sorry, maar als je even had gelezen:
Alles weer verwijderd en op de site van Sweex de driver gedownload. Zelfde resultaat als hierboven.
had je gezien dat ik dat dus al gedaan had ;) (nofi). Die driver is dus net zo brak als de bijgeleverde zooi.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^going up^...

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Heb je hem direct in je USB aansluiting op je PC gedaan of via een hub? Bij mij doet ie het dan niet (blijkbaar heeft ie meer stroom nodig dan de hub kan leveren), en in tegenstelling tot m'n Bluetooth dongle zegt ie daar niets van.

Zelf heb ik hem zonder problemen via je eerste methode aan de gang gekregen onder Windows XP (zonder SP).

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
CubicQ schreef op 25 September 2003 @ 11:19:
Heb je hem direct in je USB aansluiting op je PC gedaan of via een hub? Bij mij doet ie het dan niet (blijkbaar heeft ie meer stroom nodig dan de hub kan leveren), en in tegenstelling tot m'n Bluetooth dongle zegt ie daar niets van.

Zelf heb ik hem zonder problemen via je eerste methode aan de gang gekregen onder Windows XP (zonder SP).
Goed punt! :) Ik heb inderdaad via een USB-HUB aangesloten.

Als ik vanavond weer thuis ben (ben nu aan het werk *kuch* ;) ) zal ik hem eens rechtstreeks op een USB-poort aansluiten.

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
That should do the trick...!

Greetz MrBaaco

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Thank you all! _/-\o_

Hij werkt! :)

Toch nog twee vraagjes: hoe kan het dat de cam het wel bij mij doet en niet bij mijn buurman?
Hij had hem rechtstreeks op de PC aangesloten en we kregen hem niet aan de praat. Hij heeft ook Win XP.

Hetzelfde geldt voor een vriendin van me. Ze heeft dezelfde webcam, maar deze weigert te werken op haar laptop. Hoe kan dit?

:?

Pagina: 1