Toon posts:

Overclocken van een p4 2.8

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
specs:
Moederbord: Asus p4c800 deluxe
Proc: Intel P4 2.8
Geheugen: 1024 MB samsung orgineel
Koeling: Voor de proc een zalman 7000Cu copper (dus voledig koper)
Verder 4 kastkoelers weet nog niet de beste opstelling ik heb een chieftech matrix full.

Het plan: Ikwil de fsb zetten op 920 dus dan krijg je een snelheid van:
Proc: 3220mhz
Geheugen: 460mhz

Mijn vraag is, is dit haalbaar met de nu aanwezige koelvermogen en zo ja hoe kan ik dan het beste de 3 over gebleven kast koelers verdelen (1 zit in de deur).

Verwijderd

Wat heb je zelf al gedaan?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik neem aan de FSB op 230 dus ;)

Ik heb zelf een P4 2.6C met P4P800 mobo, en met mijn TwinMos PC3700 gaat 230 helemaal stabiel met MAM en TURBO aan. De stock cooling zorgt voor zeer lage temps (heb wel de thermalpad in het begin van koelblok afgehaald en netjes schoongemaakt en de core van de P4 totaal met AS3 heel strak ingesmeerd).

Jij hebt dus helemaal dat fancy blok niet nodig, en Zalman's presteren helemaal niet zo goed. Ik denk ook dat jij niet 1:1 kan draaien omdat Samsung simpelweg niet echt lekker boven de 200MHz draait

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Er is maar één manier om uit te proberen of het haalbaar is en dat is doen. Doe dit in kleine stapjes van bijvoorbeeld 2 Mhz per keer. Na iedere verhoging stress je de cpu door bijvoorbeeld een burn-in wizard van Sandra te draaien, hierbij houd je de temperaturen goed in de gaten.

Wanneer je systeem instabiel wordt, kun je het voltage voor je cpu wat verhogen. Hou er wel rekening mee dat de temperatuur hiermee snel oploopt. Meer info vind je in de DOC-FAQ.

Ik denk opzich dat je systeem die 3,2 Ghz wel haalt. Mijn 2,66 haalt het ook, zij het niet 100% stabiel.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Koelers kan je het beste zo plaatsen:

1x zijwand - intake
2x achterkant ter hoogte van je cpu - outtake
1x voorin bij je Hdd intake..

Verder moet dat goed te doen zijn, gewoon in kleine stapjes je snelheden verhogen, Je cpu haalt het zeker, je zou je geheugen 1 tikkie terug kunnen zetten en dan richting de 3.4 Ghz gaan!

Suc6

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Zoveel fannen zijn echt niet nodig voor die OC... echt zware overkill en zonde van de stilheid die je van nature hebt met Intel systemen ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Neem de tips die hierboven gegeven worden ter harte, en met name die van de DOC faq, dan weet je dat er geen garanties zijn om een bepaalde fsb of uiteindelijke snelheid te halen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.