[Win2k] svchost.exe loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb een groot probleem. svchost.exe loop vrijwel direct na booten vast. Dit heeft tot gevolg dat windows update niet meer werkt en verscheidene andere programma's ook niet meer werken. Het vreemde is dat ik net een volledig nieuwe installatie heb gedaan.

En het wordt nog vreemder gister, toen mijn pc nog niet opnieuw geinstalled was, deed ie precies hetzelfde. Eigenlijk is het probleem gistermorgen begonnen.

Heeft iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Na twee formats van een 120gb schijf heb ik het wel ff gehad met wachten.

p.s. er staat trouwens ook 2x windows 2k bij het opstart selecteer ding, terwijl er toch echt maar 1x geinstalleerd is. (misschien omdat ik eventjes 2 hd's heb gehad met win2k erop)

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

niet toevallig msblast ? of een ander virus die gebruik maakt vande rpc-dcom bug ?

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

• Hyp3rman
sorry maar ik volg je niet helemaal. Ik dacht dat dat virus alleen je rpc services verneukte? Maar nu je het zegt hij zei voor de format wel dat de RPC service niet beschikbaar was. Maar dat virus kan dus ook in je bios gaan zitten?

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
Hyp3rman schreef op 23 September 2003 @ 22:52:
sorry maar ik volg je niet helemaal. Ik dacht dat dat virus alleen je rpc services verneukte? Maar nu je het zegt hij zei voor de format wel dat de RPC service niet beschikbaar was. Maar dat virus kan dus ook in je bios gaan zitten?
euhm ik zou toch ff een goeie virus scanner eroverheen halen want ik heb laatst ook last gehad van dit probleem, het virus nachi-a (aka welchia worm) maakt hier gebruik van...

http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32nachia.html

hier staat een tooltje om dit heel makkelijk te verwijderen...

suc6

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 18:21

Sm0k3r

cough...cough...

ok volg mijn raad op, je hebt het zelfs na format en installeren van win2k, trek netwerkkabel eruit format en de patch op andere schijf, dat als eerst installeren, heb je geen sp2 dan eerst sp4 downen de fullpack waar je geen internet voor nodig hebt 121MB ofzo en dan de patch.
Ik hoor wel als het je gelukt is.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Hyp3rman
Het is me gelukt zonder format heb namelijk nog een paar ouwe backup cd's gevonden daar de drivers vandaan gehaald. ZOnder internet loopt het zakie namelijk niet vast. Maar ik heb we dat nachi virus gevonden. het zit in svchost.exe maar hij wil dat bestand verwijderen. ik geen nieuwe vinden op mn cd dus hoe doe ik dat?
Bedankt voor de hulp iig. Ben nu bezig met sp4.

Trouwens ik moet ook nog een leuke firewall hebben die vooral gratis is. Iemand een paar namen? ik heb net AVG geprobeerd maar die vind niks. Wat vreemd is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp3rman op 24-09-2003 19:12 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

zonealarm ligth(tip niet op een windows2003 server zetten :+ )

Verwijderd

Hyp3rman schreef op 24 September 2003 @ 18:38:
Trouwens ik moet ook nog een leuke firewall hebben die vooral gratis is. Iemand een paar namen? ik heb net AVG geprobeerd maar die vind niks. Wat vreemd is ;)
Kerio Personal Firewall. Goed en gratis: http://www.kerio.com/kpf_home.html

Dat is een Firewall, geen virusscanner wat AVG is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 19:22 ]

• Hyp3rman
ja ik bedoelde dus virus ding :) beetje fout getypt. maar iig het probleem is nu opgelost. Dankjullie wel voor de tips.

Verwijderd

svchost die ervoor zorgt dat de helft het niet meer doet? Ik heb svchost vaak genoeg afgesloten omdat die iets van 99 procent processorgebruik had, en alles heel langzaam werd, maar als ik die afsluit doet alles het gewoon...

Verwijderd

Hyp3rman schreef op 24 September 2003 @ 19:49:
ja ik bedoelde dus virus ding :) beetje fout getypt. maar iig het probleem is nu opgelost. Dankjullie wel voor de tips.
Voor de duidelijkheid, je moet dus niet svchost.exe weggooien. En ik kan je vertellen dat daar het virus ook niet in zit. Als je het virus al had zou het als proces msblast.exe of teekids.exe moeten draaien.

Het kan ook zijn dat je het virus niet had, maar dat er vanaf een andere pc zo'n request wordt gestuurd waardoor SVChost crashed.

Om het op te ruimen moet je gewoon de clean tool van symantec downloaden en daarna de patch van microsoft erover heen halen. Als je het virus niet hebt gehad voldeed alleen het installeren van de MS patch.
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 21:57:
svchost die ervoor zorgt dat de helft het niet meer doet? Ik heb svchost vaak genoeg afgesloten omdat die iets van 99 procent processorgebruik had, en alles heel langzaam werd, maar als ik die afsluit doet alles het gewoon...
Een aantal basis dingen zullen niet meer goed werken. Probeer maar eens te copy pasten, of met outlook express mail van een IMAP server te halen. Of bijvoorbeeld naar GoT te gaan in IE. Om de een of andere reden laat hij dan zelfs GoT niet goed zien...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 22:02 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 21:57:
svchost is an sich ook niet zo heel boeiend. Als je opzoekt wat svchost eigenlijk is, zie je dat het een algemeen proces is waaronder specifieke processen kunnen draaien.

Je moet dan ook niet svchost de schuld geven, maar het proces wat hieronder draait.
Hoe je dat te weten komt?
http://support.microsoft....0/3/20.ASP&NoWebContent=1
http://support.microsoft.com/?kbid=314056

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:08
je zou ook het hele dcom gebeuren kunnen uitschakelen met behulp van DCOMbobulator

te vinden op http://grc.com/dcom/

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
Hyp3rman schreef op 24 September 2003 @ 18:38:
Maar ik heb we dat nachi virus gevonden. het zit in svchost.exe maar hij wil dat bestand verwijderen. ik geen nieuwe vinden op mn cd dus hoe doe ik dat?
is het al gelukt om dat virus te verwijderen of niet?!?? want zo niet weet ik wel een tooltje hiervoor...

laat maar ff weten

• Hyp3rman
Jah is gelukt. Thx voor de hulp.

Pagina: 1