Toon posts:

Bios Flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus heel vaak dat ik als ik een grafisch intensief spel aan het spelen ben dat m'n computer opeens reboot. Nou vind ik het wel welletjes en wil graag weten of een bios upgrade(flashen) zal helpen. op de site van award kan ik wel een formulier invullen en alles en nog wat, en dan staat er ook vrolijk dat ik binnen 24 uur een bericht krijg, maar mooi niet dus :( Geen e-mailtje, geen brief niets. En Ik heb wel van www.driversguide.com een flash file gedownload voor m'n bios, maar dan vraagt ie weer om een 'File name to program' heel irritant en ik heb geen flauw idee welke file ik dan zou moeten hebben. Ik weet het echt neit meer wat ik nou moet doen met al die reboots en het flashen en zo, kunnen jullie me helpen?

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Die filename-to-program is dus je xxx.BIN file.

Als je die downloadt en je gebruikt de desbetreffende flash programma...kan je niets meer gebeuren.

Gewoon goed lezen wat er in de readme.txt staat.

Maar geef je eigenlijk weinig kans dat dit je probleem verhelpt.
Meestal is een plotseling reboot: geheugen wat te hoog staat of te warme CPU.

Geef ons eens wat meer info over je systeem, dan kunnen we meer zeggen;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere bestanden, alleen maar die Awdflash.exe, verder zat er niets bij de download. En ik heb dit probleem ook niet maar 1 keer, dan zat ik hier echt niet te posten, ik heb het regelmatig tot altijd. En dat is flink irri, ik kan niets met een gerust hart spelen zonder de angst om opeens gereboot te worden. Maar goed, hier is m'n systemm

< Mainboard and Processor(s) >
Processor(s): Intel Pentium III @ 500MHz
Performance Rating: PR600 (estimated)
L2 On-board Cache: 512kB ECC synchronous write-back
System Bus(es): ISA(16-bit), PCI(32/64-bit), USB, AGP(32-bit)
System BIOS: Award Software International, Inc. 4.51 PG
System Chipset: Intel Corporation 82443BX/ZX 440BX/ZX CPU to PCI
Bridge (AGP Implemented)

< System Memory >
Installed Memory: 128MB (138% true allocated load)

< Video System >
Monitor/Panel: Plug en Play-monitor
Adapter: NVIDIA RIVA TNT2/TNT2 Pro

< Drives and Storage Devices >
GENERIC IDE DISK TYPE46: C: 9.5GB
GENERIC NEC FLOPPY DISK: A: 1.44MB 3.5"
LITEON CD-ROM LTN483 : D: (CD-ROM/DVD)
CREATIVE DVD-ROM DVD6240E: E: (CD-ROM/DVD)
OTI-975 SOCRATES : F: (CD-ROM/DVD)

< Peripherals >
Serial/Parallel Port(s): 2 COM / 1 LPT
USB Controller: Intel 82371AB/EB universele host-controller voor PCI
naar USB
Keyboard: Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-
toetsenbord
Mouse: PS/2 compatibele muispoort

< MultiMedia Device(s) >
Device: Creative PC-DVD Encore Dxr3
Device: Creative SB Live!

< Operating System(s) >
Windows System: Microsoft Windows 98 Ver 4.10.1998
DOS Sub-System: Microsoft MS-DOS Ver 7.10 A

< Network Adapter(s) >
Networking Installed: Yes
Adapter: Realtek RTL8029 Ethernet Adapter and Compatibles

Help me

Verwijderd

Voor je bios moet je bij de leverancier van je moederbord zijn. Ik kan uit die lijst van je niet zien welk mobo je hebt. Verder kun je nakijken of je je bios van je videokaart kan upgraden, werkt hetzelfde. Kan schelen hoor. Goed de readme bestanden lezen dan kan er nix fout gaan.
suc6 :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem na het overclocken van mijn p3 450 naar 504 mhz, met 128mb pc100 geheugen (1x62 +2*32mb)maar bij mij reset het beestje zich pas spontaan na ongeveer 12 tot 14 uur, ik denk dat dan het geheugen te warm wordt ofzo, ik ga nu een cooler naar het geheugen laten blazen ik ben benieuwd of dit helpt.. ik heb trouwens een asus p2b en een viper770, mijn agp bus loopt op 75mhz misschien ook wel te hoog

arjan

laat me even weten sinds wanneer je pc raar doet,heb je overgeclocked? enzoja wat? en die biosflash, daar zou ik nog ff mee wachten, linke soep!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet overgeclocked, zowel neit m'n processor als m'n videokaart. Hij doet sinds een tijdje raar, maar de laatste tijd steeds vaker als ik een 3d spel speel, 2d speelt wel heerlijk normaal. Ik heb ook een tijd de jumpers op m'n videokaart op agp 4x gedaan, heb ik misschien zo langzaam maar zeker m'n videokaart verneukt? Ik begin het eigenlijk wel te denken. *slik*

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Wat voor`n merk en type moederbord heb je?
iig een abit denk ik?

Ga dan naar de fabrikant (zoals boven gezegd;)) en zoek dan je nieuwe bios file die je met awdflash.exe gebruikt.

Kijk ook ff meteen naar de bios van je videokaart (ook zoals bovengenoemd;)) en ook meteen ff de nieuwste Det 3 drivers...

Ik Gebruik zelf de 7.17 zonder problemen.

Toch raar dat je reboots krijgt op een "normaal" systeem.

Nieuwe DirectX al?

Als je hierna nog steeds reboots krijgt....kan je een verse install van Windows proberen (waarschijnlijk al tig keer gedaan?)
Dan nog als laatste redmiddel (waar ik op dit moment uitkom) is alle kaarten eruit behalve de videokaart en dan weer proberen.
Dan 1 voor 1 de andere kaarten terug...steeds weer ff testen tussendoor.

mail ff als je nog vragen hebt: rjm.de.ruijter@wanadoo.nl of ICQ 58919757

Veel geluk;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Voel eens aan je video-kaart of de processor die daat op zit (de NVidea met hopelijk dat grote koelblok erop)
Ik vermeod namelijk dat 't de temp van je vga-kaart is die de crashes geeft tijdens zwaar 3D werk.
Dat koellichaam moet je (vlak na een crash)gewoon met je handen kunnen aanraken, zonder dat je je handen verbrand.
Is 'ie wel te warm, probeer dan een aantal PCI-kaarten verder van je AGP af te zetten (meer luchtstroom;)) en eventueel een xtra fannetje te plaatsen.
Al-met-al vermoed ik dat 't een gewoon ordinair warmte probleem is.
Ik zou je niet aanraden zelf te gaan flashen, als je niet precies weet wat voor MB je hebt en welke file je moet hebben.
Suc6

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Zeg DMaarten, vertel eens wat je mobo is. Daar begonnen we toch mee? wil je nu weten hoe te flashen of niet?
Pagina: 1