Toon posts:

De TWAIN-bron kon niet worden geopend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde zojuist te scannen en dat lukte niet. Ik had geen flauw idee waarom niet, dus heb ik de driver gedeinstalleerd, de nieuwste driver gedownload en die vervolgens geinstalleerd. Ik dacht daarmee klaar te zijn, maar het mocht niet baten.

Ik heb Windows XP met vier gebruikersaccounts waarvan ik zelf alle rechten heb. Mijn scanner is een Epson Perfection 1650. Als ik op de knop daarvan druk, knippert hij even, maar dat is dan ook alles.

Wanneer ik in Photoshop op importeren/ twain druk, krijg ik de volgende melding:

"De TWAIN-bron kon niet worden geopend. Zorg ervoor dat in TWAIN-directory in de Windows-directory een geldige bron voor uw scanner staat".

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat daarmee bedoeld wordt, laat staan dat ik weet wat ik daar mee kan doen. Heeft iemand misschien een suggestie????

:O :O :O :O :O

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:34
Geeft je scanner een uitroepteken oid in apparaatbeheer ?
Of staat ie daarbij als zijne goed geinstalleerd ?

[ Voor 32% gewijzigd door Hoyden op 23-09-2003 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem helemaal niet in apparaatbeheer staan????

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 08:12
Dan moet je waarschijnlijk je scanner opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wederom mijn Epson Twain driver gedeinstalleerd, omdat mijn scanner, volgens mij, niet helemaal herkent wordt. Tijdens de deinstallatie heb ik een vreemd probleem. Ik krijg namelijk een ikernel.exe - Toepassingsfout . De letterlijke melding hierbij is: De instructie op 0X771e00e4 verwijst naar geheugen op 0x001169a89. De lees -of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt. Ik snap dus helemaal niets van dit soort meldingen. Het viel me de laatste tijd al op dat sommige van mijn Rar-bestanden beschadigd leken. Er lijkt me dat hier een verband is en dat er iets in mijn kernel niet helemaal juist is. Helaas heb ik daar geen kaas van gegeten. Ik heb al in het forum gekeken, maar kwam daar nog niet helemaal uit. Is er iemand die me zou kunnen helpen?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:34
Als je een usb-scanner hebt, dan moet XP hem standaard herkennen. Er komt dan wel een icoon tevoorschijn dat er een nieuw apparaat gevonden is.
Is dat niet zo, werkt je USB dan wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Je had inderdaad gelijk. Die melding die ik had, kwam doordat er een foutje in de driver zat. Nadat ik namelijk de engelse versie gedownload had, deed hij het wel. In ieder geval bedankt voor de moeite _-) _/-\o_
Pagina: 1